1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

תשלומים בקרדיט – איך והאם זה אפשרי?

תשלומים בקרדיט - לא תאמינו איזו עולם נפתח בפניכם

מה זה בדיוק קרדיט? מה זה תשלומים בקרדיט? מה הרעיון שעומד מאחורי התשלומים בקרדיט? אילו ריביות חלות על עסקת קרדיט? לכמה תשלומים ניתן לחלק? אחת ולתמיד מה ההבדל בין קרדיט לתשלומים? איך קרדיט אשראי עוזר ולמי זה מתאים? מה היתרונות של חילוק תשלומי קרדיט עבור עסקים? המומחים של אינוויס פור יו הכינו מדריך בנושא.

 

מה זה קרדיט?

הצרכן הישראלי מחזיק בדרך כלל כרטיס אשראי אחד לפחות, ולרבים מתושבי המדינה יש כמה סוגי כרטיסי אשראי בארנק שלהם כדי לנצל את מסגרת האשראי החוץ בנקאי. ידוע לכול כי ישראלים הם חובבי שופינג מושבעים בארץ, בחו"ל וכמובן באתרי המכירות השונים, וכדי להקל על התזרים וההוצאות החודשיות, רוב הישראלים מחלקים את הקניות וההוצאות השונות לתשלומים באמצעות הכרטיס שברשותם.

כאשר רוכשים מוצר או שירות כלשהו יש אפשרות לשלם בתשלומים, נניח בעת רכישת מקרר חדש. אם בוחרים בעסקת תשלומים מקבלים מעין הלוואה מבית העסק ממנו רוכשים את המקרר, והוא קובע לכמה תשלומים ניתן לחלק את עלות הקנייה. כאשר בית העסק מציע תשלומים הוא לרוב יוסיף ריבית מסוימת מאחר שהוא אינו מקבל את הסכום המלא מיד, אך בעסקים רבים מקובל להציע חלוקה ל-3 עד 4 תשלומים ללא תוספת ריבית, ובית העסק סופג את חלוקת התשלומים על חשבונו.

בעסקת תשלומים בקרדיט ההלוואה ניתנת מחברת האשראי או מהבנק ולא מבית העסק, לכן ניתן לפרוס את עלות הקנייה לחודשים רבים (בדרך כלל עד 36 תשלומים חודשיים), בכפוף למדיניות החברה או הבנק. לכן, קרדיט הוא סוג של הלוואה מחברת האשראי, בריבית גבוהה יחסית.

 

מה ההבדל בין קרדיט לתשלומים?

רבים שואלים מה ההבדל בין קרדיט לתשלומים והגיע הזמן אחת ולתמיד להבין מה ההבדל בין שתי אפשרויות התשלום. כאמור, האופציה לחלק את עלות הרכישה לכמה תשלומים ניתנת על ידי בית העסק, עם או ללא תוספת ריבית. רבים מבעלי העסקים אינם מעוניינים לפספס מכירות והם מציעים חלוקה לכמה תשלומים כדי לעודד את הלקוחות לרכוש בעסק שלהם.

עסקת קרדיט היא סוג של הלוואה עם אפשרות לפריסת תשלומים ארוכה, כאשר ההלוואה ניתנת על ידי חברת האשראי ואינה קשורה לבית העסק. כך לדוגמה, כאשר רוכשים מוצר חשמלי יקר ערך בקרדיט, בית העסק יקבל את כספו מחברת האשראי ללא עיכובים, וההחזר החודשי יגיע לחברת האשראי, אך מכיוון שאין מתנות חינם החברה מוסיפה ריבית.

חשוב לציין כי עסקאות בקרדיט מוגבלות מבחינת גובה הריבית שחברת האשראי או הבנק רשאים לגבות, ונכון לשנת 2023 החוק בארץ קובע ריבית בקרדיט עד לגובה של 15%. יחד עם זאת, הבנקים וחברות האשראי גובים בדרך כלל ריבית מקסימלית בעסקאות הקרדיט עד לשיעור של 12 או 13%.

כדי להמחיש את ריבית הקרדיט לפניכם דוגמה מספרית: נניח ורכשתם סמארטפון חדש מעסק כלשהו, בעלות של 3,000 ₪. אם תבחרו באופציה של תשלומים בקרדיט והריבית שחברת האשראי קבעה היא 15%, למעשה תשלמו סך הכול 3,450 ₪ (15% מגובה העסקה).

 

האם ניתן לחלק תשלומים בקרדיט?

בשנים האחרונות החלו חברות כרטיסי האשראי לאפשר ללקוחות שלהן לשנות את סטטוס העסקה מעסקה בתשלומים רגילים לעסקת קרדיט. אתם יכולים להיכנס לאזור האישי באתר או באפליקציה של חברה האשראי ולבחור באפשרות זו. כך למעשה אתם יכולים להשלים את הרכישה בבית העסק בשני תשלומים או יותר, ואם נטל ההוצאות החודשיות כבד עליכם, באפשרותכם לפרוס את התשלומים לקרדיט, לתקופה של 3 עד 36 תשלומים. ברוב המקרים עליכם לשנות את סטטוס התשלומים בעסקה הרלוונטית עד 72 שעות לפני מועד החיוב.

 

איך קרדיט אשראי עוזר ולמי?

נניח ואתם מבצעים תשלום באתר מכירות באמצעות סליקת אשראי באינטרנט. אם ההוצאות החודשיות מכבידות עליכם אתם יכולים להיכנס לאתר או לאפליקציה של חברת האשראי (או הבנק), לבדוק ריביות קרדיט ברוגע, ולהחליט האם לשנות את התשלומים שהעסק הציע לכם לעסקת תשלומים בקרדיט.

אגב, אפשרות זו טובה גם לבתי העסק המציעים סליקת אשראי באינטרנט מאחר שכך הם אינם צריכים להציע לכם תשלומים ואתם יכולים לשלם בקרדיט באמצעות חברת האשראי והעסק יקבל את כספו מיד ולא בתשלומים.

בתוך כך, כפי שהבנתם יש יתרונות וחסרונות באפשרות של תשלומי הקרדיט ועליכם לקרוא היטב את האותיות הקטנות, וכמובן להתייחס להיבט של ריביות קרדיט כיוון שהן גבוהות, עד 15%. המומחים ממליצים להשוות את ריבית הקרדיט שחברת האשראי מציעה לריבית על הלוואות לכל מטרה או הלוואה במסלול אחר. בדרך כלל הריביות על הלוואות דרך הבנק יהיו משתלמות יותר,  אך הלוואה מהבנק משפיעה על האובליגו.