1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

הכחשת עסקה

איך מגיעים למצב שיש צורך בהכחשת עסקה?

קרה לכם פעם שפתחתם את אפליקציית האשראי שלכם והופתעתם לגלות כי כרטיס האשראי שלכם חויב על סך 400 שקלים במקום בו לא הייתם על מוצר אותו לא רכשתם?

מקווים מאוד שלא. אבל במידה וכן, ככול הנראה גנבו לכם את פרטי האשראי או שפרצו לחשבון שלכם דרך האינטרנט. אל חשש! יש באפשרותכם להכחיש את העסקה ולקבל את כספכם בחזרה.

רוצים לדעת איך נמנעים מזה ולמה זה קורה? המשיכו לקרוא.

מה זה הכחשת עסקה בכרטיס אשראי?

ראשית נפריד בין שני מצבים מרכזיים בהם לקוח יפנה לחברת האשראי על מנת לבצע הכחשת עסקה (הכחשת עסקה = התנגדות הלקוח לעסקה שבוצעה).

כשל תמורה –  מצב שבו לקוח רוכש מוצר או שירות מבית עסק מסוים בעזרת כרטיס האשראי שלו ואינו מקבל את תמורתו או את מלוא תמורתו לאחר התאריך אותו קבע בית העסק. במקרים אלו חברת האשראי לא מחויבת להשיב ללקוח את כספו אבל נגיע לזה בהמשך.

חיוב על עסקה שלא בוצעה – במקרים שבדרך כלל נגרמים בעקבות הונאה, יפנה הלקוח אל חברת האשראי להכחשת עסקה מכיוון שעסקה מסוימת נעשתה בכרטיס האשראי שלו ללא אישורו או ללא ידיעתו.

הכחשת עסקה בעקבות הונאות בכרטיס אשראי

הונאות בכרטיס אשראי לצערנו הרב מתרחשות מידי יום. הגדרת המושג "הונאה בכרטיס אשראי" כוונתו בדרך כלל לגניבה – שימוש בלתי מורשה בכרטיס אשראי הנעשה על ידי גניבה פיזית או אלקטרונית של פרטי האשראי. בעיית ההונאות בשנים האחרונות הולכת וגוברת ויחד איתה גובר הקושי לאתר את הנוכלים, בעיקר כשמדובר בחיובים שנעשים באינטרנט ולא באופן פיזי. על הלקוח ליצור קשר באופן מידי עם חברת האשראי על מנת להכחיש את העסקאות ולבטל את הכרטיס.

איך מפחיתים את הסיכונים לגניבת פרטי כרטיס אשראי

קיימות אפשרויות שונות להעתקת פרטי אשראי על ידי עברייני אשראי ונוכלים.

אז אם שאלתם את עצמכם איך מפחיתים את הסיכונים, לנו יש את התשובות.

ראשית כל עליכם להיות עם היד על הדופק. בדקו פעם ביומיים דרך האפליקציה שלכם את פירוט העסקאות ולא רק בסוף החודש. כיום יש באפשרותכם לשלם באמצעות WIFI, כלומר באמצעות הטלפון או באמצעות האשראי ללא קוד סודי, ובכך תוכלו להימנע מגניבות. גם לבתי עסק ולעצמאיים שבבעלותם אשראי לעסקים, יש מספר נרחב של אופציות להתגונן מפני גניבות וזיופים ולהקל את עבודתם. למשל בעזרת invoice4u שתוכל לשמור על פרטי האשראי שלכם ולבצע מעקב אחרי החיובים שלכם.

האם קיים חוק לגבי החזר כספי מחברת האשראי במקרה של הכחשה?

אז התשובה היא כן. יחד עם זאת במקרים בהם לקוח לא מדווח בזמן על הגניבה, יגבה מכם דמי טרחה על כל עסקה שנעשתה.

על פי חוק כרטיסי חיוב, לקוח אשר מכחיש את העסקה, יוחזר לו מלוא הסכום וזאת במידה שהודיע הלקוח לחברת האשראי על הגניבה כשלושים יום מגניבת האשראי. החוק תקף אך ורק על מקרים של גניבה או זיוף אשראי. אך במידה ומדובר על כשל בתמורה, אין מחובתם של חברות האשראי להשיב את הכסף אל הלקוח אלא רק לעצור את התשלומים העתידיים אל בית העסק (במידה ויש).

לסיכום

רמאים וגנבים היו קיימים משחר ההיסטוריה וכנראה יישארו גם עד סופה. עם התקדמות הטכנולוגיה התקדמו גם השיטות לגנוב ולרמות. נכון, אי אפשר לעצור את זה אבל כן אפשר להתגונן מפני זה. זכרו, את הטכנולוגיה אפשר לנצל גם לרעה אבל בסיסה הוא טוב, השתמשו בכלים שניתנו לכם ושמרו על הכסף שלכם היטב.