1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

אישור ניכוי מס במקור

על פי סעיף 164 לפקודת מס הכנסה, בתנאים מסוימים חלה חובת ניכוי מס במקור על עצמאים. במקרים אלו הלקוח נדרש להפחית מהתשלום לבעל העסק את המס הנדרש ולהעבירו ישירות לרשות המיסים. בסוף השנה בעל העסק מציג את אישורי הניכויים מהלקוחות והסכום הכולל מופחת מגובה המס שעליו לשלם.

מה זה ניכוי מס במקור?

מונח זה מתייחס למצב בו לקוח עסקי מפחית את המס מהתשלום שעליו לשלם לבעל העסק עבור המוצר או השירות. אחוזי המס נקבעים על ידי פקיד השומה במעמד הרישום של בעל העסק כעצמאי.

הפקת אישור ניכוי מס במקור

מה זה אישור ניכוי מס במקור? הפקת אישור ניכוי מס במקור באינטרנט מתבצעת באתר רשות המיסים בו ניתן למצוא טופס אישור ניכוי מס במקור להורדה, המציין את האחוז שעל הלקוח להפריש למס הכנסה עבור העסקה שבוצעה. באופן זה, הלקוח יכול לחשב את גובה המס שעליו לנכות מהתשלום. למשל, אם הלקוח חייב בתשלום של 2000 ₪ ובעל העסק מחויב בשיעור מס של 5% הלקוח ישלם לבעל העסק 1900 ₪ ו-100 ₪ ינוכו לטובת מס הכנסה.

מה זה אישור ניכוי מס במקור וניהול ספרים? אישור ניהל ספרים מופק על ידי רשות המיסים  עבור עסק עם תיק פעיל במע"מ ובמס הכנסה. בדרך כלל גופים ציבוריים וחברות גדולות דורשים להציג את האישור כדי לוודא שהעסק מתנהל על פי התקנות. אישור ניהול ספרים מעיד כי העסק פועל כחוק מול רשויות המס וספרי החשבונות מתנהלים על פי תקנות מס הכנסה כולל: רישום הוצאות והכנסות, רישום הנפקה של חשבוניות וקבלות ועוד. החל מ-1.1.23 הפקת אישור ניכוי מס במקור מתבצעת בנפרד מאישור ניהול ספרים.

כיצד מקבלים פטור מניכוי מס במקור? בעל עסק יכול להגיש בקשה לקבלת פטור/הקטנה של  ניכוי מס במקור, באמצעות מילוי טופס 2542. האישור תקף לכלל הלקוחות, לקוח ספציפי או קבוצת לקוחות.

מה חשוב לדעת?

  • הלקוח חייב לספק לבעל העסק אישור על ניכוי מס במקור ואישור שנתי הכולל את הסכום שהלקוח שילם ואת סכום הניכוי
  • החל מספטמבר 2017, עסקים חדשים שסווגו במע"מ כעוסקים פטורים זכאים לפטור מניכוי מס במקור
  • הסכומים שנוכו במקור מופחתים מתשלומי המיסים של העסק. במידה ובעל העסק משלם מקדמות חודשיות למס הכנסה ניתן להפחית את גובה ניכוי מס במקור מגובה המקדמות. יש לשמור את האישורים על ניכוי מס במקור של כל לקוח ולצרף אותם לדו"ח השנתי (טופס 856)
  • הסכומים שנוכו הם על סכום העסקה לפני מע"מ
  • בעל העסק צריך להפיק חשבונית מס עם הסכום המלא של העסקה ולספק ללקוח קבלה עם הסכום שהתקבל על ידו בפועל. אם נחזור לדוגמה לעיל: במידה והלקוח שילם 1900 ₪ (כולל מע"מ) וניכה 100 ₪, חשבונית המס תהיה על סך 2000 ₪ והקבלה ללקוח תהיה על סך 1900 ₪.

חברת INVOICE4U – כל מה שאתם צריכים לניהול העסק  

חברת INVOICE4U הוותיקה שהוקמה על ידי משרד רו"ח זיו, שיפר ושות', מהבולטים בתחומו בישראל, מספקת לעצמאים מגוון שירותים מתקדמים לעסק כולל: הפקת חשבוניות דיגיטליות, סליקת אשראי באינטרנט, ניהול הוצאות, דיוור ישיר ללקוחות ועוד. חברתנו מספקת לעצמאים מערכת חדשנית לניהול יעיל של העסק המלווה בתמיכה טכנית מקיפה והדרכות מקצועיות ללא תשלום. הצוות המיומן והאדיב שלנו זמין עבורכם לכל שאלה או בקשה.

למידע נוסף לגבי מגוון השירותים המתקדמים שלנו אתם מוזמנים ליצור אתנו קשר