1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

איזה עסק כדאי לפתוח מהבית

איזה עסק כדאי לפתוח מהבית וכמה רחוק אפשר להגיע?

עשרות אלפי עסקים חדשים נפתחים מידי שנה, ובמציאות הכלכלית המאתגרת של היום רבים מהישראלים מעוניינים להקים עסק עצמאי מהבית, בהשקעה מינימלית וללא לקיחת סיכונים גבוהים. איזה עסק כדאי לפתוח מהבית? האם יש למומחים רעיונות לעסקים שכדאי לפתוח מהבית? מה צריך לעשות כדי לפתוח עסק קטן מהבית? המומחים של Invoice4u הכינו עבורנו מדריך בנושא.

 

רקע כללי

המשק הישראלי יציב ושיעור האבטלה נמוך יחסית בהשוואה לאבטלה הקיימת במדינות ה-OECD. הכלכלה הישראלית והגלובלית יוצאת באיטיות ממשבר הקורונה ומתאוששת מנזקי המלחמה באוקראינה, אך יוקר המחיר, האינפלציה הגבוהה והריבית שמתייקרת באופן מתמשך, כל אלו ועוד משפיעים על הכיס שלנו ופוגעים באיכות החיים אליה התרגלנו.

לכן, ישראלים רבים מעוניינים להקים עסק מהבית ולשפר את הכנסות משק הבית. חשוב לציין כי יש מגוון רעיונות לעסקים קטנים מהבית, ואנחנו יכולים לבחור סוג עיסוק המתאים לנו מבחינת ידע, השכלה, ניסיון תעסוקתי, השקעה, זמן פנוי, תחומי עניין, כישורים ומיומנויות. יש שכירים המחליטים להקים עסק חדש בבית במקביל לעבודה הרגילה שלהם אצל מעסיק כזה או אחר, ויש יזמים המעוניינים להפוך לעצמאים אך כדי להפחית סיכונים הם בוחרים להתחיל עם עסק קטן, ולרוב הם יפתחו עוסק פטור, ובהמשך בהתאם למחזור ההכנסות השנתי הם יכולים לשדרג את צורת ההתאגדות העסקית ברשויות המס ולהפוך לעוסק מורשה.

אגב, למרות שכבר שכחנו מתקופה הקורונה כדאי לדעת כי בתקופה זו רבים מהישראלים חישבו מסלול מחדש בחייהם, ואנשים רבים החליטו לעשות שינוי משמעותי בחיים ולהגשים חלומות, בין היתר חלום להיות עצמאי ולנהל עסק. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי הקמת עסק אינה דבר של מה בכך, ומעבר לבחירת רעיונות לעסקים קטנים וחדשים יש ללמוד כיצד להתנהל נכון ממול רשויות המס, איך לעבוד עם ספקים ולקוחות, כיצד לנהל עסק חכם ויעיל מהבית ועוד.

 

רעיונות לעסקים שכדאי לפתוח מהבית

ישראלים רבים בכל הגילים ומכל המגזרים שואלים איזה עסק כדאי לפתוח והם מחפשים מידע על רעיונות לעסקים קטנים, בעיקר עסק שאפשר לנהל ולהפעיל מהבית. תהליך הקמת עסק מהבית כולל ביקור ברשויות המס כדי לפתוח תיקים, וכיום ניתן לפתוח תיק בקלות ובאופן מקוון לחלוטין, לבד או בעזרת מייצג מוסמך כמו רואה חשבון, יועץ מס או עורך דין. לפני מילוי טפסים ומסמכים להקמת העסק הקטן מהבית חשוב לבחור רעיון לעסק חדש וכדאי לענות על השאלות הבאות כדי לקבל החלטה שקולה, עניינית וחכמה:

  • מהם הכישורים, המיומנויות והניסיון התעסוקתי שלכם?
  • מהו פוטנציאל הרווח?
  • מהי רמת התחרות בשוק?
  • האם יש רגולציה בענף ובתחום העיסוק שבו רוצים לפעול?
  • מהי ההשקעה הנדרשת להקמת העסק החדש?
  • האם צריך להעסיק עובדים בעסק החדש?
  • האם יש היתכנות כלכלית לעסק?
  • מהם מאפייני השוק ומה פוטנציאל הצמיחה של העסק?

בהתאם לצורך אפשר לפנות להכוון קריירה ותעסוקה כדי לבדוק איזה תחום עיסוק מתאים לכם ויאפשר לכם להצליח בו כעצמאים. כמו כן, כדאי להתייעץ עם רואה חשבון או יועץ עסקי כדי לקבל החלטה נכונה ושקולה. בעזרת רואה חשבון או יועץ עסקי ניתן לבנות תוכנית עסקית מסודרת ומפורטת, בעזרתה בודקים היתכנות כלכלית, פוטנציאל רווח, השקעה נדרשת, תחרות בענף ועוד.

לאחר בחירת רעיונות לעסקים שניתן לנהל מהבית יש לחשב את ההשקעה הנדרשת, לבדוק עלויות מימון, לחשב כמה כסף צריך להשקיע בהקמת ובעיצוב המשרד בבית, רכישת מלאי וציוד וכדומה. לעיתים חושבים על רעיון טוב אך כאשר מנתחים את ההשקעה הנדרשת ובודקים את התחרותיות בענף עשויים לגלות כי הסיכון גבוה מידי ועדיף לחשוב על רעיון אחר.

 

עסקים קטנים רעיונות

כאשר מומחים ויועצים עונים על השאלה איזה עסק כדאי לפתוח אתם תקבלו תשובות שונות ומגוונות. גם באינטרנט ניתן למצוא מידע על רעיונות לעסקים קטנים מהבית, אך ישנם שיקולים רבים שיש להתייחס אליהם וכל אחד חייב לקבל החלטה אישית ומדויקת עבורו. בשנים האחרונות העולם צועד בקצב מואץ לדיגיטל לכן רעיונות רבים קשורים לתחום זה, אך עליכם לזכור כי יש עוד שלל רעיונות שיכולים להתאים לכם שאינם מחייבים עבודה מול המחשב בלבד.

לפניכם מספר רעיונות לעסקים המתנהלים מהבית, ללא צורך בהשקעה כספית גדולה ובמינימום זמן ומשאבים:

בניית אתרים

כדי לבנות אתרים חשוב ללמוד את המקצוע, אפשר ללמוד גם לבד בעזרת מדריכים באינטרנט, חלקם חינמיים. יש ביקוש גבוה לבוני אתרים, רוב העבודה נעשית על ידי פרילנסרים העובדים מהבית, ויש פוטנציאל להתקדם ולהתרחב לתחומים רלוונטיים נוספים.

 

עיצוב גרפי

כדי לעסוק בגרפיקה ממוחשבת נדרש ידע וניסיון, אפשר ללמוד קורס עיצוב או ללמוד לבד בבית. התחום מבוקש ויש שפע אפשרויות עבודה כפרילנסרים, אך התחום תחרותי יחסית לכן צריך לעסוק בשיווק כדי להשיג לקוחות חדשים לעסק.

 

כתיבת תוכן

אם יש לכם כישרון כתיבה ואתם אוהבים לכתוב, התחום יכול להתאים לכם. מעבר למחשב וחיבור לאינטרנט אין צורך בהשקעה כדי להקים את העסק ואפשר להתחיל לעבוד מהיום הראשון לאחר הקמת העסק. כדאי לבחור תוכנה מקוונת להפקת חשבוניות מס וקבלות כדי לחסוך בעלויות ולהציע שירות טוב ונוח ללקוחות.

 

קידום אתרים  (SEO)

קידום אתרים בגוגל הוא תחום מבוקש ופופולרי, אפשר ללמוד SEO  באמצעות קורסים דיגיטליים או פרונטליים, זהו תחום דינמי ההולך ומתפתח, ורבים מהעובדים בקידום אתרים אורגני וממומן הם פרילנסרים העובדים מהבית.

 

שיווק שותפים

אין צורך בהשקעה כספית גדולה כדי לעסוק בשיווק שותפים, התחום מבוסס על שותפות עסקית ושיווקית בין עסקים לבין שותפים המתמקדים בקידום מכירות של מוצרי ושירותי העסק, בדרך כלל באמצעות גורמים טכנולוגיים, וכל העבודה נעשית באמצעות המחשב בבית.

 

חנות באינטרנט

בהשקעה יחסית נמוכה ניתן להקים אתר מסחר באינטרנט, כלומר חנות אינטרנטית. בעזרת החנות באינטרנט אפשר למכור מוצרים שונים ללקוחות בארץ ובחו"ל, זהו תחום דינמי הדורש השקעה וזמן, ומעבר לניהול המכירות באתר יש לתחזק את החנות האינטרנטית ולדאוג למיתוג ולשיווק כדי לחשוף את האתר ולהגדיל את המכירות.

מכירת מזון

אם אתם אוהבים לבשל ולאפות אתם יכולים להקים עסק קטן לשיווק אוכל, למשל עוגות מעוצבות מסוכר, מאפים, ארוחות צהריים, סלי פיקניק, כריכים ועוד.

קוסמטיקה

אפשר להקים קליניקה בבית ולהציע טיפולי יופי וטיפוח לנשים ולגברים.

ייעוץ

אם יש לכם ידע וניסיון בתחום מסוים אתם יכולים להציע שירותי ייעוץ בתחום זה, לדוגמה ייעוץ עסקי, שיווקי, מיתוג, נדל"ן, השקעות וכו'.

בינה מלאכותית

תחום הבינה המלאכותית הפך לטרנד החם ביותר, ואתם יכולים להציע שירותים שונים הקשורים ל-AI ולמידת מכונה.

תיירות

אפשר להקים עסק מהבית העוסק בתחום התיירות, למשל ייעוץ לתיירים המעוניינים לבקר ולנפוש בישראל, ארגון קבוצות, שיווק שותפים בתחום התיירות ועוד.

קליניקה לטיפולים

אפשר להקים בהשקעה נמוכה חדר טיפולים בבית ולהפוך אותו לקליניקה בה תוכלו להציע טיפולם שונים, כולל עיסויים.

 

סיכום

בשורה התחתונה, במדריך זה ענינו על השאלה הנפוצה איזה עסק כדאי לפתוח מהבית, ובשלב זה עליכם להחליט על רעיון להקמת עסק קטן מהבית. אפשר לפתוח עוסק פטור וכך אין צורך לשלוח דיווחים חודשיים או דו חודשיים ולגבות מע"מ מהלקוחות, אך יש מקצועות ותחומי עיסוק המחייבים רישום כעוסק מורשה, למשל אדריכל, יועץ, מהנדס, רואה חשבון, עורך דין ועוד.

לצורך פתיחת עסק קטן מהבית מומלץ לפנות לרואה חשבון או ליועץ מס, להכין תוכנית עסקית, לבדוק את המתחרים, להשקיע בשיווק ובמיתוג העסק, להשתמש בתוכנות מתקדמות לניהול העסק ולהוצאת חשבוניות וקבלות דיגיטליות ויש להתנהל נכון מול רשויות המס. המומחים של Invoice4u עומדים לשירותכם, צרו איתנו קשר ונשמח לסייע לכם להגשים את החלום ולהקים עסק חדש.

 

יורם שיפר

יורם שיפר – רואה חשבון ואחד מבעלי משרד רו"ח זיו, שיפר ושות'.
יזם בתחום האינטרנט. בין היתר פיתח מערכת להנהלת חשבונות דיגיטלית
ומערכות נוספות שנועדי לסייע לבעלי עסקים להמריא גבוה.