1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

אישור עוסק פטור

אילו דברים חשובים צריך אישור עוסק פטור?

מאת: יורם שיפר

עוסק פטור הוא עצמאי שמחזור העסקאות שלו לא עולה על 107,602 ₪ (נכון לשנת 2023) ועיסוקו לא נכלל ברשימת העסקים שאינם יכולים להירשם כעוסקים פטורים. לאחר הרישום במשרדי המע"מ, בעל העסק מקבל אישור עוסק פטור המעיד על רישומו כחוק והוא רשאי להפיק קבלות ללקוחות עבור עסקאותיו.

כיצד מקבלים אישור עוסק פטור? מה מקנה האישור? כל המידע בכתבה הבאה.

מי נחשב כעוסק פטור?

עוסק פטור הוא עצמאי שמחזור העסקאות שלו לא עולה על 107,602 ₪ (נכון לשנת 2023) ועיסוקו לא נכלל ברשימת העיסוקים המפורטים על פי סעיף 13 לתקנות המע"מ (רישום), המחויבים להירשם כעוסק מורשה ובהם: עורכי דין, רואי חשבון, סוכני ביטוח, שמאים, אדריכלים, מהנדסים, כלכלנים, רופאי שיניים, אגרונומים ועוד.

עוסק פטור – חובות וזכויות

  • בעל העסק מחויב בפתיחת עוסק פטור במע"מ על מנת לקבל אישור עוסק פטור
  • על העוסק להצהיר למע"מ על גובה מחזור העסקאות שלו בשנה הקלנדרית שחלפה עד ה-31/1 בכל שנה. במידה ומחזור העסקאות עובר את הסכום שנקבע, העוסק מחויב לשנות את סיווגו לעוסק מורשה
  • עוסק פטור מחויב בהגשת דו"ח שנתי למס הכנסה עד ה-30 באפריל בשנה העוקבת
  • עוסק פטור אינו רשאי להפיק חשבוניות מס משום שהוא לא גובה מע"מ מלקוחותיו עבור עסקאותיו
  • עוסק פטור לא יכול לקבל החזרי מע"מ עבור הוצאות העסק
  • בעל העסק פטור מדיווחים חודשיים או דו חודשיים למע"מ
  • בעל העסק נדרש להפיק קבלות עבור עסקאותיו

כיצד מקבלים אישור עוסק פטור?

אישור עוסק פטור ניתן לבעל העסק לאחר פתיחת עוסק פטור במשרדי המע"מ. תהליך זה מתבצע באופן מקוון באתר רשות המיסים, באמצעות מייצג או על ידי הגעה למשרדי המע"מ. האישור הרשמי שניתן לעוסק הפטור מעיד כי בעל העסק רשום כחוק במשרדי המע"מ ומאפשר לו להפיק קבלות ללקוחותיו עבור מכירת מוצרים או מתן שירותים.

מה כולל אישור עוסק פטור?

אישור עוסק פטור כולל את הפרטים הבאים: מספר תעודת הזהות של בעל העסק (מספר עוסק), שם העוסק, כינוי העסק, כתובת העסק, הממונה האזורי, מנהל רשות המיסים ותאריך הרישום. המסמך תקף משפטית רק אם הוא נושא את חתימת בעל העסק.

הפקת קבלות דיגיטליות על ידי עוסק פטור

קבלת אישור עוסק פטור מאפשרת לבעלי עסקים להפיק קבלות ללקוחות עבור מתן שירותים או מכירת מוצרים. גביית התשלום מהלקוחות מתבצעת על ידי שליחת דרישת תשלום (חשבונית עסקה) המפרטת את הסכום שעל הלקוח לשלם והפקת קבלה מיד עם קבלת התשלום. בעבר בעלי עסקים הזמינו פנקסי קבלות מבית דפוס, מילאו אותם ידנית ושלחו את הקבלות ללקוחות בדואר. בזכות ההתקדמות הטכנולוגית, בעלי עסקים רבים עוברים לשליחת קבלות דיגיטליות ידידותיות לסביבה אשר חוסכות להם זמן ועלויות, מייעלות את התנהלות העסק ומגדילות את קהל הלקוחות.

INVOICE4U – כל השירותים לעוסקים פטורים ומורשים

חברת INVOICE4U שהוקמה על ידי משרד רו"ח זיו, שיפר ושות', מגדולי המשרדים לראיית חשבון בישראל, צברה 20 שנות ניסיון במתן פתרונות מתקדמים עבור עשרות אלפי בעלי עסקים. מגוון השירותים היעילים שאנו מציעים תחת גג אחד כוללים: הנפקת חשבוניות דיגיטליות באמצעות מערכת חדשנית הרשומה כחוק בכל רשויות המס בישראל כולל אישור מס הכנסה, ניהול הוצאות, סליקת אשראי באינטרנט, מערכת דיוור מתקדמת, מסחר אלקטרוני ועוד. בעלי העסקים נהנים ממגוון פתרונות מקצועיים המותאמים לצרכיהם בצורה מדויקת, המלווים בתמיכה טכנית מקיפה ויחס אישי.

לקביעת פגישת ייעוץ לפתרונות המותאמים לעסק שלכם אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר

 

 

יורם שיפר

יורם שיפר – רואה חשבון ואחד מבעלי משרד רו"ח זיו, שיפר ושות'.
יזם בתחום האינטרנט. בין היתר פיתח מערכת להנהלת חשבונות דיגיטלית
ומערכות נוספות שנועדו לסייע לבעלי עסקים להמריא גבוה.