1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

אילו עסקים כדאי לפתוח דווקא בתקופת הקורונה?

מאת: יורם שיפר

האם כדאי לפתוח עסק חדש בתקופת הקורונה? אלו עסקים אם בכלל כדאי להקים בתקופה המאתגרת הנוכחית ובצל משבר הקורונה? הידעתם כי למרות סימני המיתון הכלכלי כתוצאה מהתפרצות נגיף הקורונה גם בתקופה זו עסקים חדשים נפתחים?
אנליסטים וחוקרים טוענים כל בצל משבר הקורונה צפויים להיסגר כ-85,000 עסקים, ובהם בעיקר עסקים קטנים. מאחר והקמת עסק כרוכה בלא מעל סיכונים נשאלת השאלה מי מקים עסקים חדשים בתקופת הקורונה והאם העסקים החדשים יכולים לצלוח את המשבר ולהצליח. למעשה, כאשר בוחנים את רשימת העסקים החדשים שנפתחו מגלים כי מדובר בעיקר בעסקים קטנים המציעים שירותים ופתרונות המותאמים לרוח התקופה, למשל שליחויות, חנויות מקוונות (סחר אלקטרוני באינטרנט), בניית אתרים, שיווק ופרסום בדיגיטל, שירותי משרד במיקור חוץ, תרגום, עריכת תוכן, עיצוב גרפי וכו'.

משבר הקורונה כחלון להזדמנויות עסקיות

משבר הקורונה פוגע בכיס של רוב תושבי המדינה, אך חשוב לזכור כי כל משבר מהווה גם פתח וחלון להזדמנויות. אפשר לסחוט את הלימון כדי ליצור לימונדה, לכן אם רוצים להקים עסק חדש בתקופת הקורונה כדאי לבחור תחום רלוונטי המאפשר עבודה מהבית ועונה על ביקוש קיים.
לכן, לא מעט יזמים הקימו עסקים חדשים בחודשים האחרונים, בצל משבר הקורונה, בעיקר בתחומים כמו סחר אלקטרוני ומכירות ברשת האינטרנט, עיצוב ובניית אתרי אינטרנט, שיווק בדיגיטל, ניהול קמפיינים ופרסום בגוגל וברשתות החברתיות, תרגום, עריכת תוכן וכד'. כמו כן, בתקופת הקורונה יש ביקוש גבוה מאוד לשירותי משלוחים לכן לא מעט עסקים חדשים עוסקים בתחום השליחויות, זהו תחום הצפוי להישאר איתנו גם לאחר משבר הקורונה מאחר וישראלים רבים התרגלו לקניות באינטרנט והם מעדיפים זאת על פני קניות בחנויות ובקניונים.
בתקופה האחרונה הוקמו עסקים חדשים המציעים שירותי משרד במיקור חוץ (אאוטסורסינג), ויש גם עסקים חדשים המציעים פתרונות טכנולוגיים המתאימים לרוח התקופה כמו תכנות לחברות, שירותי ייעוץ בתחומים שונים, עסקים למכירת אוכל באמצעות משלוחים בלבד לבית הלקוח (עוגות מעוצבות, מגשי אירוח, פיצות וכו') ועוד.

 

פתיחת עסק חדש בתקופת הקורונה

פתיחת עסק חדש מלווה תמיד בהתרגשות עצומה ובלא מעט פחדים ולחצים. בצל הנחיות משרד הבריאות יש לבדוק באתר של רשות המסים כיצד להגיש את הטפסים להקמת העסק החדש מאחר ויש תקופות ללא קבלת קהל.
בימים רגילים יש להגיע פיזית למשרדי מע"מ, מס הכנסה ולמוסד לביטוח לאומי כדי לפתוח תיק, אך בתקופת הקורונה אין קבלת קהל לכן המשימה הפכה למאתגרת ולמורכבת יותר. גם אם יש קבלת קהל קשה למצוא תור פנוי לכן עדיף לפתוח תיק ברשות המסים בעזרת רואה חשבון מאחר ומערכת המחשוב שלו מחוברת ישירות למערכת של רשות המסים וניתן בעזרתו לפתוח את העסק ללא עיכובים מיותרים.

במקביל לביורוקרטיה הנדרשת לפתיחת עסק חדש חשוב לבחור תוכנה מתקדמת לניהול העסק הכוללת כלים שונים כמו תזרים מזומנים, דוחות ניהוליים, מלאי, ניהול קשרי לקוחות, מערכת להפקת קבלה או חשבונית דיגיטלית, מערכת מאובטחת ויעילה לסליקת כרטיסי אשראי ועוד.
התוכנה להפקת חשבוניות וקבלות דיגיטליות משפרת את השירות ללקוחות, זמינה מסביב לשעון, חוסכת בעלויות ומסייעת לבעל העסק לעקוב אחר הגבייה ותזרים המזומנים, זו מערכת ידידותית ונוחה למשתמש בעלות חודשית זולה ואטרקטיבית.

יורם שיפר

יורם שיפר – רואה חשבון ואחד מבעלי משרד רו"ח זיו, שיפר ושות'.
יזם בתחום האינטרנט. בין היתר פיתח מערכת להנהלת חשבונות דיגיטלית
ומערכות נוספות שנועדי לסייע לבעלי עסקים להמריא גבוה.