1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

הוצאת חשבוניות מס באינטרנט

איך מתחשבנים עם רשויות המס בקלות?

מאת: יורם שיפר

הוצאת חשבוניות מס תקניות – איך עושים זאת?

הוצאת חשבוניות חייבת להיעשות בצורה תקנית. בכל חשבונית חייבים להופיע מספר פרטים, הכוללים את שם וכתובת העסק, טלפון בית העסק, מספר עוסק מורשה במע"מ, מספר סידורי (מספר רץ בדומה למספר הרץ של הצ'קים), תאריך ביצוע העסקה או הפקת החשבונית (בחשבוניות ממוחשבות), פרטים על הקונה/ מקבל השירות, תיאור המוצר שנמכר/ השירות שניתן, סכום העסקה וחתימה של מוציא החשבונית.

חשוב לדעת:

  • עוסק פטור אינו רשאי לבצע הוצאת חשבוניות מס ללקוחותיו
  • את החשבוניות יש למלא לפי הסדר הרץ
  • בחישוב הסכום על החשבונית יש להוסיף את סכום המע"מ שמתווסף אליו
  • חובה להנפיק חשבונית מס בשני העתקים: מקור, שנמסר ללקוח וכולל חותמת וחתימה, והעתק, שמתוייק בתיקיית החשבוניות, שנמסרת לרואה החשבון.
  • לא ניתן להפיק חשבונית מקור נוספת לחשבונית שאבדה, אך ניתן להנפיק העתק, עליו יש לכתוב "העתק נאמן למקור".
  • ניתן לבטל חשבונית רק במידה ויש בידי בעל העסק את המקור, עליו יש לציין "מבוטל" באופן בולט לעין.

הוצאת חשבוניות מקוונות או ידניות?

עד לפני מספר שנים כל החשבוניות שהופקו הודפסו על גבי נייר כימי ופרטי העסקאות נכתבו ידנית, אך כתוצאה מהתרחבות המסחר בזירה האינטרנטית יותר ויותר עסקים עברו לשיטה חדשה של הוצאת חשבוניות באינטרנט, המאפשרת הפקת חשבוניות און ליין באמצעות מערכת מאובטחת וקלה לתפעול, דרכה ניתן לבצע פעולות רבות במסגרת הנהלת החשבונות של העסק.

למי זה מתאים?

הפקת חשבוניות או קבלות באינטרנט מתאימה לכל סוג עסק, ולא רק לעסקים שסוחרים ברשת. שפע היתרונות שבשיטה מאפשר לכל בעל עסק לנהל את חשבונות העסק, מלאי המחסן, שעות העבודה של המועסקים תחתיו ועוד באמצעות המכשיר הנייד בכל עת ומכל מקום.

השיטה נחשבת גם לאקולוגית וחסכונית, מאחר והיא חוסכת לבעל העסק הרבה מאוד טופסולוגיה, ומאפשרת הפקת חשבונית ירוקה, ללא צורך בהדפסות, בהעתקים ובמשלוחי דואר.

מה זה חשבונית ירוקה? זוהי החשבונית המקוונת, שמופקת בתוכנה פשוטה וקלה לתפעול, שומרת על הסביבה והופכת את העסק שלכם לאקולוגי יותר.  לחשבונית הירוקה ניתן לצרף חתימה דיגיטלית מאובטחת, שמבטיחה תוקף משפטי למסמכים שנשלחים ומגנה עליו מפני שינויים.

יתרונות החשבונית הירוקה

אף על פי שהפקת החשבוניות המקוונות כרוכה בתשלום, היא נחשבת חסכונית יותר, מאחר והיא חוסכת לבעל העסק הוצאות עבור ציוד משרדי, מעטפות, משלוחי דואר ועוד, וחוסכת זמן רב, שכן ניהול העסק באמצעות תוכנה ניהול חשבונות והפקת חשבוניות מקוונות גוזל הרבה פחות זמן.

פרט לכך, מגוון הפעולות המתאפשרות באמצעות התוכנה נשלחות לרואה החשבון בלחיצת כפתור, ובעל העסק יכול להיות רגוע ושליו, שכן הפעולות נעשות במרחב אינטרנטי מאובטח לחלוטין. כמו כן, המידע הקשור להוצאת חשבוניות מס, נשמר במחשב.

את הפרטים המופיעים על גבי החשבונית, כמו פרטי העסק והלוגו ניתן לשנות בכל עת, ועבור עסק ממוחשב זוהי שיטה אידיאלית לניהול חשבונות העסק.

יורם שיפר

יורם שיפר – רואה חשבון ואחד מבעלי משרד רו"ח זיו, שיפר ושות'.
יזם בתחום האינטרנט. בין היתר פיתח מערכת להנהלת חשבונות דיגיטלית
ומערכות נוספות שנועדי לסייע לבעלי עסקים להמריא גבוה.
הוא גם מנגן על טובה, ונוטל חלק בהופעות עם תזמורת כלי הנשיפה "כלים שלובים".
בסך הכל ממש מאושר בחלקו.