1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

קוד אבטחה 2CVV

קוד אבטחה 2CVV ופרטים שכדאי לדעת על כרטיסי האשראי

מה זה בדיוק קוד אבטחה 2CVV? מה השימוש העיקרי של קוד CVV? איפה מוצאים את הקוד על גבי כרטיסי אשראי? 

 

מה זה CVV?

קוד CVV (ראשי תיבות של Credit Validation Value) הוא למעשה קוד אבטחה הנמצא בגב של כרטיס האשראי, על גבי הפס המיועד לחתימה של בעל הכרטיס. קוד אבטחה CVV מספק שכבת הגנה נוספת לבעלי כרטיסי אשראי ותפקידו בין היתר למנוע מעשי תרמית ומרמה באמצעות מניפולציות שונות על הנתונים השמורים בכרטיס.

חשוב לדעת כי קוד אבטחה 2CVV שומר ומבטיח את מקוריות כרטיס האשראי הנמצא בידי הלקוח, זהו קוד אבטחה מתקדם המשמש כאמצעי זיהוי נוסף, מעבר למספר הייחודי של כרטיס האשראי.  ראוי לציין כי מדינת ישראל אימצה את קוד האבטחה לכרטיסי האשראי והחל מסוף שנת 2009 כל בתי העסק בארץ חייבים להקליד את קוד אבטחה 2CVV בכל עסקה המתבצעת בבית העסק, לרבות בעת סליקת אשראי באינטרנט בעת רכישות אונליין.

 

עבור מה משמש קוד אבטחה CVV2?

קוד CVV נועד למנוע מניפולציות ומעשי הונאה בעת תשלום באמצעות כרטיס אשראי, כולל בעת ביצוע עסקאות הכוללת סליקת אשראי באינטרנט.

חברות כרטיסי האשראי המובילות בעולם קבעו את תקן PCI DSS המונע מעסקים לשמור את קוד אבטחה CVV יחד עם פרטי כרטיס האשראי של הלקוח. לכן, אם האקרים או גורם לא רצוי אחר מצליח לפרוץ למאגר המידע של אחת מחברות האשראי והוא מדליף את פרטי הלקוחות המחזיקים בכרטיסי אשראי, הקוד מספק עבור הלקוחות שכבת הגנה נוספת הנמצאת באופן פיזי על גב הכרטיס שהם מחזיקים.

יחד עם זאת, השימוש בקוד האבטחה בעת סליקת אשראי הינו אופציונלי, לכן יש עסקים המחייבים את הכרטיס גם ללא קוד אבטחה. כאשר עסק דורש את הקוד בן 3 או 4 הספרות בעת התשלום ובמעמד סליקת אשראי, ככל הנראה שהקוד לא שמור במערכת שלו, לכן אם מאגר המידע של בית העסק נפרץ לא יהיה ניתן להשתמש לרעה בכרטיס שלכם מאחר וקוד ה-CVV  לא שמור בנתונים.

 

איפה נמצא קוד האבטחה?

קוד אבטחה 2CVV מופיע בגב כרטיס האשראי, בפס עליו הלקוח נדרש לחתום בעת קבלת הכרטיס. חשוב לדעת כי ברוב כרטיסי האשראי המונפקים כיום מופיע קוד אבטחה בן שלוש ספרות, אך יש גם כרטיסים עם קוד אבטחה CVV של ארבע ספרות. יש כרטיסי אשראי בהם הקוד מופיע בחלק הקדמי, כלומר בחזית הכרטיס, לדוגמה בכרטיס האשראי של חברת אמריקן אקספרס.

רוב הישראלים מחזיקים בכרטיסי האשראי של ישראכרט, ויזה ומאסטרקארד, ובכרטיסים אלו ניתן למצוא קוד אבטחה של שלוש ספרות בגב הכרטיס.

 

עבור מה קיים קוד אבטחה זה?

קוד אבטחה CVV יכול להיות בן 3 או 4 ספרות, בהתאם לכרטיס האשראי שאתם מחזיקים. הקוד הייחודי נועד לוודא שמי שמבצע את העסקה הוא אכן הלקוח המחזיק בכרטיס, כלומר שכבת הגנה נוספת. הקוד מסייע גם לבעלי העסקים להימנע מהונאות בכרטיס אשראי, הן בחנויות הפיזיות והן בעת רכישות באתר המקוון.

 

הכירו את השמות האחרים של קודי CVV

כדאי לדעת כי יש מספר שמות חלופיים ונפוצים לתיאור קוד אבטחה CVV, למשל:

  • CVV – אימות הכרטיס בשימוש בכרטיסי ויזה.
  • 2CVV – אימות קוד אבטחה בעת שימוש בכרטיסי ויזה.
  • CVC – קוד לאימות הכרטיס בעת שימוש בכרטיס אשראי מסוג מאסטרקארד.
  • 2CVC – קוד 2 לאימות בעת השימוש בכרטיס מאסטר קארד.
  • CID – זיהוי הכרטיס בעת שימוש בכרטיס מסוג אמריקן אקספרס או DISCOVER.
  • CVD – אימות כרטיס נתונים.
  • CSC – קוד האבטחה של כרטיס אמריקן אקספרס.