1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

דלקן לעצמאי

דלקן לעצמאי - האם זה כדאי?

בחודש ספטמבר 2021 פורסם תזכיר החוק הקובע כי עצמאים יהיו חייבים להתקין דלקן ברכב שלהם על מנת לקבל החזרי מס. לאחר שהדרישה עוררה את זעמם של העצמאים הוחלט להטיל את הדרישה להתקנת דלקן לעצמאי רק למי שמחזיק רכב מעל 3.5 טון. בתוך כך, חשוב לציין כי דלקן לרכב עצמאי מקנה יתרונות רבים, גם לבעלי העסקים הקטנים והבינוניים, כמו חשבונית מרוכזת בסוף החודש, נוחות וחיסכון בזמן התדלוק.

מה הרעיון העומד מאחורי דלקנים לעצמאיים? מה החוק קובע בנושא דלקן רכב לעצמאי? איך מבצעים תיעוד קבלות דלק כדי לדווח על ההוצאה המוכרת? המומחים של מערכת Invoice4u הכינו עבורנו מדריך בנושא דלקן לעצמאי.

 

מה הרעיון מאחורי דלקן לרכב?

כדאי לדעת כי דלקן לעצמאי הוא התקן ייעודי המאפשר לבצע תדלוק מהיר בתחנות הדלק שבהן קיימת עמדה מתאימה, ללא צורך לשלם במקום. הדלקן הופך את פעולת התדלוק לנוחה ומהירה יותר, העצמאי מגיע אל תחנת הדלק, ממלא בנזין או סולר ונוסע לדרכו ללא עיכובים ובלי לשמור על קבלות כפי שהוא נדרש עד היום.

התקנת דלקן לעצמאי מייתרת את הצורך של שמירת קבלה לרואה חשבון, וניתן באמצעות ההתקן לדעת כמה כסף העצמאי הוציא על דלק, באמצעות חשבונית אחת ומרוכזת, ובעל העסק משלם את החשבונית בתשלום אחד במקום לשלם בכל פעם לאחר תדלוק רכבו. פתרון זה נוח ומתאים לכל עצמאי, גם לבעלי עסקים קטנים, ובמיוחד לחברות המחזיקות צי רכב. בנוסף לזאת, התקנת דלקן לרכב עצמאי מאפשרת מעקב נוח וחיסכון משמעותי בהוצאות הדלק מאחר שלרוב יש הסדר עם תחנות הדלק ברחבי המדינה והעצמאי זוכה לתעריף דלק מוזל.

 

האם זה נחוץ לעצמאיים?

בהחלט כן. עד היום, העצמאים נאלצו לשלם במזומן או באמצעות כרטיס האשראי שלהם בכל תדלוק, ובנוסף כדי לקבל הכרה בהוצאות הדלק הם חויבו לשמור קבלות ולהעביר אותן לרואה החשבון. כל העצמאים יודעים כמה זמן מתבזבז כאשר יש לשלם בכל תדלוק, ובנוסף לא פעם מכשיר התדלוק מפיק קבלה, ובמקרים רבים מקבלים קבלה לא ברורה, מרוחה או שהטקסט דהוי ולא ניתן לראות מה כתוב בה.

התקנת דלקת לעצמאי מאפשרת מעקב ובקרה אחר הוצאות הדלק בבית העסק, ובנוסף זוכים להנחה במחיר הדלקת, בהתאם להסדר עם החברה. בסוף החודש מקבלים חשבונית מרוכזת, משלמים לחברה וניתן לדווח על ההוצאה. חשוב לזכור כי התקנת הדלקן כרוכה בעלות, ויש פערי מחיר בין החברות השונות, לכן כדאי לעשות סקר שוק ולהשוות הצעות וחבילות שונות כדי לבחור נכון ממי להזמין דלקן וליהנות מהטבות כמו מחיר דלק מוזל. יש דלקנים שניתן לחבר אותם למד האוץ ברכב (ספידומטר) על מנת לעקוב אחרי צריכת הדלק לקילומטר וכדי לעקוב אחר הנסיעות.

 

מה החוק אומר?

רשות המיסים יחד משרד האוצר ניסו לקדם חקיקה בנושא חובת התקנת דלקנים לעצמאיים כדי להגביר את הפיקוח ולמנוע הונאות בתחום זה. העצמאים התנגדו למהלך ולבסוף הוחלט על חובת התקנת דלקן לרכב לעצמאי רק ברכבים מעל 3.5 טון, כלומר רכבים מסחריים ורכבי הובלה.

 

היתרון הגדול ביותר בהתקנת דלקן לעצמאי

התקנת דלקן לרכב לעצמאי מבטיחה את היתרונות הבאים:

  • תדלוק נוח ומהיר יותר, ללא צורך לשלם בכל תדלוק.
  • מעקב ובקרה אחר הוצאות הדלק והנסיעה (מערכת ממוחשבת ומקוונת לצורכי מעקב וניטור).
  • חיסכון בהוצאות הדלק.
  • חשבונית מרוכזת בסוף החודש.
  • אין צורך להקפיד על שמירת קבלה לרואה חשבון.
  • דלקן אוניברסלי מאפשר תדלוק בכל התחנות.

למידע נוסף בנושא דלקן לעצמאים הנכם מוזמנים לפנות למומחים של מערכת Invoice4U.