1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

כן, כבר נגמר (ה)

4 דברים שאם יש לך עסק,

כדאי לך לעשות רגע לפני שנפרדים מהשנה

עוד שנה נגמרת, וזו עוד שנה שאנחנו פה כדי להזכיר את רשימת הדברים שיכולים לחסוך לכם הרבה כסף בשנה הבאה (כמה פעמים אנחנו צריכים להגיד את אותו דבר?)

העצמאות היא לפעמים לא עניין פשוט, אבל יש מאחוריה לא מעט רווח. תרתי משמע.
כמה דברים גיליתם במהלך השנה שאם הייתם עושים בסופשנה שעברה, אולי הייתם מרוויחים מהם? אז הגיע הזמן לעשות את זה מבעוד מועד, ולא לאחר המועד.

הכינונו מראש את רשימת הדברים, שאנחנו צנצנת אם תכירו את כולם. קבלו!

רשימת הדברים שיחזירו לכם כסף

1. הפקדה לפנסיה

הפקדה לפנסיה – מינואר 2017 חל על עצמאיים.יות מכיל 21 ועד גיל 55 להפריש לקרן פנסיה שיעור קבוע מההכנסה, על פי התחשיב החודשי הבא:
4.55% מה-5000 ₪ הראשונים + 12.55% מההכנסה החייבת, מ-5000 השקלים הראשונים ועד 9673 ₪. כל סכום העולה על 9673 ₪ לחודש, אינו מחויב בהפרשה לפנסיה. בא לך להגדיל את ההפרשה כדי להרוויח הטבת מס גדולה יותר? מעולה. הפרשה של עד 16% מההכנסה השנתית החייבת תזכה אותך בהטבה. מעל לזה, כל חסכון מבורך, אבל הוא לא יזכה אותך בהטבות מס.
לא הפקדת כל השנה? הסילבסטר הוא הדד ליין שלך. רצוי בבוקר. לא סביר שבערב יהיה לך עם מי לדבר.

2. הפרשה לקרן השתלמות

אם העסקים היו ממש טובים השנה, אפשר להמשיך לדבר על הפרשות תמורת הטבות מס. הפרשה לקרן השתלמות נחשבת להוצאה מוכרת. גם פה יש הגבלות – עד 4.5% מההכנסה החייבת, ולא יותר מ-11,835 ₪. הפקדות לקרן השתלמות לעצמאים בגובה של עד 4.5% מההכנסה החייבת ועד 11,835 ש"ח בשנה (נכון ל-2021) יוכרו הכנסות פחות הוצאות מוכרות, כהוצאה מוכרת לצורך הטבות מס הכנסה.

אנחנו פה כדי להזכיר לך שקרן השתלמות, בשונה מקרן פנסיה, הופכת נזילה 6 שנים לאחר פתיחתה (או 3 שנים במקרה של שימוש לצורך השתלמות מקצועית), וניתן להשתמש בכסף הצבור (משיכה הונית, אם ממש חשוב לך להשתמש במונח המדויק) מבלי לשלם עליו מס רווחי הון, העומד על 25%.

3. תשלום דמי ביטוח לאומי

אם ידעת את העובדה הבאה, מגיע לך פרס! 52% מתשלום דמי הביטוח הלאומי מוכרים לניכוי במס. מה שאומר, שאם מסתמן שמקדמות הביטוח הלאומי ששילמת השנה, לא משקפות את הכנסותיך, כדאי לשלם את ההפרש לפני סוף השנה, כך מחצית מהתשלום תשמש לניכוי מס. ולפני ששאלת, אנחנו נענה: אם ישולמו בינואר דמי הביטוח הלאומי עבור דצמבר, הם ייחשבו כהוצאה של שנת המס הקודמת, למרות ששולמו בשנת המס החדשה.

רק חשוב לדעת שאת הגדלת המקדמות צריך לעשות בדרך המקובלת, אחרת התשלום לא ייחשב כהוצאה כי האישור השנתי לא יכלול אותו. ואם לא הבנת מה אומר המשפט האחרון, זה לא אומר שמשהו לא בסדר אצלך, רק שעליך לדאוג שמי שצריך לדעת אכן יודע.ת.

4. תרומות

לא רק עשיית טוב לעולם, אלא גם חוק מחזוריות הנתינה. כל תרומה, העולה על 181 ₪, מזכה אותך בזיכוי מס ע"ס 35% מערך התרומה. התנאי הוא, שהתרומה היא לעמותה או מלכ"ר המחזיק באישור על פי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה. הזיכוי לא יעלה על על 30% מההכנסה החייבת, על פי הנמוך. כי גם לעידוד נתינה יש גבול 🙂

אז עוד שנה הסתיימה לה.
אנחנו ממשיכים איתכם לשנה הבאה, וניפגש ממש בקרוב לתיאום מס לשנה החדשה.