1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

מיתוג עסקי

כמה זה נכון ואיך עושים זאת?

האם מיתוג עסקי באמת חשוב ויכול לסייע לעסק שלך להצליח ולהרוויח יותר כסף? האם עסקים שהשקיעו משאבים רבים במיתוג העסק שלהם באמת מצליחים להגדיל את הפעילות העסקית ולשפר רווחיות? למי זה מתאים והאם המיתוג הכרחי גם עבור עוסק פטור או עוסק מורשה? 

ובכן, מיתוג עסקי לחברות ולבעלי עסקים קטנים ובינוניים הוא הרבה מעבר לעיצוב לוגו מרשים ולבחירת שם קליט לחברה. זהו תחום מקצועי מעמיק ומקיף הכולל בתוכו מגוון מטרות ויעדים שיווקיים ועסקיים, מהות ייחודית, התייחסות נכונה למאפיינים פסיכולוגיים של קהלי המטרה של העסק, יצירתיות, זהות ייחודית ומוגדרת לעסק שלך עם ערכים חשובים ושפה אחידה ועוד.

למה מיתוג אחיד כל כך חשוב לעסק?

תשכח מכל מה שידעת וממה שסיפרו לך על מיתוג לעסקים, כיוון שלבטח גם אתה משוכנע כי מדובר רק בעיצוב לוגו לעסק חדש או קיים, בחירת שם קליט, עיצוב והדפסת כרטיסי ביקור ועיצוב ניירות עם לוגו של העסק. המיתוג נועד ליצור בידול של העסק שלך מעסקים מתחרים, לגרום לך לבלוט בשוק, להשיג נוכחות מרשימה גם באינטרנט ובזירות הדיגיטליות השונות, למשוך לקוחות פוטנציאליים ולפנות למכנה המשותף של צרכנים המחפשים מוצרים ושירותים שאתה מציע.

כדאי לדעת כי מיתוג עסקי לחברות החל הלכה למעשה בתקופת המהפכה התעשייתית. מפעלי ייצור הוקמו בזה אחר זה בקצב מהיר על מנת לענות על דרישת הצרכנים, וכדי לכבוש שווקים חדשים ולמכור יותר מוצרים ושירותים. החברות נאלצו ליצור בידול מהמתחרים שלהן, והמיתוג אפשר להן לגרום לצרכנים לרכוש את המוצר שלהן.

כיום, המומחים כבר הבינו כי המיתוג לעסק שלך חייב להיות אחיד, כלומר יש לדבר בשפה אחת ואחידה הפונה למכנה המשותף של קהל היעד ומציגה היטב את העסק שלך. מיתוג אחיד בא לידי ביטוי בלוגו ובשם קליט וזהה של העסק המופיע בכרטיסי הביקור, במסמכים המודפסים על נייר, במסמכים הדיגיטליים המשמשים אותך, לרבות טפסים מקוונים וחשבוניות, באתר ובשאר הנכסים הדיגיטליים כולל פרופיל עסקי ברשתות החברתיות השונות כמו פייסבוק ואינסטגרם, במעטפות ועוד.

ראוי לציין כי המיתוג העסקי בא לידי ביטוי בשפה חזותית אחידה, ולבטח גם אתה יודע כי תמונה אחת שווה אלף מילים. יחד עם זאת, המיתוג הנכון לעסק שלך כולל גם שפה אחידה המלווה את החברה, מתארת את מוצריה ושירותיה, משקפת את ערכי וחזון העסק שלך ומעבירה מסרים ברורים וקליטים המותאמים למאפייני הלקוחות, כאשר השפה האחידה מחברת את הלקוחות לעסק ולמותג שבנית.

עליך לזכור כי האחידות במיתוג העסק שלך מסייעת ללקוחות לזהות את החברה באמצעות סימני היכר ייחודיים ומסרים שיווקיים חוזרים ונשנים. האחידות יוצרת בידול מהמתחרים ומסייעת לך לייצר תחושת אמינות ושייכות אצל הלקוחות.

איך מגיעים לאחידות?

כאמור, אחידות בשפה המיתוג עיבור העסק שלך נחוצה לבידול והיא יוצרת תחושת אמון אצל הלקוחות. השפה האחידה במיתוג הינה בעלת השפעה פסיכולוגית מעמיקה כיוון שמוח האדם מזהה צבעים ואלמנטים שהוא מכיר ומשייך אותם למותג מסוים. כך לדוגמה, הלוגו והשפה האחידה של רשתות מזון המהיר המובילות מאפשרים לך לזהות סניף של הרשת בכל מקום, בארץ ובחו"ל, גם מרחוק.

כדי להגיע לאחידות מומלץ לפנות לחברה מקצועית ולמומחים למיתוג עסקי. יש לבנות ולתכנן אסטרטגיה נכונה וייחודית למיתוג העסק שלך, הכולל קו אחיד, סימני היכר ויזואליים קליטים וברורים, ושפה אחידה המאפשרת לך לשווק ולפרסם את העסק בצורה טובה ואופטימלית.

בעזרת מומחים למיתוג עסקים יוצרים לוגו ייחודי ושפה אחידה ומוסיפים את הלוגו והקופירייטינג על כרטיסי ביקור, ניירות מכתבים, מעטפות, חשבוניות וקבלות, חוזים, טפסים ומסמכים נוספים.

איך יוצרים מיתוג עסקי נכון?

עליך לזכור כי מיתוג עסקי משרת כפנים של העסק שאתה מקים או עסק מתגלגל וקיים. הלקוחות שלך יפגשו את המיתוג בכל מקום, גם בדיגיטל. המיתוג נחוץ לכל העסקים, כולל עוסק פטור, עוסק מורשה, חברה בע"מ, וכמובן גם לארגונים, עמותות ורשויות שונות. כדי ליצור מיתוג נכון לעסק שלך מומלץ לפנות אל המומחים.

יש לגבש אסטרטגיה הכוללת מטרות ויעדים ברי השגה, אפיון קהלי יעד, מאפיינים פסיכולוגיים ליצירת קשר הדוק וממושך עם הלקוחות, בחירת סמלים ויזואליים ושפה אחידה ליצירת קשר רגשי עם הלקוחות הפוטנציאליים ועוד.

המיתוג העסקי כיום חייב להתאים למציאות המשתנה, לכן אין אפשרות להסתפק רק בעיצוב לוגו וכרטיסי ביקור, ויש לדבר בשפה חדשה ואחידה במדיות השונות ובערוצי הדיגיטל המשמעותיים על מנת לבנות מותג מנצח ומוכר הזוכה לטראפיק גבוה לאתר, ללידים חמים ולפניות רבות.

טיפים למיתוג עסקי

יש הרבה מאוד טיפים שיכולים לסייע לך למתג נכון את העסק שהקמת או שבכוונתך להקים. את המיתוג לעסק כדאי להשאיר לאנשי מקצוע מנוסים, מיומנים ויצירתיים. חשוב לגבש אסטרטגיה נכונה למיתוג העסק שלך, והמיתוג חייב להתאים לערכים, למהות, ליעדים ולחזון החברה שהקמת. לפניך מספר טיפים חשובים שיכולים לסייע לך לבצע מיתוג עסקי מותאם אישית לעסק שלך:

שימרו על עקביות

אחד מכללי הזהב למיתוג עסקי חכם ומקצועי הוא לשמור על עקביות ואחידות, הן באמצעים הוויזואליים המשמשים למיתוג החברה והן בשפה השיווקית. אם תבדוק את המותגים המוכרים ביותר בעולם תגלה כי הם שומרים על עקביות, ויש לעקביות אלמנט פסיכולוגי מאחר והלקוחות יזהו בקלות את המותג שלך ויהיו יותר נאמנים לו.

בנו אסטרטגיה ועבדו בנתיבים שבה

המיתוג הוא הרבה מעבר ללוגו ולעיצוב כרטיסי ביקור ומסמכים המשמשים את העסק. יש לתכנן אסטרטגיה כוללת ויסודית המבטיחה מיתוג אחיד בכל הערוצים, אונליין ואוף ליין. לכן, בעת תכנון האסטרטגיה למיתוג העסק שלך עליך להיות שותף פעיל כיוון שאתה מכיר הכי טוב את החברה והלקוחות שלך, ובעזרת המומחים ניתן לעבוד במקביל על מיתוג העסק בכל הערוצים הרלוונטיים.

עבדו עם צוות מנצח

כדי לבנות מותג מוכר ולהצליח עם העסק מומלץ לעבוד עם צוות מנצח ולאורך זמן. עבודה עם צוות מנצח מבטיחה מיתוג של עסק איכותי שכדאי לרכוש ממנו מוצרים ושירותים.

לא בושה לקחת בעל מקצוע

אם ברצונך להשיג מיתוג מנצח וייחודי לעסק שלך מומלץ לעבוד עם בעלי מקצוע מנוסים ויצירתיים. בשלב הראשון החברה למיתוג עסקים מתכננת אסטרטגיה מותאמת לעסק על ידי פלנרים מנוסים, ובשלב הבא גרפיקאים ואנשי מקצוע מיומנים אחרים בוחרים שפה מדויקת ואחידה למיתוג העסק שלך, ובהמשך המומחים של החברה יוצרים ומלווים את תהליך המיתוג בערוצים הנבחרים, למשל הקמת פרופיל עסקי ברשתות החברתיות, ניהול קמפיינים בגוגל וברשתות החברתיות, קידום אתרים אורגני וממומן, כתיבת תוכן ועוד.

מיתוג עסקי לחברות – אפילו בפרטים הקטנים

תהליך מיתוג עסקי לחברות מחייב התייחסות לכל הפרטים, גם לפרטים הקטנים ביותר. לכן, יש לתכנן אסטרטגיה מקיפה והוליסטית לאחר מחקר שוק ומתחרים, אפיון קהלי היעד, סקרי שוק מעמיקים וכדומה.

הסיפור שלכם בלתי מנוצח

בתהליך המיתוג לעסק שלך עליך לספר את הסיפור וההיסטוריה שלך ושל העסק. הלקוחות אוהבים סיפורים אישיים, והסיפור של העסק יוצר רגש, מגביר מעורבות של הלקוחות, מחזק את הקשר לבית העסק, יוצר בידול משמעותי מהמתחרים ויכול לסייע לך להגדיל מכירות, לשפר רווחיות, לקבל חשיפה רחבה בערוצים הדיגיטליים ועוד.