1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

הטעויות הנפוצות שעושים בזמן בגיוס עובדים

לקראת הליך גיוס? כדאי שתקראו את זה

המשק הישראלי עובר לא מעט טלטלות בתקופה האחרונה, ויש מיתון ברוב השווקים הגלובליים, אך לשמחתנו הכלכלה הישראלית חזקה ויציבה, והאבטלה נמוכה מאוד. למרות ההאטה הכלכלית חברות רבות ממשיכות לגייס עובדים, לא רק להייטק, ובתהליך גיוס עובדים ישנם מספר שלבים קריטיים שחשוב לבצעם נכון, הן מצד המעסיקים והן מצד המועמדים לעבודה. בכתבה זו נרחיב על הטעויות הנפוצות שרבים מהמעסיקים עושים בתהליך גיוס עובדים חדשים, ובנוסף נסייע לכם עם טיפים שקיבלנו מהמומחים של חברות הגיוס וההשמה המובילות בארץ.

 

העסק מתרחב וצריך לגייס – מה חשוב לדעת לפני?

המטרה של כל עסק קטן, בינוני או גדול, היא להרחיב את הפעילות העסקית, להגדיל הכנסות, לשפר רווחיות ולחדור לשווקים חדשים. כאשר העסק מתרחב וצומח חייבים לגייס עובדים חדשים לתפקידי שונים, כמובן בהתאם למאפייני העסק וסוג העיסוק. חשוב לזכור כי ניהול עסק בעידן המודרני והטכנולוגי של היום הפך למורכב יותר, אך יש טכנולוגיות מתקדמות שיכולות לעזור בניהול החברה, בגיוס מועמדים לעבודה, בשיווק ועוד.

כאשר עוסק מורשה, עוסק פטור או בעל חברה בע"מ חייב לגייס עובדים באפשרותו לפרסם מודעת דרושים בלוחות הדיגיטליים המקוונים או לפנות לחברת גיוס והשמה המתמחה בכך. המומחים של Invoice4u ממליצים להיעזר במומחים ולפנות לחברות ההשמה המעסיקות יועצי גיוס מנוסים ובעלי יכולות רבות.

חשוב לזכור כי תהליך הגיוס עצמו עשוי להימשך זמן רב בהתאם לדרישות התפקיד. ברוב המקרים, לבעלי העסק אין את הזמן והמשאבים הדרושים לניהול תהליכי הגיוס, לכן כדאי לפנות לחברות השמה מובילות כמו AllJobs, GotFriends, Manpower, חבר וכיוצא בזה.

יחד עם זאת, אם מעדיפים לנהל תהליך גיוס עובדים באופן עצמאי כדאי ללמוד מטעויות של אחרים, להיעזר בלינקדאין, לחפש עובדים בשיטות יצירתיות כמו חבר מביא חבר, לנצל את כוחן של הרשתות החברתיות, וכיום אפשר לפרסם מודעת דרושים גם בטיק טוק.

הטעויות הנפוצות ביותר בתהליכי הגיוס הן:

  • ניסוח לא ברור ואי דיוק בדרישות התפקיד.
  • לא חוזרים למיילים.
  • לוח זמנים צפוף המקשה על תיאום ראיונות עבודה.
  • גיוס "מהבטן" ללא חשיבה והגדרת תפקיד.
  • ויתור על ראיון עבודה ראשוני מרחוק (טלפון, זום וכו').
  • לא בודקים המלצות.
  • בדיקה לא נכונה של קורות חיים.

 

האם זה פשוט?

תהליך גיוס עובדים הוא תהליך מורכב המחייב ידע, ניסיון וכלים מקצועיים. באופן כללי התהליך מבוסס על השלבים הבאים:

  • אפיון תפקיד ופרסום מודעת דרושים.
  • מיון וסינון קורות חיים הנשלחים על ידי מועמדים לתפקיד.
  • ראיונות עבודה למועמדים הרלוונטיים לעסק.
  • סינון מועמדים אחרון ובחירת המועמד המתאים ביותר לתפקיד ולעסק.

בעלי עסקים קטנים כמו עוסק מורשה או פטור עשויים להתקשות בגיוס עובדים חדשים מאחר שאין להם מנהל משאבי אנוש המנוסה בתהליך זה, ולרוב הם מבצעים את התהליך בעצמם או שהם ממנים את אחד מהעובדים הוותיקים לנהל את התהליך ולבחור את המועמד המתאים לתפקיד. אם לא מגייסים מועמד מתאים העסק עלול לסבול מהפסדים ומבזבוז משאבים, כיון שיש להכשיר את העובד החדש ולהשקיע בו עד שהוא מסוגל לבצע את התפקיד בצורה טובה.

 

מספר טיפים לגיוס נכון:

דייקו כמה שיותר במשרת הדרושים

כדי להימנע מטעויות נפוצות בתהליך גיוס עובדים מומלץ לאפיין את המשרה ולדייק במידע המפורסם במודעת הדרושים. חשוב לדייק כמה שיותר בהגדרת התפקיד ובדרישות, כך נמנעים מקבלת קורות חיים ממועמדים שאינם מתאימים לתפקיד וחוסכים זמן ומשאבים.

 

השתמשו בכלי לגיוס עובדים

כיום יש כלים מתקדמים טכנולוגית שיכולים לסייע בתהליך גיוס עובדים לעסק. הטכנולוגיה נועדה לסייע למעסיקים לכן כדאי עוד לפני פרסום מודעת דרושים להתנסות בכלים ייעודיים וללמוד כיצד להשתמש בהם נכון כדי לקצר את התהליך ולבחור נכון את המועמד המתאים ביותר.

 

היו פתוחים להצעות שונות

לעיתים מקבלים קורות חיים הנראים לא תקניים או כתובים בשפה דלה, אך עלולים לפספס מועמד המתאים מאוד לעבודה. לכן, כדאי להיות פתוחים להצעות שונות לגיוס העובד החדש, בין אם על ידי חברת השמה ובין אם מגייסים מועמדים לבד.

 

חפשו בזהירות אבל אל תמרחו את הזמן

כל עסק מעוניין לגייס עובדים איכותיים, ובהייטק כולם רודפים אחרי הטאלנטים. חשוב לחפש בזהירות ובבטחה את המועמד המתאים ביותר לתפקיד אך אין להתמהמה יותר מדי אחרת עלולים לפספס את המועמד שהיה יכול לתרום להצלחת העסק.

 

כמה חשוב להשאיר רושם טוב?

בכל תהליך גיוס עובדים חדשים יש שני צדדים, וחשוב לזכור זאת. המגייס (מעסיק, מנהל משאבי אנוש או יועץ גיוס והשמה) חייב להיות ממוקד ותכליתי על מנת לסנן היטב את קורות החיים, וחשוב לזכור כי לפעמים מקבלים מאות קורות חיים במייל, ובנוסף עליו לדעת לשאול את השאלות הנכונות כדי לבחון איזה מועמד הכי מתאים לתפקיד. המגייס חייב להיות נינוח ולהשאיר רושם טוב על המועמד, כיוון שלעיתים נפגשים בצומת אחרת בחיים.

גם המועמדים חייבים להשאיר רושם טוב על המגייס, ולא פעם יועץ ההשמה מבין כי התפקיד אינו מתאים למועמד אך באפשרותו להציע תפקידים רלוונטיים ומתאימים יותר, כל עוד המרואיין הותיר רושם חיובי.

לסיכום, ניהול עסק כולל בתוכו גם גיוס של עובדים חדשים לעסק, לכן חשוב ללמוד מטעויות וכדאי להיעזר בכלים טכנולוגיים הן לניהול החברה והן לגיוס המועמד המתאים ביותר לתפקיד. למידע נוסף ולייעוץ הנכם מוזמנים לפנות למומחים של Invoice4u.