1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

איך מוציאים אישור ניהול חשבון

אישור ניהול חשבון - באילו מצבים יש צורך להוציא?

לעיתים אנו נדרשים להציג אישור ניהול חשבון מהבנק בו מתנהל חשבון העובר ושב שלנו. אישור זה מהווה אסמכתא לבעלות שלנו על החשבון בבנק, והמסמך משמש לפעמים גם כאמצעי זיהוי בפני רשויות המס. עבור רוב השכירים המסמך אינו משמעותי ורק במקרים מסוימים הם ידרשו להביא את האישור למעסיק שלהם כדי להוכיח כי חשבון הבנק אליו תועבר המשכורת נמצא בבעלותם. 

פרילנסרים ועצמאים מכירים את האישור היטב, לא פעם הם נדרשים לשלוח אישור ניהול חשבון לחברה או לארגון גדול כדי להסדיר את נושא התשלום והעברה לחשבון הבנק. בנוסף על זאת, במס הכנסה דורשים מדי פעם להציג את האישור כאמצעי זיהוי לצורך קבלת החזרי מס, אך במקרים רבים ניתן להוכיח בעלות על חשבון הבנק גם באמצעות צילום של שיק בנקאי. איך מוציאים אישור ניהול חשבון? המשיכו לקרוא את הכתבה שהכנו עבורכם.

מה זה אישור ניהול חשבון?

כאמור, אישור ניהול חשבון בנק הוא מסמך המונפק על ידי הבנק לצורך הוכחת בעלות על חשבון העובר ושב. האישור המופק על ידי הבנק כולל פרטים כמו שם הלקוח, מספר תעודת זהות או מספר דרכון, תאריך פתיחת חשבון הבנק, מספר סניף, שם החשבון בבנק ומספר הזה"ב (IBAN) של הלקוח. רבים שואלים איך מוציאים אישור ניהול חשבון לכן כדאי לדעת כי ניתן להפיק את האישור האתר המקוון של הבנק, ללא עלות.

חשוב לדעת כי האישור אינו כולל את היתרה בחשבון. כאשר מפיקים את האישור באתר המקוון של הבנק ניתן לבקש מהבנק להוסיף את שמות מיופי הכוח בחשבון.

באילו מקרים יש צורך בהוצאת אישור ניהול חשבון בנק?

שכירים נדרשים להביא את האישור מהבנק למעסיק שלכם כדי להסדיר את נושא העברת השכר החודשי לחשבון הבנק של העובד.

המסמך נחוץ בעיקר עבור עצמאים ופרילנסרים בתחומי העיסוק השונים. כאשר עצמאי מספק שירות או מוכר מוצרים לגוף גדול יחסית הוא יידרש לשלוח למחלקת הנהלת החשבונות של הארגון את האישור הנ"ל כדי להוכיח בעלות על החשבון בבנק. בנוסף, יש להפיק אישור ניהול חשבון במצבים הבאים:

  • הסדרת נושא התשלום מגופים גדולים.
  • זיהוי של הנישום ופרטי הבנק להעברת החזרי מס ממס הכנסה.
  • פתיחת חשבון סליקת אשראי.
  • בדיקת מספר הזה"ב לצורך העברת תשלומים באשראי במטבע חוץ מגורם כזה או אחר בחו"ל.
  • בירור מספר IBAN.

איך מוציאים אישור ניהול חשבון ומה הדרך המהירה ביותר?

הדרך הפשוטה והמהירה ביותר להנפקת אישור ניהול חשבון היא לגלוש לאתר של הבנק בו מתנהל חשבון העובר ושב שלכם, ובאזור האישי תוכלו להפיק בקליק מהיר טופס אישור ניהול חשבון. יש אפשרות להפיק טופס אישור ניהול חשבון באנגלית ובעברית, והפקת המסמך אינה כרוכה בעמלה כלשהי.

אפשרות נוספת היא להגיע לסניף הבנק כדי להפיק במקום את המסמך. ניתן להפיק את האישור בכל אחד מסניפי הבנק, לכן לא חייבים להגיע לסניף בו מתנהל החשבון בפועל. עם זאת, קל ומהיר יותר להפיק את האישור דרך האתר של הבנק, כך לא ממתינים בתור ולא מבזבזים זמן כדי להגיע לסניף הבנק ולהמתין עד קבלת השירות.

מה כולל אישור ניהול חשבון בנק?

לאחר שהבנתם איך מוציאים אישור ניהול חשבון כדאי לדעת כי המסמך כולל את הפרטים הבאים:

  • שם מלא (פרטי + משפחה) של בעלי החשבון.
  • מספרי תעודת זהות של בעלי החשבון.
  • תאריך פתיחת החשבון בבנק.
  • ניתן להוסיף שמות מיופי כוח בחשבון.
  • מספר IBAN.

לסיכום, עצמאים צריכים לא פעם להפיק אישור ניהול חשבון, למטרות שונות כמו סליקת אשראי, תשלומים באשראי, קבלת תשלום מלקוחות גדולים, החזרי מס ועוד.