1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

שופיפיי, וורדפרס או מג'נטו – איך בוחרים פלטפורמה מתאימה

איך תבחרו את הטובה ביותר?

ככל שהחלטתם לבנות חנות אינטרנטית, עשיתם את הבחירה הנכונה. אולם, בכל הנוגע לחנות דיגיטלית, ישנם פרמטרים רבים אותם צריך לבחון, ובראשם סליקה באינטרנט, שיהיה ללקוחות איך לשלם. אז שופיפיי, וורדפרס או מג'נטו – במי בוחרים?

חנות אינטרנטית – לא שם לא קיים

בשנים האחרונות, ובמיוחד על רקע מגפת הקורונה, החלו בעלי עסקים לעבור לעולם הדיגיטלי. חנות דיגיטלית הינה אפיק מחייב עבור כל בעל עסק, שכן זה מאפשר לכם להגיע לכל בעל עסק, מבלי צורך שזה יגיע אליכם באופן פיזי.

הדבר נכון במיוחד לאור גידול הקניות ברשת שחל בשנים האחרונות. לכן, ככל שאתם רוצים להישאר רלוונטיים ועדכניים, וכן לפרוץ לשווקים חדשים – אתם חייבים להחזיק בחנות אינטרנטית, ורצוי עם אפשרות סליקה באינטרנט.

למה חשוב לדעת מה עושים?

ככל שהבנתם את הצורך, עכשיו רק נותר להסביר אודות החשיבות של הידע. כפי שכולנו יודעים, ידע הוא כוח, והדבר נכון על אחת כמה וכמה כאשר מדובר על אתרי מסחר.

ראשית, עולה הנושא העיקרי, הוא גביית הכספים. לקוחות באינטרנט משלמים באתר עצמו, ולכן חשוב לדעת כיצד מבצעים סליקה באינטרנט לכל פלטפורמה, ובמיוחד סליקה לאתרי מסחר. בנוסף, עליכם לדעת באיזו פלטפורמה תשתמשו, שכן לכל אחת מאפיינים ייחודיים משלה.

הכירו את הנפוצים ביותר

אם כן, לאחר כלל ההקדמות, נותר עתה רק להבין איזו פלטפורמות מצויות היום בעולם, ומשרתות את הקמעונאיים השונים בכל הנוגע להצגת המוצרים, מבצעות סליקה לאתרי באינטרנט ומתממשקות בצורה טובה עם מנוע החיפוש של גוגל. בואו נתחיל.

וורדפרס

וורדפרס הינה מערכת ניהול האתרים החזקה ביותר, בה משתמשים יותר כמעט 27 מיליון אתרים ברחבי העולם. הקמת חנות בפלטפורמה זו נעשית על ידי תוסף שנקרא WooCommerce, אותו הורידו כבר יותר מ – 30 מיליון משתמשים.

המערכת, שפותחה אי שם בשנת 2011, מאפשרת לכם לבצע ניהול מוצרים, ניהול הזמנות, מעניקה לכם מערכת עגלת קניות מתוחכמת ופיצ'רים רבים נוספים. בנוסף, ישנה מערכת סליקה לוורדפרס בצורה פשוטה, קח שמבחינת תשלומים, אתם יכולים לישון בשקט.

יתרונות – בין היתר, מדובר על מערכת קוד פתוח, אשר מאפשרת לכם לקחת את הקיים ולהוסיף עליו כל מה שתרצו. עם זאת, המערכת מדובר על מערכת מאובטחת למדי, כך שסליקה לוורדפרס עונה על קריטריון זה. כמו כן, מדובר על מערכת פשוטה, מאפשרת יצירת חנות בסיסית ללא עלות ויתרונות רבים נוספים.

חסרונות – מדובר על מערכת שמתעדכנת באופן תכוף, לכן יהא עליכם לעדכנה אחת לתקופה, כדי להימנע מבאגים במערכת. בנוסף, המערכת לא מאפשרת רכישה בתוכה של אחסון ודומיין, כך שיהא עליכם להתמודד עם מספר ספקים.

שופיפיי

בניגוד למקבילתה לעיל, שופיפיי אשר נוסדה בשנת 2006 מהווה מערכת בקוד סגור. המערכת הינה מערכת ידידותית, ומאפשרת מסחר אלקטרוני וסליקה לשופיפיי באופן עצמאי מלא. נציין שמדובר על פלטפורמה הנגישה והקלה ביותר לתפעול בין השלוש.

יתרונות – לאור ריבוי השימוש בה בקרב קמעונאים בעיקר, ישנו קהל רחב בו תוכלו להיעזר בתפעול התוכנה. בנוסף, המערכת מאובטחת, בדומה למערכת וורפרדס, כך שסליקה לשופיפיי היא מהבטוחות בתחום. בנוסף, שימוש בה מאפשרת תמיכה טכנית רחבה ובמשך כל יום בכל שעות היממה, יכולת לניהול חנויות נפרדות למובייל ולדסקטופ ויתרונות רבים נוספים.

חסרונות – מדובר על מערכת בה אתם משלמים על כלל המוצרים במקום אחד, ולכן התשלום יהא יקר יותר. כמו כן, אין אפשרות להעביר את מה שיצרתם בשופיפיי למערכת אחרת, ככל שהחלטתם בתחילה לבנות את המערכת בשופיפיי. לבסוף, הקוד עליו מבוססת התוכנה, Liquid, הוא קוד ייחודי לשופיפיי, מה שיגביל על התאמות ושינויים בתוך המערכת בהמשך.

מג'נטו

מערכת מג'נטו היא מערכת שנוסדה בשם הרציונל לעיל – קניון מקוונות. לכם, המערכת מכילה, לצד אפשרות נוחה ופשוטה של סליקה למג'נטו, שלל אפשרויות וכלים, אשר יאפשרו בניית חנות דיגיטלית אידאלית.

לראיה, הפלטפורמה משמשת, נכון לימים אלו, כבר למעלה מרבע מיליון חנויות, ומהווה אחת מפלטפורמות החוד של המסחר האלקטרוני כבר יותר מעשור, ומשרתת מותגים דוגמת סודה סטרים, מועדון הכדורגל ליברפול ורבים נוספים.

יתרונות – הפלטפורמה היא המאובטחת ביותר מבין השלוש, מה שהופך סליקה למג'נטו לאידאלית למדי. בנוסף, מדובר על מערכת עם מבנה מותאם למסחר אלקטרוני, לרבות עיבוד המידע בו. כמו כן, יש יותר מ – 9,000 תוספים אשר יכולים להיות מולבשים על המערכת, ומעל לכל – היא מבוססת קוד פתוח, כך שתוכלו להוסיף לה כל מה שתרצו.

חסרונות – לאור ייחוד העיסוק שלה, התחזוקה הקבועה והסיזיפית של המערכת דורשת אנשי מקצוע המתמחים בה, ובעיקר בסליקה למג'נטו. בנוסף, מערכת הפרימיום של הפלטפורמה יקרה למדי. לבסוף, מדובר על מערכת קצת יותר מורכבת לשימוש, וכן דורשת עדכון תכוף לגרסה האחרונה.

האם כל פלטפורמה מתאימה לתשלומים?

כפי שציינו לא פעם לעיל, סליקה באינטרנט חשובה מאוד בכל הנוגע לחנות אינטרנטית. אז נציין כי לצד נוחות השימוש, ובהתאם לאמור ביחס לכל אחת מהפלטפורמות, כל אחת מהן מאפשרת סליקה באינטרנט בצורה נוחה ויעילה.

כך, תוכלו להבטיח שאתר האינטרנט שלכם יכלול מערכת סליקה באינטרנט ומערכת סליקה לאתרי סחר בפרט, ובכך להימנע ממפח נפש הנוגע לתשלומים בפרט.

מה בערך העלויות?

עלויות וורדפרס

כפי שציינו לעיל, הן השימוש במערכת הניהול של וורדפרס, והן השימוש במערכת WooCommerce הם חינמיים לחלוטין. משכך, כל שנותר לכם לשלם הוא על סליקה לוורדפרס במסגרת ההחזקה הבסיסית של החנות.

עלויות שופיפיי

שופיפיי מציעה ללקוחותיה 3 רמות של רכישה. החבילה הבסיסית עולה 29 דולר לחודש, החבילה השנייה, אשר מעניקה גיפט קארדים ופתרונות פרקטיים ללקוחות שנטשו עגלה תעלה לכם 79 דולר לחודש, בעוד חבילת הפרימיום תתומחר בשיעור של 300 דולר לחודש.

עלויות מג'נטו

בעוד הגרסה הבסיסי של מג'נטו תעלה לכם 0 שקלים בשנה, גרסת הפרימיום, אשר נועדה לשרת בעיקר תאגידים גדולים, תעלה לא פחות מ – 18,000 דולר בשנה.