1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

פנקס חשבוניות וקבלות

הגיע הזמן לזרוק את הפנקס ולעבור לחשבוניות דיגיטליות.

מאת: יורם שיפר

כל בעל עסק בישראל מחויב על פי חוק לנהל ספרי חשבונות של העסק שלו, ובעזרת פנקס חשבוניות/ פנקס קבלות  הוא יכול לתעד את ההכנסות וההוצאות בעסק. לאורך שנים ארוכות בעלי העסקים והחברות הדפיסו פנקסי חשבונות ופנקסי קבלות בבתי דפוס המתמחים בכך, יחד עם זאת לא ניתן לעצור את הקדמה, ובעקבות ההתקדמות הטכנולוגית עלה הצורך מצד בעלי העסקים לעבור לתוכנות להפקת חשבוניות וקבלות, וכיום רוב העצמאים ובעלי העסקים עוברים לתוכנות המקוונות לניהול פנקס חשבוניות דיגיטלי, כלומר באינטרנט.

למה כדאי גם לכם לזנוח פנקסי חשבוניות ופנקסי קבלות שחייבים למלא באופן ידני, ומדוע מערכת להפקת חשבוניות אונליין היא הפתרון הנכון והמשתלם ביותר עבורכם?

ניהול ספרי חשבונות

לפי דרישות מס הכנסה ומע"מ, ובהתאם לתקנות מס הכנסה (ניהול ספרי חשבונות) ותקנות מס ערך מוסף (ניהול ספרי חשבונות), על בעל העסק לנהל פנקסי חשבונות. ספרי החשבונות כוללים רישום של הוצאת חשבונית מס במקרה של עוסק מורשה וקבלות. בעל העסק חייב לתעד ולרשום כל סכום שהתקבל בעסק בגין עסקה מסוימת, ויש למלא חשבוניות מס ו/או קבלות עבור כל תגמול המתקבל במזומן, בשיק דחוי, בכרטיס אשראי או כמקדמה על חשבון. בעל העסק נדרש למלא את החשבונית מיד לאחר קבלת התגמול ועליו לרשום גם את השינויים במלאי של העסק שלו.

חשוב לציין כי גם על עוסק פטור חלה חובה לנהל פנקסי חשבונות ולדווח למס הכנסה, אלא אם הוא קיבל פטור מפקיד השומה.

מילוי פנקסי חשבוניות ידניים מהווה מטרד של ממש עבור רוב בעלי העסקים, ובמיוחד עבור בעלי מקצועות חופשיים ונותני שירות. עליהם להגיע לכל מקום עם פנקס חשבוניות, למלא את החשבונית בצורה ידנית ומייגעת, וכל זאת עליו לבצע במקביל לאלפי משימות אחרות שעליו לבצע. פנקס חשבוניות ידני עלול לסבול מבלאי ומנזקים בגלל קפה או מים שנשפכו, שמן, אבק ועוד, והחוק מחייב לשמור את הפנקסים למשל 7 שנים לפחות, לכן לאחר זמן קצר המשרד יש לדאוג למקום אחסון גדול ומוגן כדי לשמור על הפנקסים הישנים.

למה כדאי לעבור לתוכנה מקוונת להפקת חשבוניות וקבלות דיגיטליות?

נוחות

במקום להסתבך עם הפוטנציאל של לאבד פרטים חשובים במרוץ הזמן ואפילו את הפנקס בחלק מהמקרים, שימוש בתוכנה מקוונת להפקת חשבוניות דיגיטליות יהווה עבורכם פתרון נוח לניהול העסק שלכם. ויהיה המקום הבלעדי שבו הכול מתועד ורשום.

זמינות

תוכנה לחשבוניות דיגיטליות זמינה מכל מקום שנרצה, בין אם מדובר במכשיר הסלולרי, הטאבלט או המחשב הנייד ובין אם מתחברים למערכת באמצעות המחשב בבית העסק או בבית. מתבצעת עסקה בבית העסק? נכנסים לתוכנה, מפיקים את המסמך הנדרש (חשבונית מס, חשבונית מס קבלה, חשבונית עסקה, קבלה וכו') וחוסכים זמן יקר.

העולם עובר לדיגיטל

אנו חיים בתקופה שבה הכל נהפך לדיגיטלי ואם אתם מעוניינים בקידום העסק שלכם אל העידן הדיגיטלי, לכן המעבר למערכת להפקת חשבוניות אונליין מתבקש ומסייע לעצמאי לנהל נכון את העסק, לתעד את כל העסקאות בהתאם לתקנות, לחסוך זמן, לשפר ביצועים ולייעל את השירות ללקוחות. התוכנה המקוונת כוללת כלי אוטומציה וכלי ניהול המייעלים את העבודה וחוסכים הרבה מאוד זמן וכוח אדם.

פתרון ירוק

המעבר לשימוש בתוכנה לחשבוניות דיגיטליות הוא צעד חכם המקנה יתרון לעסק שלכם ותדמית של עסק ירוק הדואג לסביבה.

איזה בעלי עסקים חייבים פנקס חשבוניות או פנקס קבלות ומדוע?

באופן כללי כל בעל עסק חייב פנקס חשבוניות ועליו להפיק חשבוניות מס בכל עסקה, אך יש עוסקים שיכולים לקבל פטור מפקיד השומה. גם עוסק פטור חייב למלא פנקס קבלות, עם זאת הוא אינו רשאי להפיק חשבונית מס מאחר והוא לא יכול לגבות מע"מ.

 

יורם שיפר

יורם שיפר – רואה חשבון ואחד מבעלי משרד רו"ח זיו, שיפר ושות'.
יזם בתחום האינטרנט. בין היתר פיתח מערכת להנהלת חשבונות דיגיטלית
ומערכות נוספות שנועדי לסייע לבעלי עסקים להמריא גבוה.