1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

פתיחת עסק עצמאי – המדריך שיעשה לכם סדר

המדריך שיעשה לכם סדר לקראת פתיחת העסק

מאת: יורם שיפר

האם אני מוגדר כעוסק פטור או מורשה? איך שולחים חשבוניות דיגיטליות? כיצד כדאי לשווק את העסק? הקמת עסק חדש מלווה בשאלות רבות ובחיפוש אחר פתרונות יעילים בתחום השיווק, קשרי לקוחות, הנהלת חשבונות ועוד. במדריך הבא תמצאו את כל מה שחשוב לדעת על הקמת עסק עצמאי.

פתיחת עוסק במע"מ

 לפני פתיחת עסק עצמאי חובה לפתוח עוסק במשרדי מע"מ על פי הסיווגים הבאים:

פתיחת עוסק פטור – בעל עסק מוגדר כעוסק פטור כאשר מחזור העסקאות שלו לא עולה על 120,000 ₪ (נכון לשנת 2024) ועיסוקו לא נכלל ברשימת העיסוקים המפורטים בסעיף 13 לתקנות המע"מ (רישום). לאחר פתיחת התיק במע"מ בעל העסק רשאי להפיק קבלות עבור עסקאותיו ואינו ראשי להפיק חשבוניות מס, משום שאינו גובה מע"מ מלקוחותיו.

פתיחת עוסק מורשה – בעל עסק מוגדר כעוסק מורשה כאשר מחזור העסקאות שלו עולה על 120,000 ₪ (נכון לשנת 2024). מקצועות ועיסוקים כמו: אדריכל, מהנדס, עו"ד, מתרגם, עורך, מתווך מקרקעין, בעל בית ספר לנהיגה ועוד, מחייבים רישום כעוסק מורשה גם אם מחזור העסקאות נמוך מהסכום שנקבע באותה שנה. לאחר פתיחת התיק במע"מ בעל העסק מחויב להפיק חשבוניות מס ללקוחותיו ועליו לגבות 17% (נכון לשנת 2024), עבור כל עסקה.

כלים לניהול העסק

כיום ניתן לנהל את העסק בקלות באמצעות מערכות אונליין מתקדמות ונוחות לתפעול כגון:

מערכת סליקת אשראי – פתיחת עסק עצמאי מלווה במתן מגוון פתרונות סליקה באמצעות מערכת סליקת אשראי אונליין הכוללת: אפשרות לתשלום באמצעים שונים כמו כרטיסי אשראי ואפליקציות, שמירה על פרטי כרטיס אשראי באמצעות טוקן מוצפן ואפשרות לרכישה נוחה ופשוטה מכל מכשיר ובכל זמן.

יתרונות: המערכת מאובטחת ברמה הגבוהה ביותר ומלווה בתמיכה טכנית מקיפה. הלקוחות נהנים מחוויית משתמש מיטבית ובעלי עסקים נהנים מעמלת סליקה מוזלת שחוסכת להם בהוצאות ומהרחבת מעגל הלקוחות.

חשבוניות דיגיטליות – פתיחת עסק עצמאי כוללת הפקת חשבוניות אונליין הנושאות חתימה דיגיטלית מאובטחת. שליחת החשבוניות ללקוחות מתבצעת על ידי חברה המאושרת על ידי רשות המיסים.

יתרונות: חיסכון בהוצאות, בכוח אדם ובזמן, שילוב של מגוון פיצ'רים מתקדמים, יצירת תדמית חדשנית לעסק ושמירה על סביבה ירוקה.

מערכת ניהול לקוחות CRM – פתיחת עסק קטן כוללת ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM מתקדמת, המאפשרת לבעלי עסקים לשמר לקוחות קיימים ולמשוך לקוחות פוטנציאלים באמצעות מעקב אחר לידים, תיעוד שיחות והתקשרויות עם לקוחות ועוד.

יתרונות: שיפור הקשרים עם הלקוחות, שימור לקוחות קיימים וצמצום נטישת לקוחות, סיוע בשיווק העסק ושמירת מידע חשוב על הלקוחות.

לסיכום:

פתיחת עסק עצמאי כוללת פתיחת עוסק זעיר (פטור) או עוסק מורשה במשרדי המע"מ. כבר בשלבי פתיחת העסק מומלץ להתחבר למערכות אונליין ידידותיות למשתמש, העוזרות בניהול השוטף של העסק. המערכות האוטומטיות מספקות לבעלי עסקים מגוון פתרונות מתקדמים בתחומי מכירות, שיווק, ניהול לקוחות והנהלת חשבונות, שמאפשרים להם להתנהל כמו עסקים ותיקים וגדולים.

חברת INVOICE4U – מגוון שירותים לעסקים קטנים

חושבים על פתיחת עסק עצמאי? אתם מוזמנים להצטרף לעשרות אלפי עסקים שכבר נהנים מהשירותים המקצועיים של חברת INVOICE4U, שהוקמה לפני 20 שנה על ידי משרד רו"ח זיו, שיפר ושות', מהבולטים במשק. המומחיות שלנו היא בהתאמת פתרונות מדויקים לעסקים כולל: מערכת סליקת אשראי, חשבוניות דיגיטליות, מערכת ניהול לקוחות CRM ומערכת דיוור, המלווים בתמיכה טכנית מקיפה ושירות לקוחות זמין.

לייעוץ לגבי פתרונות המותאמים לעסק החדש שלכם אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר

יורם שיפר

יורם שיפר – רואה חשבון ואחד מבעלי משרד רו"ח זיו, שיפר ושות'.
יזם בתחום האינטרנט. בין היתר פיתח מערכת להנהלת חשבונות דיגיטלית
ומערכות נוספות שנועדי לסייע לבעלי עסקים להמריא גבוה.