1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

תשלום באמצעות NFC

בשנים האחרונות חלה מהפכה של ממש בעולם התשלומים ובתחום של סליקת כרטיסי אשראי. המהפכה מתייחסת בעיקר לתקן nfc. מה זה NFC? ובכן, התקן החדש מתייחס לתקשורת טווח אפס, כלומר תקשורת אלחוטית המשמשת בעיקר טלפונים ניידים חכמים וכרטיסי אשראי. תשלום באמצעות nfc נמצא בשימוש בעולם מזה מספר שנים ולאחרונה הגיע גם לישראל. 

החל משנת 2020 כל כרטיסי האשראי המונפקים בארץ חייבים לתמוך בתקן EMV  וכיום בעלי העסקים חייבים לאפשר ללקוחות לבצע תשלום באמצעות nfc, כלומר הלקוח נדרש לקרב את הנייד או כרטיס האשראי שלו, להקליד קוד סודי אם העסקה גבוהה מ-300 ₪, או לשלם בעסקת טאץ' בלבד (ללא מגע). למרות שהטכנולוגיה הוטמעה גם בישראל רבים עדיין שואלים מה זה NFC, ובכתבה זו המומחים של אינווייס פור יו מסבירים לנו על הטכנולוגיה והשימושים שבה.

 

מהי טכנולוגיית nfc?

NFC (ראשי תיבות של Near Field Communication) הוא תקן חדש יחסית לתקשורת אלחוטית, בעברית תקשורת טווח אפס. התקן הפך לפופולרי עם הגעתו לשוק של מערכות תשלום מקוונות כדוגמת גוגל פיי ואפל פיי.

התקן NFC מאפשר לבצע תקשורת לטווח קצר בין מכשירים התומכים בטכנולוגיה זו, כאשר מכשיר אחד משדר והמכשיר השני קולט את האותות. כדאי לדעת כי טכנולוגיית NFC משמשת בעיקר סמארטפונים (טלפונים חכמים) וכרטיסי אשראי, וכיום התקן מאפשר לכולנו לבצע תשלומים ולהעביר נתונים בין מכשירים קרובים התומכים בטכנולוגיה.

המקור לפיתוח טכנולוגיית מבוסס על התקני RFID, כלומר טכנולוגיה המאפשרת תקשורת דו כיוונית בין שני התקנים תומכים. השימושים המרכזיים בטכנולוגיה זו הם:

  • תשלום באמצעות nfc ללא צורך במזומן ונשיאת ארנק.
  • סליקת אשראי ללא מגע.
  • ניהול הרשאות כניסה למקומות שונים.
  • כרטיסים למופעים, לאירועים ולתחבורה ציבורית.
  • ניהול טלפונים חכמים במודל התגיות החכמות.
  • הורדת קבצים, שידור נתונים לרבות שידור וידאו.

למה היא שימושית לתשלומים?

עד לאחרונה כולנו שילמנו באמצעות כרטיס האשראי אותו מסרנו למלצרית במסעדה או בבית קפה או לזבן בחנות, ונאלצנו להמתין עד קבלת הכרטיס בחזרה. כיום, כמו בשיטה הנהוגה במדינות רבות ברחבי העולם, ובמיוחד באירופה, הלקוחות לא צריכים להיפרד מכרטיס האשראי שלהם בזמן סליקת אשראי במסעדה, בחנות ובכל מקום אחר, אלא רק לקרב את הכרטיס או הנייד למכשיר הסליקה.

תשלום באמצעות nfc נחשב לשימושי מאוד מהסיבות הבאות:

  • תשלום ללא מגע (נייד או כרטיס אשראי).
  • תשלום מהיר ונוח, זו אופציית התשלומים היעילה והמהירה ביותר.
  • הטכנולוגיה מונעות הונאות ותרמיות באמצעות כרטיסי אשראי, יש להקליד קוד סודי בכל תשלום מעל 300 ₪ (בישראל).
  • אין צורך לשלם במזומן.
  • לא צריך ללכת עם ארנק ובו מספר כרטיסי אשראי, ניתן לרכז את כל הכרטיסים וההוצאות במקום אחד.

 

מה צריך כדי לבצע תשלום באמצעות nfc?

כדי לבצע תשלום באמצעות nfc ניתן להצטרף לשירות תשלום בנייד דרך הבנק או חברת כרטיס האשראי, ובנוסף יש להחזיק טלפון נייד התומך בטכנולוגיית NFC ולהחזיק כרטיס אשראי עם שבב מתאים. בנוסף, בבית העסק צריך להיות מסופון התומך בטכנולוגיה.

 

איך יודעים שטכנולוגיה זו בטוחה?

לאחר שהבנו מה זה NCF, חשוב לציין כי טכנולוגיית התשלומים החדשה מספקת אבטחה ברמה גבוהה יותר לבעלי כרטיסי האשראי. הטכנולוגיה בטוחה מאוד מאחר ומשלמים ללא מגע בחנויות, וכך המידע האישי מאובטח טוב יותר ופרטי כרטיס האשראי אינם נחשפים או מאוחסנים במכשיר הנייד בזמן התשלום.

 

איך יודעים שתקן NFC עובד כראוי?

תקן NFC נמצא בשימוש נרחב באירופה ובמדינות רבות נוספות ברחבי העולם, הטכנולוגיה הוכיחה את עצמה והקטינה בצורה משמעותית את ההונאות באמצעות כרטיסי אשראי. בנק ישראל מקדם את המעבר לתשלום בטאץ', ובעלי העסקים חייבים לאפשר ללקוחות לשלם בדרך זו העובדת כראוי בכל העולם.