1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

סליקה יומית – מה זה?

כל הפרטים החשובים על סליקה יומית

לפני כשלוש שנים החליטה רשות התחרות להתערב בשוק הסליקה ולשנות את השיטה כדי לצמצם את עלויות המימון עבור העסקים הקטנים. בעקבות הרפורמה, החל מחודש יולי 2021 חברות האשראי חייבות לעבור לשיטת סליקה יומית. מהי שיטת הסליקה היומית? למי זה מתאים? מה היתרונות של השיטה החדשה? המומחים של Invoice4u הכינו עבורכם כתבה בנושא סליקה יומית.

מהי סליקה יומית?

במשך שנים נאלצו בתי העסק בישראל לממן את שיטת התשלום הנדחה, שיטת התשלום השוטף הנפוצה ביותר בארץ, בגינה התשלום הועבר לבית העסק רק בתחילת החודש הבא. הרגולציה אפשרה למנפיקי כרטיסי האשראי לזכות את הסולקים רק בסמוך למועד החיוב של מחזיק כרטיס האשראי ו-3 ימים נוספים לזיכוי חשבון בית העסק על ידי הסולקים.

רשות התחרות החליטה להתערב בנושא ולשנות את שיטת הסליקה. הרפורמה עליה הוחלט באפריל 2018 מחייבת את המנפיקים של כרטיסי האשראי, כלומר חברות כרטיסי האשראי והבנקים, להתחשבן ביניהן על עמלת סליקה צולבת ולאפשר סליקה יומית כדי להקל על תזרים המזומנים של בתי העסק השונים. הרפורמה נועדה בין השאר גם להקטין את הוצאות המימון להקצאת קו אשראי בבנקים ולהקדמת תשלומים באמצעות ניכיון שוברי כרטיסי אשראי.

למעשה, סליקה יומית היא סליקה שבה בית עסק מקבל את כספו לאחר רכישת מוצר או שירות ללקוח המשלם באמצעות כרטיס האשראי שלו פעם ביום, במקום המצב הקודם שהיה נהוג בו חברות סליקה העבירו את הכספים לבית העסק רק בסיומו של כל חודש. עם זאת, בית העסק וחברת הסליקה יכולים להגיע גם לסיכום אחר, מאחר והשיטה החדשה של סליקה יומית לא בהכרח מתאימה לו.

עבור מה משמשת סליקה יומית?

היקפי התשלומים באמצעות כרטיסי אשראי הולכים וגוברים עם השנים, במיוחד בשנים האחרונות עקב אפשרויות כמו סליקה באינטרנט. סליקה יומית מאפשרת לבית העסק לקבל את הכסף שהלקוח שילם פעם ביום, ולא פעם בחודש כפי שהיה נהוג לפני הרפורמה החדשה.

חשוב לדעת כי עד השינוי בעקבות הרפורמה, כאשר לקוח שילם בבית עסק באמצעות כרטיס האשראי שלו, התשלום עבר ממנפיק הכרטיס לחשבון בית העסק דרך חברה סולקת של בית העסק. לכן, מנפיק כרטיס האשראי העביר את הכסף לחברת הסליקה רק לאחר 14 יום בממוצע ממועד ביצוע העסקה בבית העסק, וחברת הסליקה העבירה את התשלום לבית העסק בתוך שלושה ימים נוספים, כלומר עסקים המתינו בממוצע כ-17 ימים עד קבלת התשלום, ללא ריבית, לכן בתי העסק סבסדו את האשראי.

האם כל עסק רשאי לעבור לשיטה זו?

הרפורמה בשיטת הסליקה מאפשרת לכל בתי העסק לעבור אל שיטת סליקה יומית, אך יש לבחון היטב את כדאיות הסליקה היומית. באופן כללי, בתי עסק המבצעים סליקת אשראי בהיקף קטן עד בינוני חייבים לבדוק האם המעבר להסדר הסליקה היומית מהווה יתרון עבורם. אמנם, ניתן להקל על תזרים המזומנים, אך בעקבות הרפורמה יש לנהל מו"מ עם חברות סליקת אשראי, ואלו מחויבות למדיניות של המנפיקים מאחר והמנפיקים נאלצים לשאת בהוצאות המימון.

מה היתרונות שלנו?

מערכת Invoice4u תוכננה, פותחה ונמצאת בבעלות של אחד מהמשרדים הגדולים והמובילים לראיית חשבון. המערכת נוחה וידידות למשתמש, ניתן להפיק באמצעותה חשבוניות וקבלות דיגיטליות, היא מהווה כלי ניהול חשוב לעסק וחוסכת לא מעט עלויות וזמן. Invoice4u מציעה שירות סליקת אשראי, לרבות סליקה אשראי באינטרנט, בעלויות נמוכות, עם עמלות סליקה המתחילות בשיעור של 1% בלבד.

דרכנו, כל בית עסק יכול לבחור בדרכים המתאימות עבורו לצורך סליקת אשראי, כולל אפשרות תשלומים באשראי, ובשילוב המערכת להפקת חשבוניות ומערכות נוספות העסק מתקדם טכנולוגית, מתייעל ומשפר את השירות ללקוחותיו.