1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

תיאום מס שתי עבודות

עובדים בשתי עבודות? תאמו מס!

כאשר עובדים בשתי עבודות במקביל עלולים לשלם כפל מס. כדי למנוע תשלום מס כפול חשוב לערוך תיאום מס בין שתי עבודות. כאן בכתבה ריכזנו עבורכם מידע שיסביר איך עושים תיאום מס שתי עבודות, מהן הדרכם בפועל לביצוע התיאום ומה מרוויחים מביצוע תיאום מס בין שתי עבודות. מוזמנים לקבל את המידע שחיפשתם ולהימנע מתשלום מס מיותר. 

 

איך עושים תיאום מס שתי עבודות?

שכירים או אפילו עצמאים בעלי שני מקומות עבודה, צפויים לשלם מס כפול כל עוד והם לא מבצעים תיאום מס שתי עבודות. התיאום יכול להיערך כל עוד ושנת המס לא הסתיימה. שכירים העובדים בשתי עבודות במהלך שנת המס, עלולים לשלם מס כפול גם על ניכויי ביטוח לאומי ולכן ההמלצה היא לנצל את ההזדמנות בזמן ביצוע תיאום מס שתי עבודות אף לתיאום ניכויים בביטוח לאומי. ניתן לחסוך את הצורך בהגשת טופס 116 לתיאום מס שתי עבודות כאשר מייד עם התחלת העבודה הנוספת, השכיר מצהיר על העבודה הנוספת בטופס 101 אצל המעסיק.

 

טופס תיאום מס שתי עבודות ניתן להגיש אונליין דרך אתר רשות המיסים באזור האישי או דרך פקיד השומה האזורי בהגשת טופס 116. רבים מעדיפים להיעזר ברואה חשבון מוסמך שיטפל עבורם בעניין. בהמשך נפרט על יתרונות כל שיטת הגשת בקשה לתיאום מס.

 

מתי חובה להגיש דיווח?

כאמור, ניתן לבצע תיאום מס הכנסה שתי עבודות עד לתום שנת המס עליה התיאום המתבקש. הרי גובה המס המשולם ניתן כהערכה לגובה ההכנסות השנתי הצפוי. במקרה בו לא נערך תיאום מס הכנסה שתי עבודות, השכיר משלם מס כפול וגובה ההכנסה השנתי צפוי להשתנות. לכן, ניתן להגיש בקשה לתיאום מס כל עוד ולא הסתיימה שנת המס.

 

חשוב להבין כי תיאום מס הכנסה שתי עבודות יכול להיות נצרך גם כאשר שכיר עובד בשתי עבודות בו זמנית וגם כאשר שכיר החליף בשנת המס עבודה ועבד בסופו של דבר בשתי עבודות ומעלה. בנוסף, גם עוסק מורשה או עוסק פטור העובד כשכיר בשתי עבודות נוספות ומעלה, יהיה זכאי לעריכת תיאום מס שתי עבודות

 

למרות זאת, חשוב לציין כי במקרים בהם לא נערך תיאום מס הכנסה שתי עבודות והעובד שילם מס כפול, הוא יהיה זכאי לקבלת החזר מס בגין הניכויים שהפריש בשתי עבודותיו עבור מס הכנסה. את החזר המס ניתן לתבוע רטרואקטיבית על 6 השנים האחרונות.

 

אילו דברים חשוב לדעת לפני שמדווחים על הכנסה נוספת?

שכירים העובדים בשני מקומות עבודה עלולים לשלם מס גבוה יותר אם הם לא עורכים תיאום מס הכנסה שתי עבודות. כדי להוזיל את גובה המס המנוכה, חשוב לדווח על ההכנסה הנוספת ולערוך תיאום כנדרש. חוסר תיאום יכול להוביל לתשלום מס יקר של 47% מס מגובה השכר הנוסף על ההכנסה העיקרית והראשונה.

 

בנוסף, חשוב לדעת כי תיאום מס שתי עבודות לא מוארך אוטומטית לאחר תום שנת המס לחודשי השנה הראשונים כמו כל תיאום מס אחר ולכן חשוב להיות עם יד על הדופק ולתאם שוב את המס עם תחילת שנת המס הנוכחית.

 

שימו לב, תוכלו לערוך תיאום מס שתי עבודות עוד לפני שקיבלתם את תלוש השכר הראשון שלכם לשנת המס הנוכחית. במקרה כזה תצטרכו לציין את מספר תיק הניכויים של שני המעסיקים שלכם.

 

עוסק פטור העובד כשכיר בעבודה נוספת, לא יכול להגיש בקשה לתיאום מס שתי עבודות, אך הוא כן יכול לקבל הקלות אחרות על המס המנוכה עבור הכנסות העסק. אצל עוסק מורשה העניינים קצת יותר מורכבים וכדאי להיעזר ברואה חשבון לבירור כל הזכויות הקיימות.

 

איך מבצעים בפועל את תיאום המס?

ניתן לבצע תיאום מס באופן מקוון כבר משנת 2019. ההגשה המקוונת פתרה בעיות רבות ועובדים שהתעצלו לתאם מס בין שתי עבודות, מצאו את עצמם מרוויחים יותר לאחר תיאום המס. כאמור, ניתן להגיש את הבקשה לתיאום מס באמצעות הגשה עצמית מקוונת או פרונטלית לפקיד השומה. למרות זאת, רבים מעדיפים לייפות רואה חשבון מטעמם שיערוך את תיאום המס כנדרש. אז איך עושים תיאום מס שתי עבודות? כאן נסקור את שיטות ההגשה השונות לבקשת תיאום מס בין 2 עבודות.

 

הגשה באמצעות רואה חשבון

רואה חשבון יכול לטפל בתיאום מס של לקוח שייפה את כוחו לייצוג מול רשות המיסים. הרו"ח אמור לקבל את כל הנתונים והטפסים הרלוונטיים מידי העובד, ולהגיש אותם כנדרש אצל פקיד השומה האזורי.

 

רואה חשבון ימלא עבור בא כוחו את טופס 116. מבקש תיאום המס יצטרך לחתום על הטופס. רואה החשבון יגיש את הטופס יחד עם תלושי השכר של השכיר וכך העובד נהנה משקט נפשי. הוא יודע שיש מי שמטפל עבורו בכל מה שתיאם המס מצריך.

 

הגשה עצמית

אם אתם לא נבהלים מקצת בירוקרטיה, אין סיבה שלא תגישו בכוחות עצמכם את הבקשה לתיאום מס שתי עבודות. תוכלו להגיש את הבקשה באופן מקוון דרך האזור האישי באתר רשות המיסים. לצורך כך תצטרכו קוד אישי זמין שישמש אתכם בכל כניסה עתידית למערכת. בהגשה מקוונת תוכלו לקבל אישור תיאום מס בין שתי עבודות כבר לאחר סיום הזנת הנתונים. כאשר יש צורך בבדיקה מעמיקה יותר, רשות המיסים תשגר אליכם קישור לאישור תיאום מס תוך חמישה ימי עסקים.

 

אם אתם מעוניינים להגיש את הבקשה לתיאום מס, אך אתם פחות מסתדרים עם המערכת המקוונת, בקלות תוכלו להגיש את הטפסים הרלוונטיים בהגעה פיזית אל פקיד השומה האזורי. גם כאן תצטרכו למלא טופס 116, לצרף תלושי שכר אחרונים ולצרף נתונים אישיים.

 

בהגשת בקשה עצמית לתיאום מס בין 2 עבודות אתם חוסכים תשלום לרואה חשבון מצד אחד. ובהגשת בקשה לתיאום מס בייצוג רואה חשבון מוסמך, אתם נהנים משקט נפשי למרות שאתם משלמים עבור השירות שאתם מקבלים. מה עדיף על מה? אתם זה אתם כבר תחליטו… לכל אחד העדפות אישיות משלו.

 

איך ניתן לחסוך במס?

כדי לחסוך מתשלום מס עודף, חשוב לתאם מס במקרים מזכים כמו עבודה בשתי מקומות עבודה. כפי שסיכמנו כאן. ניתן לקבל החזרי מס רטרואקטיביים על 6 השנים האחרונות במקרים בהם נגבה מס גבוה יותר מהנדרש לתשלום.

 

עם מערכת invoice4u הגשת הטפסים קלה יותר!

בעלי עסקים רבים מתקשים להתנהל נכון ולהפיק דוחות מערכת בצורה יעילה המאפשרת לעובדיהם לדווח על עבודה במקום עבודה נוסף דרך טופס 101 מבלי צוררך בהגשת בקשה לתיאום מס בהמשך, וחבל.

 

בדיוק לכן פותחה מערכת invoice4u המסייעת לבעלי עסקים רבים להתנהל נכון ולהצמיח את העסק שלהם למקום מוביל. המערכת מסייעת בהוצאת חשבוניות דיגיטליות, עריכת דו"חות מסכמים המקלים על פילוח נתוני העסק, סליקת אשראי יעילה לעסקים, ניהול הוצאות, ניהול לקוחות ופתיחת האפשרות לחתימות דיגיטלית.

 

מערכת invoice4u מתאימה הן לעוסק פטור המבקש לייעל את העסק שלו והן לעוסק מורשה המעוניין להקל מעליו את המשימות היומיומיות. בתור בעלי עסק פרגנו לעסק שלכם מערכת חכמה שתקפיץ אותה קדימה. נציגינו ישמחו לתת לכם שירות יעיל ולעמוד לשירותכם. בהצלחה!