1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

פתיחת תיק מס הכנסה

מה חשוב לדעת על פתיחת תיק מס הכנסה?

כל עוסק מורשה או עוסק פטור בישראל, מחויבים לדווח לרשויות המס על פתיחת העסק שלהם. הדיווח נעשה גם באמצעות פתיחת תיק במס הכנסה. חשוב לזכור כי פתיחת תיק במס הכנסה מאפשרת לעוסק הוצאת חשבוניות כחוק והתנהלות כלכלית נכונה בעסק. מבחינת החוק חלה חובה לנהל תיק במס הכנסה כבר עם הקמת העסק. כאן בכתבה ריכזנו עבורכם את המידע שחשוב לדעת על פתיחת תיק במס הכנסה. מוזמנים לקבל את המידע שחיפשתם. 

 

מה המשמעות של פתיחת תיק מס הכנסה?

על פי חוק, כל הכנסה בישראל מחויבת בדיווח לרשויות המס. בעל עסק צריך להפריש מכל הכנסה שלו עבור רשות המיסים. מס הכנסה כשמו כן הוא: מס על כל הכנסה. בהתאם לכך, כל עוסק בישראל מחויב לפתוח תיק במס הכנסה עד ליום בו הוא התחיל להכניס כסף ממשלח ידו או עיסוקו. חשוב לציין כי פתיחת תיק במס הכנסה היא חובה על כל עסק קיים. לא מדובר במשהו שאפשר להשתמט ממנו. עצמאי הנהנה מהכנסות חודשיות ללא תיק הכנסה על שמו, צפוי לקבל קנסות ועונשים הקבועים בחוק. חוסר דיווח על הכנסה קיימת עלולה להוות עילה להאשמה פלילית.

 

חשוב לדעת כי פתיחת תיק מס הכנסה היא לא דבר מורכב והיא אף נעשית ללא עלות מצד פותח התיק. במקרה בו פתיחת תיק במס הכנסה מתבצעת על ידי רואה חשבון מיופה כוחו של מקים העסק, העלות הנלווית היא שכר הטרחה של רואה החשבון והיא לא מועברת לרשויות המס בגין הפתיחה.

 

מה כלול בפתיחת תיק זה?

כדי לפתוח תיק במס הכנסה תצטרכו להגיש טופס פתיחת תיק מס הכנסה – טופס 5329 בו תצטרכו למלא את פרטיכם האישיים ואת יום פתיחת העסק. פתיחת התיק כוללת מספר מע"מ והצהרה של בעלי העסק על אמיתות הפרטים ועל התחייבותם לא להפר את פקודת מס הכנסה. במילוי הטפסים חשוב שתשימו לב לפתיחת תיק ניכויים במקרה הצורך.

 

לפני פתיחת התיק במס הכנסה בעל העסק צריך לבחור את סוג העיסוק שלו. הבחירה תיעשה על פי מחזור העסקאות השנתי הצפוי. עסק שמחזור עסקאותיו נמוך מ-100,490 ₪ יהיה עוסק פטור לעומת מחזור עסקאות גדול יותר שיתאים עבור פתיחת תיק במס הכנסה עבור חברה.

 

מה קורה אחרי שפותחים תיק מס הכנסה?

לאחר שפתחתם תיק במס הכנסה על שמכם, אתם אמורים לקבל תוך מספר ימי עסקים הודעה רשמית בדואר המהווה אסמכתא לפתיחת התיק. בהודעה תוכלו לראות אם מילאתם פרטים שגויים, תוכלו לראות את גובה הדרישות לתשלום מקדמות על פי הצהרותיכם ועוד.

 

לאחר שהקמתם את העסק ויש תיק במס הכנסה על שימכם, אתם מחויבים בניהול ספרים כחוק יחד עם הוצאת חשבוניות ודיווח לרשות המיסים על כל הכנסה מעבודה. זה הזמן לדאוג לאפשרות להנפקת קבלות.

 

לאחר תקופה של קצת יותר משנה ממועד פתיחת העסק, אתם צפויים לקבל בקשה להצהרת הון מרשות המיסים. אין מה להיבהל, מדובר בהליך שגרתי המסייע לרשות המיסים לנהל מעקב אחר הכנסות בעלי העסק.

 

כדי להימנע מניירת ועומס מיותר, העדיפו הוצאת חשבוניות דיגיטליות במערכות חכמות כמו מערכת invoice4u המובילה. מערכת זו מאפשרת לבעל העסק להצמיח ולייעל את העסק על ידי הפקת חשבוניות באינטרנט, מערכת דיוור אלקטרוני, ניהול הוצאות ועוד.

 

איך פותחים תיק במס הכנסה?

 

את פתיחת תיק מס הכנסה תצטרכו לבצע מייד אחרי שפתחתם תיק במע"מ. פתיחת תיק היא לא דבר מורכב וניתן לעשות אותה באופן עצמאי על ידי פנייה לפקיד השומה האזורי או באופן מקוון דרך האינטרנט.

 

קיימים טפסים שונים לבעלי עסק פטור ממס וטפסים שונים לבעלי עסק מורשה. עוסק מורשה יצטרך לפתוח תיק ניכויים בזמן פתיחת תיק מס הכנסה במידה בה הוא מתכנן להעסיק עובדים בעסק שהקים. חשוב לדעת כי הנתונים הקיימים במס הכנסה מסונכרנים עם הנתונים הקיימים בביטוח לאומי אך למרות זאת בפתיחת עסק תצטרכו לפתוח תיק גם בביטוח לאומי.

 

למרות זאת, רבים מעדיפים להיעזר בשירותי חברת הנהלת חשבונות או אפילו רואה חשבון המנהל את חשבונות העסק, מדווח בעת הצורך ומסייע לבעל העסק בביצוע הפעולות הנדרשות. חשוב לציין כי קיימות מערכות חכמות המסייעות לבעל העסק לנהל נכון את תזרים המזומנים של העסק ובכך הן מאפשרות לבעל העסק להבין על מה יצא הכסף, מה גובה הרווחים ומהן ההוצאות העיקריות בעסק.

 

הכירו את מערכת invoice4u

אנו גאים לתת מענה לבעלי עסקים המעוניינים להצמיח את העסק שלהם במינימום הוצאות. מערכת invoice4u שפיתחנו, מאפשרת ניהול תזרים מזומנים יציב, הוצאת חשבוניות דיגיטליות, ניהול ושימור לקוחות, סליקת אשראי לעסקים ועוד. המערכת מתאימה גם עבור עוסק פטור שצריך עזרה בהתנהלות החודשית וגם עבור עוסק מורשה שרוצה לקבל דו"ח נתונים ברור ומסודר שיסייע לו במשימות היומיומיות הנדרשות. גם לעסק שלכם מגיע להנות מהמערכת החכמה שהצליחה לייעל מאות בתי עסק. בחרו עוד היום את חבילת השירותים המתאימה לעסק שלכם. בהצלחה!