1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

דו"ח תזרים מזומנים

כמה חשוב הדו''ח הזה?

מה זה דו"ח תזרים מזומנים ואת מי הוא משמש? מדוע כל עצמאי כמו עוסק פטור או עוסק מורשה חייב לנהל נכון את תזרים המזומנים של העסק שלו? איך מוציאים דו"ח ניהול תזרים מזומנים בקלות וללא טעויות? מה כלול בדו"ח ומה המבנה שלו? כיצד מערכת אינוויס4יו יכולה לסייע לכל עצמאי בניהול עסק צומח ומשגשג?

 

את מי משמש דו"ח תזרים מזומנים?

באופן כללי, תזרים מזומנים הוא מושג מוכר מתחום הנהלת חשבונות, ומדובר בדו"ח חשוב המפרט את סך ההוצאות וסך ההכנסות של בית העסק במסגרת תקופה מוגדרת מסוימת, בדרך כלל חודש או שנה. הדו"ח מהווה את אחד מהדוחות החשבונאיים המאפיינים את המצב הכספי של בית העסק (או חברה), והדו"ח חשוב מאוד לכל עצמאי, כולל עוסק פטור.

ראוי לציין כי דו"ח תזרים מזומנים מספק תובנות חשובות לבעלי העסק ולמקבלי ההחלטות בחברה, זהו דוח המשלים את הדוחות והמידע של דוח המאזן ודוח רווח והפסד, ולמעשה הוא מספק תמונת מצב עדכנית על היציבות הפיננסית של העסק, על בסיס המזומנים שיש לבית העסק. מעקב קבוע וניטור תזרים המזומנים מהווים חלק מרכזי בכל ניהול עסק קטן, בינוני או גדול, ונתוני הדו"ח יכולים להציף בעיות כמו היעדר כסף נזיל בעסק. לכן, מעקב וניתוח הנתונים בתזרים המזומנים יכולים לסייע לבעל העסק לנקוט אמצעי זהירות ולהקדים תרופה למכה כדי להימנע מפערי הון חוזר ומפערים בין ההכנסות להוצאות.

כדאי לדעת כי דו"ח תזרים מזומנים משמש את הגורמים הבאים:

  • בעל העסק ומקבלי ההחלטות בבית העסק או בחברה.
  • משקיעים.
  • גופים פיננסיים המתבקשים לאשר הלוואות ופתרונות מימון ואשראי לבית העסק.
  • רואה חשבון ומנהל חשבונות של בית העסק.
  • רשות המיסים.

 

איך מוציאים דו"ח תזרים מזומנים?

הדרך הנוחה והיעילה ביותר להוצאת דו"ח תזרים מזומנים היא באמצעות מערכת הנהלת חשבונות מקוונת באינטרנט, או בעזרת מערכת ממוחשבת ומקוונת להוצאת חשבוניות מס וקבלות דיגיטליות. המערכת הממוחשבת של ניהול עסק כוללת פיצ'רים שונים ובהם הוצאת דוחות חשבונאיים וניהוליים, ובקליק מהיר ניתן להוציא את הדו"ח, לעיין בנתונים ולהסיק תובנות.

אם לא עובדים עם מערכת ממוחשבת לניהול העסק ולהוצאת חשבוניות דיגיטליות ניתן לפנות למנהל החשבונות או לרואה החשבון, ואנשי המקצוע יפיקו את הדו"ח בתוך זמן קצר, בהסתמך על ביצועי העסק.

 

מבט מקרוב על מבנה דוח תזרים מזומנים

המבנה של דו"ח תזרים מזומנים מבוסס על שלושה חלקים עיקריים:

תזרים מזומנים מפעילות שוטפת – סך הוצאות והכנסות של העסק הנובעות מייצור ושיווק מוצרים ו/או שירותים.

תזרים מזומנים מפעילות השקעה – הוצאות והכנסות של העסק עקב פעילות השקעה כמו רכישת ציוד ומכונות, כולל פעילות השקעה בנכסים כמו ניירות ערך, נדל"ן, השקעה בחברות נוספות ועוד.

תזרים מזומנים מפעילות מימון – הוצאות והכנסות במזומן הנובעות מפעילות מימון כמו מניות, חלוקת דיבידנדים, אגרות חוב, הלוואות ועוד.

יודגש כי דו"ח תזרים מזומנים הוא דו"ח חשוב שניתן ללמוד ממנו על מצב העסק. ניתוח מקצועי של הדו"ח מאפשר להסיק תובנות לגבי ביצועי העסק וניתן להבין האם העסק בצמיחה או בדעיכה, לקבל החלטות נכונות לגבי העתיד הצפוי לבית העסק וניתן לקבל החלטות פיננסיות ועסקיות שקולות כדי לממן את הפעילות העסקית ולהביא את העסק לצמיחה.

 

כמה חשוב שתהיו מוכנים?

עשרות אלפי עסקים קטנים ובינוניים נסגרים מידי שנה, בדרך כלל בגלל בעיות ניהול תזרים מזומנים וניהול עסק לקוי. כדי להפחית סיכונים ועל מנת להביא את העסק לצמיחה יש לנתח את השינויים בתזרים המזומנים של העסק ולבצע התאמות בפעילות העסקית כדי להתנהל נכון מבחינה פיננסית.