1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

הקמת חברת סטארט אפ

כל הפרטים החושבים במקום אחד

החלום להקים חברת סטארט-אפ משותף לרבים מהישראלים, בעיקר בקרב יזמים צעירים אך לא רק. הקמת חברת סטארט-אפ, כלומר הקמת חברת הזנק, הפכה בשנים האחרונות לחלום הישראלי של רוב היזמים, וכולם רוצים להשיג אקזיט מרשים ולהצליח בגדול. יזמים רבים בישראל מביטים באקזיטים המרשימים של חברות ישראליות מצליחות ומוכרות כמו WAZE, צ'ק פוינט, כרומטיס ועוד. 

מה חשוב לדעת לפני הקמת חברה בתחום ההייטק? איך מתחילים להקים חברת הזנק? כיצד מגייסים משקיעים, למה חשוב לבנות תוכנית עסקית עם אנשי מקצוע מנוסים? כיצד להתנהל נכון מבחינה פיננסית עם הסטארט-אפ שהקמתם? כל זאת ועוד בכתבה שהכנו עבורכם.

 

מה חשוב לדעת לפני שמקימים חברת סטארט אפ?

בדרך שלכם להגשמת חלום האקזיט בעולם ההייטק עליכם לעבור לא מעט תחנות ושלבים. זהו תהליך מאתגר המחייב אתכם לגבש רעיון מקורי ומנצח להקמת הסטארט-אפ החדש, וחשוב לבדוק האם יש פטנטים רשומים על הרעיון הייחודי שלכם ולבצע היתכנות כלכלית ומחקרי שוק. בבדיקות שיש לבצע עוד לפני הקמת חברה חדשה בהייטק יש לבדוק את השוק, לוודא כי יש למוצר הטכנולוגי שלכם ביקוש בקרב הלקוחות הפוטנציאליים, ובנוסף עליכם לגייס משקיעים בשלב הפרה סיד או בשלב אחר, להכין תוכנית עסקית מקצועית ומסודרת ומומלץ לפנות למשרד רואי חשבון מוביל המתמחה בנושא ויכול לסייע לכם בדרכים שונות.

 

איך מתחילים?

גיבוש רעיון

בשלב הראשון להקמת חברת הזנק יש לגבש רעיון ייחודי ומקורי, וככל שהרעיון שלכם עונה על צורך קיים כך הסיכוי להצלחת הסטארט-אפ עולה. כיזמים המחליטים על הקמת חברת סטארט-אפ עליכם לבדוק היטב את השוק, כולל בדיקה ברשם הפטנטים, על מנת לוודא כי הרעיון אינו קיים עדיין ויש לערוך בדיקות מעמיקות ומקיפות כדי להבין האם הרעיון שלכם עונה על צורך קיים ומוחשי.

 

חישוב השקעה ורווח מפיתוח הרעיון

לאחר גיבוש הרעיון למוצר טכנולוגי חדש עליכם לבדוק האם כדאי להשקיע בפיתוח המוצר. רעיונות יש בשפע לכל היזמים, יחד עם זאת לא כל רעיון מבשיל להקמת חברת הזנק ולפיתוח המוצר. לכן יש לחשב את ההשקעה הנדרשת בפיתוח המוצר ובהקמת העסק ולבדוק האם ניתן להרוויח, כלומר עליכם לבצע בדיקת היתכנות כלכלית של הפרויקט, עדיף בעזרת רואי חשבון מנוסים.

 

בניית תוכנית עסקית בהתאם

כדי להקים סטארט-אפ ולפתח את הרעיון למוצר הטכנולוגי הייחודי יש לבנות תוכנית עסקית מפורטת ומקצועית. התוכנית העסקית מהווה חלק מרכזי ומאוד משמעותי בתהליך הקמת חברה בע"מ, התוכנית כוללת מספר פרקים כגון: סקירה קצרה, חזון החברה, פירוט הרעיון, צורך במוצר הטכנולוגי, מחקר שוק ומתחרים, דרכים לפתרון הבעיה בעזרת המוצר הטכנולוגי שרוצים לפתח, מודל פיננסי, היתכנות כלכלית, מודל לשיווק הרעיון והחברה, גיוס משקיעים ועוד.

 

גיוס משקיעים

גיוס משקיעים מהווה חלק מרכזי בחיי הסטארט-אפ, יש אפשרויות שונות לגיוס משקיעים, לדוגמה קרנות הון סיכון, המדען הראשי, אנג'לים, חממה טכנולוגית, שותפים פוטנציאליים ועוד. יש לציין כי גיוס משקיעים מהווה אתגר מורכב ויש חשיבות לזמן בו מגייסים כסף לטובת המיזם הטכנולוגי.

 

התנהלות פיננסית נכונה

לאחר הקמת חברת הזנק וגיוס משקיעים חשוב להקפיד על התנהלות פיננסית שקולה, נכונה ואחראית, במיוחד בתקופה של היום. יש לפנות למשרד רואי חשבון כדי ללוות את החברה החדשה ולהכין דוחות כספיים שונים, בדגש על דוחות המיועדים למשקיעים. רואה חשבון צמוד יכול לסייע לכם בהתנהלות הפיננסית הנכונה, לרבות ניהול הוצאות תקני ואחראי, וכך אתם יכולים להתמקד בנושאי הליבה של חברת ההזנק שהקמתם.

 

טיפ אחרון לפני הקמת חברת הזנק

הטיפ החשוב ביותר לכל מי ששוקל הקמת חברת סטארט-אם חדשה הוא להיעזר ברואה חשבון מנוסה ולהכין תוכנית עסקית מקצועית. מומלץ להיצמד לתוכנית העסקית כדי להימנע מבעיות וקשיים בדרך לאקזיט.