1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

מה זה סליקה?

מה חשוב שתדעו על סליקה?

בעלי עסקים ובעלי אתרי מכירות באינטרנט זקוקים לפתרונות סליקה על מנת לגבות תשלום מהלקוחות בעסק עצמו או מרחוק. מה זה סליקה? אילו אפשרויות ופתרונות מאפשרים לבצע סליקה? האם סליקה מתייחסת רק לתשלום באמצעות כרטיסי אשראי? מהן שיטות התשלום הנפוצות ביותר? המומחים של Invoice4u הכינו עבורנו מדריך מקיף בנושא סליקה ופתרונות קיימים.

מה זה סליקה?

ההגדרה המדויקת של סליקה היא למעשה תהליך להעברת תשלום בין חשבונות בנקים, ולמעשה מדובר בתשלום מלקוח מסוים לספק כלשהו, כאשר התשלום יכול להיות במזומן, בשיק, בכרטיס אשראי, באמצעות ארנק דיגיטלי ואפליקציית תשלומים או באמצעות אמצעי תשלום אחר.

כיום, כאשר מדברים של סליקה מתייחסים לרוב לתהליך בו סולקים את כרטיס האשראי של הלקוח על מנת להעביר תשלום ממנו אל המוכר (ספק). את הסליקה מבצעים במעמד רכישת מוצר או שירות מסוים כאשר הלקוח נמצא פיזית בבית העסק או במעמד של רכישת והזמנת מוצר או שירות מרחוק, ללא הצגת כרטיס האשראי בבית העסק, למשל הזמנת מוצר באמצעות חנות אינטרנטית או חיוב טלפוני.

בתהליך הסליקה הסולק מזכה את הגורם שמקבל את התשלום עבור עסקאות שאושרו על ידו, הסולק אחראי על בדיקה מול חברת האשראי שהנפיקה את הכרטיס ללקוח. בית העסק חייב לעמוד בהסכם מול הסולק, וכנגד זיכוי החשבון של העסק, הסולק מקבל עמלה הנקבעת בהסכם מראש בין הצדדים.

כאשר עונים על השאלה מה זה סליקה, חשוב להבין את התהליך המתבצע בין הגופים המעורבים, ולרוב מתייחסים בתהליך זה לפתרונות סליקת אשראי בהם לקוחות משלמים באמצעות הכרטיס שלהם במעמד של רכישת פיזית וגיהוץ הכרטיס (כיום אין צורך לגהץ את הכרטיס אלא רק לקרב אותו למסוף חכם) או במעמד של רכישה וירטואלית, כלומר סליקה באינטרנט, כאשר הלקוח מזין את פרטי כרטיס האשראי שלו באמצעות אתר אינטרנט או שהוא מספק את המידע בטלפון, והחיוב נעשה מרחוק.

איך מתבצע תהליך סליקת אשראי לעסקים?

בתהליך הסליקה משודרות פקודות בין הגופים השונים, ולמעשה נתוני כרטיס האשראי מועברים באופן מאובטח מבית העסק ישירות אל חברת הסליקה, והחברה מאמתת את פרטי הכרטיס והעסקה מול מאגר הכרטיסים שהיא מחזיקה, או שהיא מסרבת לאישור העסקה. בסוף יום העסקים כל העסקאות שבוצעו משודרות מחברת הסליקה אל מערכת המחשוב של חברות האשראי על מנת לזכות את החשבונות של בתי העסק השונים, וחברות האשראי מחייבות את הלקוחות שמחזיקים בכרטיס שהונפק על ידן.

חשוב לדעת כי לרוב הישראלים יש כרטיס אשראי, וכיום אנשים רבים משתמשים גם באפליקציות התשלומים המתקדמות. יחד עם זאת, עדיין יש עסקים רבים, בעיקר עסקים קטנים, שאינם מאפשרים ללקוחות לשלם באמצעות כרטיסי אשראי והם אינם מציעים שירות סליקה באינטרנט, לכן הם עובדים על בסיס של עסקאות מזומן ושיקים בלבד. שירות סליקת אשראי מתאים לכל העסקים, גם לעסקים הקטנים, השירות יכול לשפר את המכירות ולקדם את העסק, במיוחד כיום כאשר לקוחות מעדיפים לשלם באמצעות כרטיסי אשראי ולהזמין מוצרים ושירותים מרחוק.

מה עוד חשוב לדעת?

לאחר שהבנתם מה זה סליקה ומה היתרונות עבור העסק שלכם, עליכם לפתוח מסוף ייעודי המאפשר לכם לקבל תשלומים באמצעות כרטיסי אשראי בעסק הפיזי או מרחוק. המסוף מאפשר קבלת אשראי ישירות לחשבון בנק ייעודי. חברת הסליקה פותחת מסוף ללקוח בתמורה לדמי הקמה ובכל עסקה חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים) מקבלת את פרטי הכרטיס ועליה לאשר או לשלול את העסקה, אם העסקה מאושרת היא מעבירה את הנתונים הלאה.

בתהליך סליקת אשראי לעסקים יש גוף נוסף הנקרא מאגד, זהו גוף המאגד מספר עסקים קטנים כדי לאפשר להם ליהנות מהטבה קבוצתית מול חברות כרטיסי האשראי. יש יתרונות לעבודה מול מאגד, לדוגמה קבלת הכסף בגין עסקה שבוצעה תוך 24 שעות בלבד ובנוסף העסק שלכם לא צריך להקים מסוף מול שב"א. פתרון זה מתאים בעיקר לעסקים קטנים עם מחזור עסקאות נמוך יחסית של עד 50,000 ₪ בשנה.

גוף פיננסי נוסף המעורב בתהליך הסליקה הוא חברת שירותי סליקה, למעשה זו חברה המספקת תיווך בין העסקים לבין חברות כרטיסי האשראי. חברת סליקה נדרשת לעמוד בסטנדרטים גבוהים ומחמירים מבחינת אבטחת מידע על מנת להגן את הנתונים. החברה מספקת תוכנה ייעודית באמצעותה העסק שלכם יכול לייצר בקלות דפי תשלום ומכירה בהתאמה אישית, ולהפיק חשבוניות דיגיטליות אוטומטיות לאחר השלמת העסקה.

אילו אפשרויות סליקה קיימות?

יש מגוון דרכים ואפשרויות לבצע סליקת אשראי כגון:

  • שירות לסליקה פיזית בבית העסק באמצעות קופה רושמת ו/או מסוף ייעודי.
  • סליקה באינטרנט לאתרי מכירות וסחר אלקטרוני באמצעות תשלום בכרטיסי אשראי או הוראה בנקאית.
  • סליקה לאתרי מכירות באינטרנט באמצעות אפליקציית ארנק דיגיטלי כמו ביט לעסקים, אפל פיי, פייפל ועוד.
  • סליקה טלפונית כאשר הלקוח מספק את נתוני הכרטיס לבית העסק.
  • סליקה אשראי באמצעות מסוף אשראי מקוון התומך בתקן EMV.
  • סליקה באמצעות מסופון סליקה נייד.
  • סליקה באמצעות הוראת קבע וחיוב חודשי של כרטיס אשראי של הלקוח, פתרון ייעודי המתאים בעיקר לעיריות, חברות הסלולר, קופות חולים וכיוצא בזה.
  • דף סליקה באינטרנט.
  • קופות רושמות מהדור הבא המותקנות בלפטופ, טאבלט או במחשב הנייח.

האם יש יתרונות או חסרונות בשיטת הסליקה?

לכל אחת משיטות הסליקה יש יתרונות וחסרונות משלה. לכן, לאחר שהבנתם מה זה סליקה ולמה כדאי לכם לאפשר ללקוחות העסק לשלם באמצעות כרטיסי האשראי שלהם, חשוב לבחור את שיטת הסליקה המתאימה ביותר לצורכי העסק.

באופן כללי, לעסק קטן שרוב פעילותו היא מקוונת עדיף לבחור שירות סליקה דרך המכשיר הנייד. לחנות פיזית כדאי לבחור מכשיר סליקה דרך קופה רושמת או מחשב. חשוב לציין כי עמלת הסליקה משתנה בין החברות השונות ומותאמת לסוג העסק ולמחזור העסקאות שלו.

היתרונות לשירות סליקת אשראי לעסקים קטנים, בינוניים או גדולים הם נוחות, יעילות, חיסכון בזמן, פעולה מהירה, ביטחון בגביית התשלום, הגדלת מספר הלקוחות, אפשרות לתשלום במגוון אמצעים בבית העסק כולל אופציה לתשלום מרחוק ולתשלום באתר המכירות או באמצעות דף מכירה ותשלום ועוד.

החסרונות העיקריים לשירות סליקת אשראי הם העמלה שיש לשלם מסך העסקאות שבוצעו במערכת, קבלת התשלום באופן מרוכז בהתאם לשיטת הסליקה בה בחרתם, הונאות בכרטיסי אשראי ועוד.

הכירו את שיטות התשלום השונות

במדריך זה אנו עוסקים בשאלה מה זה סליקה, אך עלינו להתייחס גם לשיטות התשלום הנפוצות. לאחר שהבנתם מה זה סליקה ומה היתרונות שלה לבית העסק, עליכם להתאים מערכת סליקה באינטרנט או שיטת סליקת אשראי לעסקים בהתאם לאופן התשלום של הלקוחות. שיטות התשלום המרכזיות כיום הן:

  • תשלום מקוון באמצעות כרטיסי אשראי באתרי מסחר אלקטרוני.
  • תשלום באתר מכירות מקוונים באמצעות פייפל.
  • תשלום באמצעות אפליקציות תשלומים וארנק דיגיטלי.
  • קופה רושמת ו/או מסוף התומך בתקן EMV.
  • תשלום באמצעות כרטיס אשראי דרך מסוף נייד.
  • הוראות קבע באשראי.

מה היתרונות שלנו?

Invoice4u מציעה שילוב מושלם ומנצח בין מערכות סליקת אשראי לעסקים קטנים ובינוניים לבין מערכת מתקדמת להפקת חשבוניות וקבלות דיגיטליות. מערכת הסליקה שלנו מהווה פתרון משתלם לעסקים המוכרים בערוצי הדיגיטלי ובאינטרנט, המערכת עומדת בתקנים המחמירים ביותר, קל להתקין אותה והיא ידידותית ללקוחות ומשפרת את חווית השירות עבורם, ובנוסף העסק שלכם זוכה לעמלה זולה ולמגוון יתרונות נוספים.