1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

שיתופי פעולה עסקיים

יש דרכים לאיתור שיתופי פעולה מושלמים

אחת הדרכים העיקריות להגדיל את סך הלקוחות וההכנסות החודשיים הם שיתופי פעולה עסקיים. אם כן, מהם שיתופי הפעולה הנפוצים בתחום, מתי נחבור לעוסק פטור ומתי לעוסק מורשה והאם ניתן לבצע שיתוף פעולה הנוגע לסליקה לעסקים?

החיפוש אחר לקוחות חדשים – והדרך שלא הכרתם

בעלי עסקים רבים מחפשים את הדרך הבאה להגיע ללקוחות חדשים. בעוד רבים פנו לאפיקי האונליין השונים, ובראשם החנויות הדיגיטליות והניוזלטרים השונים, רבים מפספסים את אחד האפיקים החמים של התקופה, הוא שיתופי הפעולה העסקיים.

בניגוד לאפיקים שצוינו לעיל, אשר מתבססים על הרצון האישי להצליח ולהגדיל את רווחיות העסק, שיתופי פעולה עסקיים המבוססים על הדדיות. במילים אחרות, מדובר על דלתות מסתובבות, כך שאלו יוכלו להפתיע אתכם לטובה בהמשך.

מהי ההגדרה של שיתוף פעולה עסקי?

ההגדרה הכללית של שיתוף פעולה עסקי יהא שיתוף פעולה בין שני פועלים באותו תחום, אשר נוגע לאחד הנושאים הרלוונטיים לפיתוח העסק. בין היתר, הדבר יכול להתבסס על הסכמי מסחר ושיווק משותפים, מכירת מוצרים אחד לשני ורבים נוספים.

בבסיס שיתוף הפעולה העסקי עומד עיקרון ההדדיות. במסגרת שיתוף הפעולה, יהא על בעלי העסקים, בין אם מדובר על עסק בע"מ, עוסק פטור או עוסק מורשה, לסייע ולתמוך אחד בשני, כך שאלו יוכלו לסייע לכם בהמשך.

היתרונות של שיתופי פעולה עסקיים

כפי שציינו, עסקים גדולים ועוסקים קטנים דוגמת עוסק פטור כאחד יוכלו להנות מיתרונות שיתופי הפעולה העסקיים. בפסקאות הבאות נבאר לכם בצורה מפורטת כיצד תוכלו ליהנות מאלו, אפילו אם אתם קטנים ועוד מצויים במהלך הקמת עסק. בין היתר, ניתן למנות על אלו חיסכון בתשלום עמלת סליקה, הגעה לקהלי יעד חדשים ויתרונות רבים נוספים. אז למה אתם מחכים?

הזדמנויות חדשות

עיקר היתרונות של שיתופי הפעולה יכללו הזדמנויות חדשות. לשם המחשה ניקח דוגמה מעולם המשקאות. אתם קונגלומרט אלכוהול, אשר פועל כעוסק מורשה. אתם שוקלים האם להיכנס לשיתוף פעולה עסקי.

דוגמה אחת לשיתוף פעולה עסקי יכול להיות עם עסק קטן, דוגמת עוסק פטור שעבודתו מכירת פרחים, כך שלקראת שבת וימי אהבה, תוכלו לשדך לו יינות במשלוח. בנוסף, עיסוק מול חנות אלכוהול תוכל לאפשר לכם בלעדיות על מכירה אצלו, ובכך תוכלו בעצם ליצור סניף נוסף שלכם – ללא כל עלות.

חשיפה לקהל יעד חדש

במסגרת שיתוף פעולה עסקי תוכלו להנות משפע של קהלי יעד חדשים שיגיעו לעסק שלכם. הדבר נכון ביחס לשת"פ עם עסק בע"מ או עוסק מורשה, שכן ביסוסם יוכל להביא לכם לקוחות, ואף עם עוסק פטור, שיוכל לייעל לכם את העסק או להעניק שירות משלים.

הדבר אף יכול לסייע לכם במצב בו תבצעו שיתוף פעולה עסק עם אדם שמצוי בשלב הקמת עסק, בעיקר על ידי הכוונת העסק הטרי לאזורים שיוכלו לסייע לכם, בין אם כמקטע בשרשרת הייצור שלכם ובין אם לשם איתור לקוחות חדשים.

הוזלת תהליכים וחסכון בעלויות

אודות החיסכון בעלויות דיברנו כבר לעיל במסגרת ההזדמנויות החדשות, אולם ישנם שורה של מקרים נוספים בהם תוכלו, מכוח שיתוף פעולה עסקי, לחסוך בעלויות בצורה משמעותית.

לשם ההמחשה, ניקח שני עסקים אשר פועלים אחד ליד השני, כאשר אחד העסקים הוא עסק שמרבית המכירה בו מתבצעת במזומן. במקרה זה, תוכלו לבצע סליקה יחד עם העסק המקביל שלכם, ובכך למנוע מצב של תשלום סליקה לעסקים פעמיים.

יתרון תחרותי

לאור העובדה שאתם פועלים יחד בשיתוף פעולה עסקי, אתם יוצרים לכם יתרון תחרותי, שכן עומדים לרשותכם מספר קהלי לקוחות שונים (כמספר שיתופי הפעולה). משכך, הכנסת מוצר חדש לשוק תוכל להתבצע בצורה מהירה יותר, ותוך אפיק פיתוח רחב משמעותית מאשר פעולה עצמאית.

איך יודעים שהצעד נכון?

ככלל, ישנם שני קריטריונים עיקריים אשר נועדו לשם וידוא מצב בו שיתוף פעולה ספציפי הוא נכון עבורכם:

זהות הצד השני

אומנם שיתוף פעולה עסקי הוא לא חתונה קתולית, אבל הוא לא רחוק מכך. לשם המחשה, כאשר מדובר על חלוקת עמדת סליקה לעסקים, מדובר על כספים משותפים. לכן, נסו לוודא כי האדם שעומד מולכם הוא פרטנר ראוי לדרך החדשה.

רווחיות

אתם לא מבצעים את שיתוף הפעולה העסקי לשם שמיים, אלא לשם הגדלת הרווחיות. משכך, ההמלצה שלנו היא להיכנס לשיתופי פעולה עסקיים אשר יכולים לתרום לרווחיות שלכם באופן שאינו זניח.

מה אומרת הסטטיסטיקה?

באופן כללי, הסטטיסטיקה מצביעה על כך שחברות גדולות נוטות לשתף פעולה עם חברות גדולות בלבד. למרות זאת, דרך פעולה זו אינה מומלצת, שכן כפי שראינו לעיל, לא פעם שיתוף פעולה גם עם חברות קטנות יכול לסייע רבות גם לחברות הגדולות.

כך תייצרו שיתופי פעולה מוצלחים

מצב העסק שלכם

ההמלצה שלנו היא לא להיכנס לשיתופי פעולה עסקיים רק שאתם מצויים במצב של נזקקות, אך גם לא לשם תרומה נדיבה. וודאו כי אתם נמצאים על קרקע יציבה, וכי השותפות העסקית נועדת לשם התרחבות.

גידול קהל הלקוחות

ביצוע שיתוף פעולה עסקי עם מתחרה ישיר יכול לא פעם להוביל לזליגת לקוחות וחמור מכך – למצוד אחריכם מטעם רשות התחרות. משכך, ההמלצה היא לפנות לשיתופי פעולה עסקיים עם חברות המחזיקות במוצרים משלימים ולעיתים אף מוצרים שכלל לא נוגעים לשוק שלכם.

ידע זה כוח

לשם יצירת שיתוף פעולה מוצלח, עליכם ללמוד את העסק אליו אתם מתחברים, שכן זה הולך להוות שותף לדרך. חקרו אודות התחום, למדו אודות שיעורי הרווחיות, ניהול המלאי ופרמטרים נוספים.

פיילוט

ככל הניתן, בצעו פיילוט מקדים לשיתוף הפעולה, קצוב בזמן ובמועד. הדבר נכון בטח ביחס לשיתוף פעולה בתחום סליקה לעסקים, שכן זה מהווה חתונה קתולית לכל דבר ועניין.