1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

פתיחת תיק ניכויים

כל הפרטים החשובים על פתיחת תיק ניכויים

הצורך בתיק ניכויים קיים בכל בית עסק שבו מועסק עובד שכיר אחד או יותר. חובת פתיחת תיק ניכויים קיימת בין אם מדובר במעסיק עם עסק גדול או קטן ובין אם הוא מוגדר כעוסק פטור או מורשה. במאמר זה נעסוק בהרחבה בכל הנוגע לפתיחת תיק ניכויים במס הכנסה וביטוח לאומי.

 

פתיחת תיק ניכויים – מה זה אומר?

כאמור, כל מעסיק מחויב על פי החוק להחזיק תיק ניכויים עדכני במס הכנסה ובמוסד לביטוח לאומי. בפועל יש לבצע באופן אקטיבי פתיחת תיק ניכויים רק במס הכנסה והמידע הרלוונטי מועבר לביטוח הלאומי באופן אוטומטי. המידע המועבר משמש את הביטוח הלאומי לפתוח תיק מקביל ללא צורך בהליך בירוקרטי נוסף מצד בעלי העסק.

 

את מי זה משמש?

לאחר פתיחת תיק ניכויים נעשה בו שימוש לשם ביצוע העברות ותשלומים המחויבים בחוק עבור השכירים העובדים בחברה. חלק מהתשלומים עבור השכירים מועברים על חשבון המעסיק וחלקם על חשבון העובד. תשלומים אלו נקראים "ניכויים" או "ניכוי במקור", והמעסיק אשר משלם את משכורתו של כל עובד הוא זה שנדרש לחשב את סכום הניכוי ולהעבירו לגוף הרלוונטי.

 

איך פותחים תיק ניכויים

תשלום ניכויים איננו סידור בירוקרטי שניתן לבצע אצל הרשויות עם פתיחת העסק ולשכוח ממנו. מדובר בחובה חודשית שיש להסדיר באופן שוטף מול ביטוח לאומי ומס הכנסה. את תשלום הניכויים יש לעדכן מחודש לחודש בהתאם למצב העובדים ומספרם. מכיוון שהדבר מורכב מרבית העסקים אינם מטפלים בתשלום הניכויים בעצמם אלא נעזרים במנהלי חשבונות מקצועיים.

בניהול תיק ניכוים בשוטף יש לקחת בחשבון את גובה המשכורת, הזכויות ונקודות המס להם זכאי כל עובד. ישנה חשיבות עצומה שהחישובים יבוצעו בצורה מקצועית ואמינה ושהתשלומים יועברו אל מס הכנסה וביטוח לאומי במועד.

 

מס הכנסה

לאחר פתיחת תיק במע"מ ניתן לגשת לנושא של פתיחת תיק ניכויים במס הכנסה. פתיחת תיק מס הכנסה יש לעשות מיד עם התחלת הפעילות העסקית במידה והיא מערבת עובדים שכירים בעסק. ניתן לפתוח תיק ניכויים באופן עצמאי או באמצעות רואה חשבון, מנהל חשבונות או כל יועץ כלכלי אחר. הפרוצדורה פשוטה למדי ויש צורך למלא את הטופס המתאים ולהגישו.

כיום ניתן לעשות את הפרוצדורה של פתיחת התיק גם בצורה מקוונת ויש חברות שמספקות שירות זה אונליין כחלק מתהליך ליווי של הקמת עסק חדש.

 

ביטוח לאומי

כאמור, לאחר פתיחת תיק ניכויים במס הכנסה התיק בביטוח לאומי ייפתח לאחר העברת המידע ישירות בין הגופים. לאחר שהתיק של ביטוח לאומי ייפתח ניתנת על כך הודעה. בהודעה יוצג מספר העובדים שנרשמו תחת תיק ניכויים של בית העסק וחישוב של דמי הביטוח שנדרש לתשלום בעבורם. בנוסף יישלח שאלון מטעם המוסד לביטוח לאומי לגבי מידע שיש להשלים.

בשלב הבא יישלח טופס 102, מה שמכונה, דו"ח העסקת עובדים ובאמצעותו ניתן יהיה להתחיל לשלם את דמי הביטוח החודשיים של העובדים.

 

פתיחת תיק ניכויים: כך תעשו את זה נכון

במאמר זה עסקנו בנושא של פתיחת תיק ניכויים במס הכנסה וביטוח לאומי. כפי שציינו, את התיק יש לפתוח במס הכנסה וזה יעביר את המידע הרלוונטי לביטוח לאומי. על מנת לעשות זאת נכון כדאי לקבל בתהליך זה ליווי חשבונאי, בין אם ברשת ובין אם באופן פיזי ולנהל גם בעתיד את כל הספרים בצורה מסודרת.

 

מערכת לניהול הוצאות Invoice4u

אם אתם מתעניינים בנושא של פתיחת עסק חדש וניהול עובדים כדאי לכם גם להכיר את מערכת הנהלת החשבונות של Invoice4u עם מודול לרישום הוצאות. מערכת זו עושה את החיים שלכם כבעלי עסק קטן לקלים ומסודרים יותר. באמצעות המערכת ניתן להפיק דוחות הכנסות והוצאות ולהוציא דוחות למע"מ ולמס הכנסה בצורה קלה, פשוטה ומהירה.