1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

פתיחת עוסק מורשה מקוון

מאת: יורם שיפר

פתיחת עוסק מורשה מקוון מתבצעת באתרים של מע"מ, רשות המיסים וביטוח לאומי. ניתן להגיש את הבקשה באופן עצמאי אך מומלץ להגישה באמצעות רואה חשבון מקצועי ומיומן על מנת להימנע מטעויות, לחסוך בעלויות ובזמן.

מה נכלל בהגדרת עוסק מורשה?

עוסק מורשה הוא בעל עסק שמחזור העסקאות שלו אינו עובר את הסכום של 120,000 ₪ (נכון לשנת 2024). בהתאם לסעיף 13 לתקנות המע"מ (רישום), ישנם מקצועות כמו: עו"ד, כלכלן, מודד, רו"ח, מהנדס, רופא, אדריכל ועוד, המחייבים רישום כעוסק מורשה גם במידה ומחזור העסקאות נמוך מהסכום שנקבע באותה שנה. עוסק מורשה מחויב בהפקת חשבוניות מס עבור לקוחותיו ועליו לגבות מע"מ בגובה 17% (נכון לשנת 2024) עבור כל עסקה ולהעביר את הסכום לרשות המיסים. העוסק מחויב בתשלומים חודשיים או דו-חודשיים למע"מ, בהתאם לגובה המשוער של מחזור עסקאותיו והוא רשאי לקבל החזרי מע"מ על הוצאות העסק.

כיצד פותחים עוסק מורשה?

פתיחת עוסק מורשה מקוון מתבצעת באופן עצמאי או באמצעות רואה חשבון באתרים של הרשויות השונות:

משרדי מע"מ – פתיחת עוסק מורשה כוללת מילוי טפסים במשרדי המע"מ: טופס 821 הרלוונטי לעוסק יחיד וטופס 821 במשולב עם טופס 821 א' הרלוונטי במקרים של רישום שותפות ורישום חברה בע"מ. עוסק יחיד נדרש לצרף לטופס תעודת זהות, חוזה רכישה/שכירות של מקום העסק, אסמכתא על קיום חשבון בנק ועוד. במקרה של שותפות יש לצרף לטופס תעודת זהות של כל אחד מהשותפים, אסמכתא על קיום חשבון בנק ועוד. במקרה של רישום חברה בע"מ יש לצרף תעודת רישום ברשם החברות, תעודת זהות של כל דירקטור בחברה, חוזה רכישה/שכירות של מקום העסק ועוד. לאחר הגשת הטפסים תקבלו אישור על הרישום כעוסק וכן קוד משתמש וסיסמה ,לדיווח ותשלום למע"מ.

מס הכנסה – לאחר הרישום במע"מ, פתיחת עסק כוללת פתיחת תיק במס הכנסה באמצעות מילוי טופס 5329 (הכולל פרטים אישיים והצהרה על מקורות הכנסה) בליווי תעודת זהות ובקשה לפטור מניכוי מס במקור.

ביטוח לאומי – בעל העסק צריך למלא טופס דין וחשבון רב שנתי הכולל את מחזור העסקאות השנתי המשוער, לפיו יחושבו המקדמות לתשלום לביטוח לאומי.

לאחר פתיחת עוסק מורשה

הנפקת חשבוניות דיגיטליות – לאחר פתיחת עוסק מורשה מקוון, בעל העסק מחויב בדיווח חודשי או דו-חודשי למע"מ בהתאם להיקף עסקאותיו ועליו להנפיק חשבוניות מס ללקוחות. מומלץ להפיק חשבוניות דיגיטליות על מנת לייעל את ההתנהלות בעסק. החשבוניות נשלחות ללקוחות באופן אוטומטי ותורמות לתדמית החדשנית של העסק. להפקת החשבוניות נלווים פיצ'רים מתקדמים כמו: מערכת לניהול לקוחות, הפקת דו"חות, מעקב אחר חיובים ועוד.

סליקת אשראי – פתיחת עסק מלווה בהתחברות למערכת סליקת אשראי דיגיטלית נוחה לתפעול, המאובטחת ברמה הגבוהה ביותר ומלווה בתמיכה מקצועי. המערכת כוללת שמירת פרטי אשראי על ידי חיוב טוקן דיגיטלי מוצפן, אפשרות רכישה אונליין 24/7 מכל מכשיר ומכל מקום, תשלום בסוגי אשראי שונים ובאפליקציות כמו ביט ופייפל. בעל העסק נהנה מעמלה מינימלית שחוסכת לו בהוצאות ומהגדלת מעגל הלקוחות.

שירותים מקצועיים לעסקים עם חברת INVOICE4U

חברת INVOICE4U הוקמה בשנת 2004 על ידי משרד רו"ח זיו, שיפר ושות', מהבולטים והמובילים בישראל, במטרה לספק מגוון שירותים מתקדמים לעסקים, המאפשרים לנהל את העסק במקצועיות וביעילות כולל: הפקת חשבוניות אונליין, סליקת אשראי מאובטחת, מערכת ניהול לקוחות CRM ועוד. לקוחותינו נהנים מתמיכה טכנית מקיפה, הדרכות ללא תשלום ומענה מקצועי לכל שאלה.

לייעוץ לגבי השירותים המתאימים לעסק שלכם אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר

 

יורם שיפר

יורם שיפר – רואה חשבון ואחד מבעלי משרד רו"ח זיו, שיפר ושות'.
יזם בתחום האינטרנט. בין היתר פיתח מערכת להנהלת חשבונות דיגיטלית
ומערכות נוספות שנועדו לסייע לבעלי עסקים להמריא גבוה.