1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

עסק אינטרנטי מצליח – איך מתגוננים מפריצות?

איך נמנעים מבעיות באתרים מורכבים?

היקפי המסחר המקוון ברשת האינטרנט ממשיכים לעלות משנה לשנה, לכן אין זה פלא כי רבים מבעלי העסקים עוברים למכירות בדיגיטל, וכיום יש לא מעט עסקים המתנהלים רק ברשת. ניהול אתר סחר אלקטרוני (איקומרס) מבטיח יתרונות רבים לבעל העסק אך חשוב להכיר את הסכנות הקיימות כמו מתקפות הסייבר על אתרי המכירות, לכן חשוב להגן על החנות האינטרנטית בפני פריצות, האקרים, הונאות ותרמיות.

איך מגנים על עסק אינטרנט מפני פריצות, התקפות סייבר, וירוסים, פישינג ואיומים אחרים? אילו חומות אבטחה מתאימות להגנה על אתר מכירות באינטרנט? כיצד משפרים את אבטחת המידע באתרי מכירות שיש בהם מערכת סליקה? מהם איומי התקיפות והפריצות הנפוצים ביותר באינטרנט בשנים האחרונות? כל המידע בכתבה שהכנו עבורכם.

 

מהן חומות האבטחה הרצויות?

חשוב להתקין חומת אש (Firewall) ברמת השרת והיישום על מנת להבטיח הגנה מיטבית בפני מתקפות ההאקרים ואיומי הסייבר שונים ברשת, לרבות ניסיונות להשבית את האתר. יש סוגים שונים של חומות אבטחה (חומות אש) להגנה על אתרים, מחשבים ושרתים, יש להתאים את חומות האש המתקדמות והאיכותיות ביותר ברמת הענן, ואם מאחסנים אתר של עסק אינטרנטי בשרת מקומי בבית העסק יש לבחור מערכת מתקדמת של חומות אש ברמת השרת והנתב.

 

מה קורה עם האתר בנוי בקוד סגור?

חשוב לציין כי בעלי עסקים יכולים לבנות אתר סחר אלקטרוני בקוד סגור או בקוד פתוח. יש לא מעט חנויות אינטרנטיות הנבנות בקוד סגור, בדרך כלל באמצעות פלטפורמה ייעודית לבניית אתר איקומרס. כך לדוגמה, ניתן להקים בקלות חנות אינטרנטית בפלטפורמות פופולריות כמו קונימבו ואי-שופ, לכן בהתאם לסוג האתר והפלטפורמה יש לבחור בפתרון מתקדם לאבטחת מידע על האתר, כולל כלים למניעת פריצות לאתר, ניסיונות פישינג ואיומי סייבר נוספים.

 

בדקו שקיימת לפחות חומת אבטחה בסיסית

ראוי לציין כי רוב המתקפות על אתרי האינטרנט ואתרי המכירות מתחילים בתקיפה מסוג DDOS ((Distributed Denial Of Servic, ומטרת המתקפה היא למצוא פרצות הגנה וחולשות באבטחת האתר או השרת, לכן חשוב לוודא כי יש לפחות חומת אש בסיסית להגנה על אתר סחר אלקטרוני.

 

דעו בדיוק מתי נשמר גיבוי אחרון של האתר ואיך מגיעים אליו

חשוב מאוד לבחור ולהתקין מערכת אבטחה משוכללת על אתרי המכירות באינטרנט, המערכת חייבת לכלול מספר שכבות הגנה כדי לספק פתרון מושלם. יש לוודא כי המערכת כוללת גיבוי אוטומטי של האתר ואפשרות שחזור מהירה, ומומלץ לבדוק מתי נשמר הגיבוי האחרון וכיצד לבצע התאוששות במקרה של מתקפת סייבר שגרמה לנזק או להשבתת האתר.

 

האם פריצה לשרת יכולה להקשות עליכם?

אתרי הסחר האלקטרוני מאוחסנים בשרתים שונים, כאשר השרת יכול להיות בעסק של הלקוח, אך לרוב מאחסנים את החנויות האינטרנטיות בשרתים וירטואליים. כל פריצה לשרת עליו מאוחסן אתר איקומרס עלול לגרום לנזקים משמעותיים לבעל האתר, כולל נזק תדמיתי משמעותי. לכן, יש להתקין מערכת אבטחת מידע רב שכבתית להגנה מקסימלית על השרת והאתרים והיישומים המאוחסנים עליו.

 

מה קורה באתרים בהם קיימת אפשרות סליקה?

קבוצות ההאקרים וארגוני הטרור באינטרנט מנסים לפרוץ לאתרי המכירות שבהם יש מערכת סליקת אשראי. המטרה שלהם היא להשיג את פרטי כרטיסי האשראי של הלקוחות ולעשות בהם שימוש לרעה או למכור את המידע לכל המרבה במחיר.

הפתרון המומלץ נגד פריצות מסוג זה הוא להתקין מערכת סליקה מאובטחת עם כלי להצפנת המידע, כך פרטי האשראי של הלקוחות אינם נשמרים באתר, וגם אם הצליחו לפרוץ לאתר המכירות עם מערכת הסליקה, ההאקר אינו יכול למצוא את פרטי כרטיסי האשראי, והאתר מוגן ומבטיח שקט נפשי ללקוחות.

 

אילו סוגי פריצות נפוצות בשנים האחרונות?

לפי תוצאות הסקר שנערך על ידי חברת ESET ופורסם בסוף שנת 2022, עולה כי שני שליש מהעסקים הקטנים והבינוניים חוו מתקפות סייבר וניסיונות לפריצה לאתר האינטרנט שלהם במהלך 12 החודשים האחרונים. אתרים ישראליים רבים נמצאים תחת מתקפות סייבר חוזרות, וחלק מהאתרים נפרצו ופרטי הלקוחות וכרטיסי האשראי שלהם הופצו ברשת. רבים מבעלי אתרי המכירות מכירים את התופעה וסובלים ממנה מספר פעמים במהלך השנה, ויש שלל דוגמאות לאתרים שעברו פריצות ומתקפות סייבר, לדוגמה:

  • מתקפות הסייבר של קבוצת האקרים מסין, בעיקר על מפעלי תעשייה וחברות ביטחוניות בישראל, המתקפה גורמת לתכני האתר להופיע בסינית לכן האתר איבד את הדירוג שלו במנועי החיפוש עד תיקון התקלה, וגוגל עשוי להעניש ולמחוק אתר מכירות מלהופיע בדפי התוצאות.
  • בתחילת אפריל 2023 נפרצו אתרים של חברות ציבוריות, חברות ישראליות פרטיות ושלל אתרים ממשלתיים, ביניהם האתרים של חוצה ישראל, נתיבי איילון, תאגיד המים וחברת חשמל.
  • ב-27 באפריל 2023 קבוצת אנונימוס לקחה אחריות על מתקפת סייבר על חברת החשמל, המתקפה גרמה להפסקות חשמל נרחבות בערים רבות ולשיבוש משמעותי בתנועת כלי הרכב.

לסיכום, איומי הסייבר מחייבים פתרונות אבטחה יעילים נגד ההאקרים וארגוני הטרור, במיוחד על אתרי המכירות השייכים לישראל מאחר שהם נמצאים תחת מתקפות סייבר רבות.