1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

סוגי כרטיסי אשראי

מה חשוב לבדוק לפני שבוחרים כרטיס אשראי?

עם ההתקדמות בשנים כבר די נדיר לראות אדם מחזיק בכסף מזומן לאורך זמן. מזומן אפשר לגנוב, להשחית ולהרוס בזמן שכרטיס אשראי נשמר יותר קרוב ויש לו הרבה מקום אצלנו בכיס או בארנק. זה פחות מסוכן, זה נוח, יש בו הטבות ואם הוא ייגנב תוכלו לקבל את הכסף שלכם בחזרה. בקיצור כרטיס אשראי זה מעולה אבל איך בוחרים, מה כתוב בשורות הקטנות שאף אחד לא מספר לנו והאם יש סיבה למספר רב של כרטיסי אשראי? כל זאת ועוד במאמר הבא. 

כרטיס בנקאי מול חוץ בנקאי – סוגי כרטיסי אשראי והבדלים עיקריים

אז כמו שאתם בטח יודעים יש מגוון רחב של סוגי כרטיסי אשראי ולכל אחד מהם ייחודיות משלו. כמה דוגמאות שירעננו את זיכרונכם – עם או בלי WIFI, ויזה או לא ויזה, חיוב מידי או בסוף החודש, כרטיס בנקאי או כרטיס מיוחד של חברות מזון או שיווק שיבטיחו לכם הטבות בקנייה מהם. ואם גם אתם מבולבלים כדאי רגע לעצור. נתחיל מהקל

מה הם ההבדלים בין סוגי כרטיסי אשראי?

כרטיס מהבנק יונפק על ידי הבנק של הלקוח ומסגרתו תקבע על ידי הבנק ועל פי מסגרת העו"ש של הלקוח. חשוב לציין כי לבנקים אין כרטיסי אשראי משלהם בדרך כלל והם עובדים מול חברות אשראי שונות.

כרטיס אשראי חוץ בנקאי מונפק על ידי חברה או עסק שהם אינם בנק הלקוח, ולמרות שגם הוא ירד בסוף החודש מהעו"ש שלכם, מסגרתו שונה. בנוסף לכך יש באפשרותכם לבחור תאריך חיוב שונה מהעשירי או השני לחודש – התאריך המקובל בקרב ישראליים להורדת החיובים מהכרטיס (אלא אם כן מדובר בכרטיס דביט שיוריד מהעו"ש באופן מידי).

רמת האבטחה של כרטיס חוץ בנקאי

כרטיסי אשראי חוץ בנקאיים יכולים להיות מעולים ונוחים, הם מספקים הטבות ברשתות השיווק איתם הם עובדים, ניתן להזמין אותם באינטרנט או לרכוש אותם בדוכנים והם לגמרי פותרים את עניין המסגרת. יחד עם זאת חשוב לזכור כי כרטיס אשראי חוץ בנקאי מונפק ע"י חברות שונות שלא תמיד יעניין אותם לשמור על האינטרסים שלכם.

כרטיסי אשראי חוץ בנקאיים יכולים להוות בעיית אבטחה כשאנו מגיעים לשלב סליקת כרטיס האשראי, בעיקר בגלל שבחלק המקרים לא מדובר בכרטיס חכם. כרטיס חכם, בקיצור, הינו כרטיס שיש עליו צ'יפ ולכן הוא בטוח יותר מפני גניבות וזיופים, מעבר לכך על כרטיסים מסוימים יש WIFI  ובכלל לא צריך להקיש את הקוד הסודי בעת הסליקה מתחת לסכום מסוים, דבר המונע גניבת קוד סודי. אז נכון, לא כל כרטיסי האשראי החוץ בנקאיים הם לא כרטיסים חכמים, אבל כל הכרטיסים מהבנק הם כן חכמים וברובם מותקן גם WIFI.

איך בוחרים נכון?

אז היום אנחנו חיים בעידן שבו כרטיס האשראי והלקוח הם לא חתונה קתולית. זה אפשרי וחוקי לא להשתמש בשירותי הבנק בכדי להנפיק כרטיס אשראי ויש שוק פתוח ומגוון בנושא. במעמד בחירת הכרטיס עליכם להכניס למשוואה בסופו של דבר את העבודה והשגרה שלכם. אם אתם לדוגמה אנשים שטסים לחו"ל הרבה, כדאי לבחור בכרטיס בין לאומי, אם אתם אנשי קבע, "חבר" יעזור לכם לקבל הרבה יותר הטבות מאשראי רגיל. אם אתם בית עסק שבאופן קבוע מבצע תשלומים באמצעות אשראי כדי לכם להשתמש ולהתייעץ בשירותים של חברות כמו invoice4u כדי לבחור בכרטיס אשראי שניתן לסלוק באינטרנט, לחייב דרכו לקוחות אונליין ולהגן ולשמור על פרטיו.

לסיכום

סוגי כרטיסי אשראי הם מגוונים ורבים. תמיד תדאגו לבצע בדיקה מקיפה לפני שאתם מוסיפים אשראי נוסף לארנק ובדיקה אף יותר מקיפה אם מדובר באשראי הראשון שלכם. זכרו שישנם יתרונות וחסרונות בכרטיסי אשראי חוץ בנקאיים כמו בכרטיסים בנקאיים ואל תהיו פזיזים בהחלטה שלכם.