1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

תוכנית הבראה לעסק

כמה זה חושב ועבור מי זה מתאים?

עסקים רבים בכל התחומים נקלעים מידי פעם לקשיים כאלו ואחרים, במיוחד קשיים בהתנהלות הכספית ובתזרים המזומנים, ומשם הדרך קצרה לקושי לפרוע התחייבויות לספקים, לעובדים, לרשויות המס ולבנקים. עסק שנקלע למשבר עלול להגיע לחדלות פירעון, לכינוס נכסים ולפשיטת רגל, על כן חשוב לדעת כי במצבים אלו בעלי העסק יכולים לבחור באחת משתי אפשרויות מרכזיות – פירוק החברה או הבראה עסקית.

מה זה בדיוק תוכנית הבראה עסקית? לאילו עסקים זה מתאים? מה השלבים העיקריים בתכנון אסטרטגיית הבראה לעסק? מה חשוב לדעת על תכנית הבראה עסקית לעסקים? למי כדאי לפנות כדי להבין תכנית הבראה עסקית והאם זה יעיל ויכול לסייע לעסק להיחלץ ממצבו? המומחים שלנו הכינו מדריך בנושא הבראה לעסקים, למידע נוסף ולייעוץ בנושא הנכם מוזמנים לפנות אלינו באמצעות הטלפון, המייל או האתר!

 

מהי תכנית הבראה לעסק?

עסקים קטנים ובינוניים נחשבים למנוע הצמיחה של המשק בישראל, הם יוצרים מקומות עבודה חדשים, מעשירים את קופת המדינה ותורמים ליציבות המשק והכלכלה. יחד עם זאת, ידוע כי עשרות אלפי עסקים קטנים ובינוניים אינם מצליחים לשרוד בשוק התחרותי והקטן יחסית, וגם מצוקת האשראי הקשה אינה מסייעת להם להיחלץ ממשברים כאלו או אחרים.

לכן, עוסק מורשה, עוסק פטור או בעלים של חברה בע"מ הנקלע למשבר ולבעיות קשות חייב לפנות לייעוץ מקצועי כדי לגבש תוכנית הבראה עסקית לעסקים. התוכנית להבראת העסק נועדה לסייע לבעלי העסק ועובדיו להשתפר, לייעל תהליכים, להיחלץ מקשיים שונים ולהביא את העסק לשגשוג ולצמיחה מחדש.

ראוי לציין כי במצב שבו העסק נקלע למשבר יש לבצע תהליך הבראה ולהסדיר או חובות העסק בצורה נכונה ושקולה, עדיף בעזרת חברה המתמחה במתן שירותי ייעוץ פיננסי או בעזרת משרד רואי חשבון מוביל. חשוב להימנע מהטעות הנפוצה של עצמאים רבים שמסרבים להכיר בעובדה כי העסק שלהם הגיע למשבר והפתרון הוא לא לקחת עוד ועוד הלוואות, מאחר ונטילת הלוואות יקרות מגבירה את הסיכון לפירוק העסק ולסגירתו. בעזרת היועצים המנוסים ניתן להבריא את העסק ולהימנע מפירוקו, כאשר היועצים אחראים על כתיבת תוכנית הבראה לעסק ויישומה בפועל, והם מלווים את בעלי העסק מול המוסדות הפיננסיים השונים, ובהתאם לצורך מול רשויות המס והערכאה השיפוטית.

 

אילו עסקים צריכים אותה?

ברוב המקרים יש להכין וליישם תוכנית הבראה עסקית לעסקים במצבים הבאים:

  • העסק או הארגון נמצא בהפסדים כספיים לאורך זמן.
  • העסק אינו מתפקד כראוי ויש פגיעה בהכנסות ו/או ברווחיות, בשביעות רצון הלקוחות, בתפקוד העובדים וכדומה.
  • העסק מתמודד עם בעיות הון חוזר ולא מצליח לגייס הלוואות ופתרונות מימון ואשראי.
  • העסק נמצא בקשיים תזרימיים המונעים ממנו לעמוד בהתחייבויות השונות (ספקים, משכורות לעובדים, תשלומים לרשויות המס וכדומה).
  • העסק נמצא לפני או בתוך הליכי פירוק, כינוס נכסים, פשיטת רגל וכדומה.

 

כמה היא יעילה?

הסטטיסטיקה מגלה לנו כי עשרות אלפי עסקים קטנים ובינוניים נקלעים מידי שנה לקשיים כתוצאה מסיבות שונות וממגוון גורמים. עסקים רבים נקלעים לקשיים ובעזרת יועצים ואנשי מקצוע מנוסים ניתן לגבש תוכנית הבראה מותאמת אישית התפורה בדיוק לצרכיו של העסק. תוכנית הבראה חייבת להיות מותאמת למאפייני העסק ולקשייו, ובעזרת אנשי מקצוע מנוסים ניתן להבריא את העסק ולהסדיר עבורו חובות, לגבש תוכנית עבודה עדכנית המבטיחה התייעלות בכל המחלקות, והמומחים מסייעים לבעלי העסק ולבעלי המניות בחברה לגייס אשראי ממקורות שונים בתנאים נוחים, לשפר תהליכים וביצועים בעסק, לחסוך בהוצאות השוטפות, להגדיל את מספר הלקוחות, לבחור ולהטמיע כלים דיגיטליים וגלי אוטומציה מתקדמים טכנולוגית ולהפוך ליותר תחרותיים.

 

מהם השלבים לתכנון וליישום תוכנית הבראת חברות?

על מנת לתכנן וליישם תכנית הבראה עסקית חשוב לבחור נכון את היועץ העסקי או משרד רואי חשבון המתמחה בנושא זה. צוות המומחים שלנו מתמחה בבחינה ובניתוח המצב הפיננסי והתחרותי של העסק שלכם, אנחנו מנתחים את המצב של העסק מבחינה פיננסית, תפעולית, ארגונית ותחרותית, ולאחר בדיקה מדוקדקת אנו מגבשים תוכנית הבראה לעסקים בהתאמה אישית מלאה.

צוות המומחים שלנו מנתח לעומק את הפעילות של העסק או הארגון, כאשר האסטרטגיה שלנו מבוססת על חמישה שלבים מרכזיים לתכנון וליישום תוכנה הבראה עסקית. השלבים המרכזיים הם:

 

הכרות ראשונית והבנת הסיטואציה

בשלב הראשון אנחנו מנתחים את מצבו של העסק שלכם כדי לאתר ולזהות חוזקות וחולשות, להבין את הגורמים שהביאו למשבר בעסק ולגבש אסטרטגיה יעילה שתסייע לכם להיחלץ מהמשבר ולהביא את העסק שלכם לשגשוג וצמיחה.

חשוב לציין כי מרבית בעלי העסקים, בעיקר עוסק מורשה או עוסק פטור, מנסים להתמודד עם קשיים בעסק בכוחות עצמם, למרות שאין להם את הידע והכלים הנדרשים. כדי לקבל החלטות עסקיות ופיננסיות נכונות ומותאמות למצבו הקשה והבעייתי של העסק יש לנתח דוחות כספיים וחשבונאיים, ללמוד את ההיסטוריה של העסק, לנתח ולבחון גורמים מרכזיים בעסק כמו תמחור, מכירות, התנהלות פיננסית שוטפת, ניהול העסק, שיווק, שירות לקוחות, ייצור ומלאי אם רלוונטי, טכנולוגיות וכו'.

 

אבחון מקצועי מעמיק

בשלב השני המומחים שלנו מאבחנים ולומדים את הדוחות הכספיים שהופקו על ידי רואי החשבון של בית העסק, ובנוסף הם נכנסים לעובי הקורה ומבצעים אבחון מעמיק, מקיף ויסודי של גורמים כמו אשראי ספקים, שכר עובדים, ביצועי עובדים ומנהלים, חבויות של העסק (בנקים, ספקים, רשות המיסים ועוד), מצב פיננסי תוך התייחסות לחובות שטרם נגבו מלקוחות, הלוואות פתוחות ועוד. כמו כן, בשלב זה בודקים את תזרים המזומנים ומנתחים אותו לפי פרקי זמן שונים, בודקים את התפקוד של כל מחלקה בעסק ובודקים את ההתנהלות השוטפת של החברה ואת רמת השירות שלה ללקוחות.

 

גיבוש אסטרטגיה נכונה

לאחר שהמומחים שלנו למדו וניתחו את העסק לעומק אנחנו מתחילים לגבש תוכנית הבראה לעסק שלכם. המומחים המנוסים מגבשים תכנית הבראה עסקית שמטרתה לשפר את הכנסות העסק מחד, ולצמצם ולמזער את הוצאות העסק מאידך, להעביר את העסק מהפסדים לרווחיות ולהביא להתייעלות בכוח האדם ובפעילות העסקית השוטפת. כמו כן, המומחים שלנו יאתרו את מנועי הצמיחה הקיימים באמצעות מדדי ביצוע ומדדי רווח הפסד, ינתחו את היתרונות של בית העסק בשוק (מחקר שוק ומתחרים), יגבשו תוכנית להתייעלות במערכי הייצור, הלוגיסטיקה והתפעול, ויגבשו תוכנית מכירות עדכנית וריאלית עבור העסק. בהתאם לצורך הם ימליצו על שינוי בתמהיל החברה ומוצריה והם יגבשו הסדרי אשראי יעילים יותר מול הספקים, הבנקים וחברות המימון בשוק האשראי החוץ בנקאי.

 

יישום תכנית הבראה לעסק בפועל

לאחר גיבוש תוכנית הבראה לעסק המומחים שלנו מיישמים את הכללים והאסטרטגיות החדשות והעדכניות, כמובן בעזרת בעלי העסק, מקבלי ההחלטות בחברה ובשיתוף פעולה פורה ומפרה עם המנהלים והעובדים. בעת יישום תוכנית הבראה לעסק מבצעים בדיקות באופן שוטף ומנטרים את הפעילות באמצעות בדיקות וניתוח מדדים שונים, ולמעשה היועצים מלווים את העסק בדרכו להצלחה ולהבראה ממצבו הקשה.

 

מעקב ופיקוח באופן שוטף

המומחים שלנו עוקבים ומפקחים באופן שוטף על יישום תוכנית ההבראה, הם מסייעים בגיבוש מתווה להסדר חובות מהעבר מול נושים, ובנוסף הם מנהלים משא ומתן אפקטיבי מול הנושים ורשויות המס ומלווים את הבעלים ומנהלי העסק גם בניהול השוטף שנעשה על פי תוכנית ההבראה שנקבעה.

 

מה עוד חשוב לדעת על תוכנית הבראה לעסק?

חשוב לדעת כי עסקים רבים יכולים להיחלץ ממצב פיננסי ועסקי קשה, כל עוד נעזרים במומחים המנוסים בגיבוש תוכנית הבראה עסקית וביישומה. מומלץ להקדים תרופה למכה ולהימנע מהחלטות העשויות להקשות על סיכויי ההבראה של העסק. כמו כן, חשוב לבחור נכון בעלי מקצוע המתמחים בגיבוש וביישום תוכנית הבראה לעסקים.