1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

העברת חיובים מחשבון לחשבון

איך זה משפיע על העסק?

בחודש ספטמבר 2021 נכנס לתוקף התיקון לחוק הבנקאות אשר נועד לאפשר ללקוחות הבנקים לבצע ניוד חשבון בנק בקלות, במהירות, בצורה בטוחה לחלוטין וללא כל עלות. הרפורמה למעבר קל ומהיר מבנק אחד לבנק אחר משלימה את הוראה 439 שבנק ישראל פרסם בחודש ספטמבר 2014 שמטרתה לאשר העברת חיובים מחשבון לחשבון בדרך יעילה ומהירה, וללא טרחה מצד הלקוח.

נשאלת השאלה האם העברת חיובים מחשבון לחשבון פוגעת בפעילות העסק, מאחר שעצמאים רבים במדינת ישראל חוששים לבצע ניוד חשבון עסקי בגלל החשש שתהיה פגיעה בעסק. לכן, כדאי להכיר את הדרכים היעילות ביותר לעשות זאת נכון, וחשוב לוודא לאחר ניוד חשבון הבנק העסקי שגם העברת החיובים בוצעה ועברה בהצלחה כדי לוודא שלא חלה פגיעה כזו או אחרת בפעילות העסקית של עצמאי או חברה בע"מ.

האם העברת חיובים לחשבון אחר פוגעת בעסק?

הרפורמה של בנק ישראל בנושא ניוד חשבון חייבה התאמת פתרונות טכנולוגיים חדשניים כדי לאפשר ללקוחות הבנקים להעביר את הפעילות הפיננסית שלהם מבנק אחד לבנק אחר בצורה קלה, מהירה, נוחה ובטוחה. לכן, כאשר עצמאי מחליט על ניוד חשבון עסקי מבנק אחד לבנק אחר הפעולה מלווה בשירות עקוב אחרי, שירות זה מבטיח ניוד חשבון קל וחוויית המעבר בין הבנקים הפכה לידידותית וליעיל עבור בעלי העסקים, כמו לכל שאר לקוחות הבנקים. שירות הניוד מבטיח לבעל העסק כי בשנתיים הקרובות לאחר השלמת המעבר כל החיובים והזיכויים ינותבו באופן אוטומטי מהחשבון הישן לחשבון הבנק החדש, כמובן ללא עלות.

כאשר מבצעים את הניוד הפתרון הטכני של שירות עקוב אחרי כולל העברת חיובים מחשבון לחשבון בצורה אוטומטית, העברת יתרת זכות או חובה לחשבון החדש, העברה יעילה של הוראות קבע, הרשאות לחיוב החשבון, חיובים בכרטיסי האשראי, ניירות ערך, צ'קים ועוד. הניוד כיום קל ויעיל, לכן לאחר העברת החיובים לחשבון אחר אין צורך לפנות לגופים שונים כדי לעדכן אותם בפרטי החשבון העסקי החדש. יש פעילות פיננסית שלא ניתן לנייד בצורה אוטומטית, למשל פיקדונות וחסכונות, הלוואות, ני"ע שלא ניתן להעביר ומוצרים פיננסיים שונים המשועבדים לטובת הבנק.

ראוי לציין כי יש מגבלות על ניוד חשבונות בנק ואין אפשרות לנייד חשבון בנק מעוקל, חשבון נאמנות, חשבון המנוהל על ידי מנהל עיזבון או אפוטרופוס, חשבון המצוי בהליכי כינוס נכסים או בפשיטת רגל ועוד. הבנקים רשאים לסרב לבקשת הניוד של בעל העסק אם עדיין לא חלפו 3 חודשים מניוד קודם, יש חוב גדול שהבנק החדש אינו מוכן לקבל, החשבון אינו עומד בכללים שנקבעו או שהלקוח העסקי החל כבר בהליך לסגירת החשבון הישן. כמו כן, ניוד חשבון תאגיד מחייב הגעה לבנק ואם מעוניינים לנייד חשבון בנק עסקי בבעלות משותפת נדרשת הסכמה בכתב של כל השותפים.

עצמאים רבים נמנעו מניוד החשבון העסקי בגלל חשש שתהליך לא יתבצע בצורה חלקה ויהיו צ'קים שהופקדו למשמורת שלא יועברו לחשבון החדש, הוראות קבע והרשאות שלא יעברו בצורה חלקה וכד'. בנוסף, חלק מהעצמאים חוששים מהניוד כיוון שהם עלולים לגלות שהבנק החדש אינו מציע להם הטבות והנחות שונות שניתנו לו בבנק הישן, לכן יש אפשרות לבטל את הפעולה בתוך 3 חודשים ללא כל פגיעה בהטבות שניתנו ללקוח בבנק הישן.

למי פונים כדי לבצע ניוד חשבון?

כאשר מחליטים לבצע ניוד של חשבון בנק עסקי יש לבקר באתר של הבנק אליו רוצים להעביר את הפעילות הפיננסית. באתר של הבנק יש למלא טופס בקשה ייעודי לניוד החשבון. כאשר מגישים את הבקשה באתר או באפליקציה (בחלק מהבנקים) ניתן להורות לבנק אליו מעוניינים לעבור לנייד את הפעילות הפיננסית ממספר חשבונות בנק עסקיים.

הדרכים היעילות ביותר לעשות זאת

אתר האינטרנט של הבנק – מומלץ להורות על ניוד חשבון, כולל העברת חיובים מחשבון לחשבון, באמצעות אתר הבנק שאליו מעוניינים להעביר את הפעילות הפיננסי. חלק מהבנקים מאפשרים להגיש בקשה לניוד גם באפליקציה.

פגישה בסניף הבנק – אפשר לתאם פגישה בסניף הבנק ולמלא את הטופס בנוכחות הפקיד. יש חשבונות בנק המחייבים הגעה לבנק כדי לבצע את התהליך, כמו חשבון בבעלות משותפת וחשבון של תאגיד.

תוך כמה זמן מתבצע ניוד החשבון?

תהליך הניוד של חשבון הבנק העסקי (או הפרטי) לוקח 7 ימי עסקים בלבד מיום הגשת הבקשה, כל עוד הבקשה הייתה תקינה.

איך יודעים שהעברת החיובים לחשבון החדש עברה בהצלחה?

לקוח המחליט לבצע ניוד של חשבון הבנק העסקי שלו מבנק אחד לבנק אחר זכאי לשירות עקוב אחרי ללא כל עלות, למשך שנתיים. השירות יעיל ומבטיח שכל הפעילות הפיננסית תנותב בצורה אוטומטית לחלוטין אל החשבון בבנק החדש, ובתקופת הניוד החיובים והזיכויים הקשורים לחשבון הישן מנותבים לחשבון החדש, לכן אין צורך לעדכן גורמים כמו חברת חשמל, רשות מקומית, חברות תקשורת וכו' או גורמים מזכים כמו ביטוח לאומי.

מומלץ לקרוא באתר של הבנק מידע על תהליך הניוד כדי להבין אלו מוצרים ופעילויות פיננסיות אינם מתניידים בצורה אוטומטית. בתקופת הניתוב מקבלים דו"ח מפורט אחת ל-6 חודשים, וחשוב לבדוק אלו גורמים לא עודכנו בדבר ניוד החשבון והעברת החיובים על מנת לעדכן את הגורמים השונים.

איך תהיו בטוחים שהכול עבר ושהעסק לא נפגע?

חשוב לציין כי העברת חיובים מחשבון לחשבון וניוד החשבון העסקי מחייבים בדיקות מצד העצמאים כדי לבדוק שכל הפעילות הפיננסית עברה בצורה חלקה וללא בעיות. כך מונעים פגיעה אפשרית בעסק ובפעילות השוטפת, ונהנים מיתרונות הניוד והמעבר לבנק חדש.

בעלי עסקים רבים נמנעו עד כה מהעברת חשבון מבנק לבנק בגלל הביורוקרטיה והטרחה הכרוכה בכך, ובעיקר בגלל החשש מפגיעה בפעילות העסקית השוטפת. הרפורמה נועד לטפל בחסם זה וכיום קל לנייד את החשבון לבנק אחר אך תמיד מומלץ לבדוק שכל החיובים והזיכויים עברו, ובכל בעיה יש לפנות לבנק החדש על מנת לקבל מענה ופתרון יעיל ומהיר.