1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

דו"ח שנתי למס הכנסה

פרטים שכדאי לכם לדעת

מאת: רו"ח זיו כרסנטי

עוסקים פטורים, עוסקים מורשים וחברות, שכירים בעלי שכר גבוה במיוחד ועוד, מחויבים על פי חוק בהגשת דו"ח שנתי למס הכנסה, לפיו נקבע גובה המס לתשלום או החזר המס המגיע.

כיצד ממלאים את הדו"ח? כל הטיפים במדריך שלפניכם.

כיצד מגישים את הדו"ח השנתי למס הכנסה?

עד מתי מגישים דו"ח שנתי? חובת הגשת דו"ח שנתי למס הכנסה חלה עד ה-30 באפריל בשנה שלאחר סיום שנת המס.

מי מחויב בהגשת דו"ח שנתי? ההגשה חלה על: יחידים ובעלי עסק עצמאי (שאינם חברה), בעלי תיק במס הכנסה בשנת המס הרלוונטית, יחידים בעלי תיק במס הכנסה המבקשים החזר מס או חייבים להגיש דו"ח שנתי מסיבות שונות ומקבלי משכורת שחייבים להגיש את הדו"ח מסיבות שונות, כמו שכר גבוה במיוחד.

דגשים חשובים – יש לחתום על הטופס המודפס ולוודא שקיבלתם אישור על הגשתו המקוונת או הידנית. במידה ואתם מגישים את הטופס במשרדי השומה של מס הכנסה אל תשכחו לקבוע תור מראש.

לאחר הגשת הדו"ח – תקבלו את חישוב המס: במידה ואתם זכאים להחזר מס, התשלום יועבר לחשבון הבנק עליו דיווחתם לרשות המיסים. במידה ותהיו חייבים בתשלום מס, יהיה עליכם לשלם את החוב בתוך 15 יום מקבלת הודעת השומה ולא יאוחר מהתאריך המצוין בהודעת השומה.

הגשת דו"ח שנתי על ידי עוסק פטור

הגשת דו"ח שנתי למס הכנסה מתבצעת באחת מהדרכים הבאות:

  • באופן מקוון, באמצעות מילוי טופס דו"ח מס שנתי (1301) באתר רשות המיסים
  • באופן מקוון בשילוב הדפסת הטופס והגשתו במשרד השומה של מס הכנסה
  • באופן ידני, באמצעות הדפסת הטופס והגשתו בשני עותקים במשרד השומה של מס הכנסה (שיטה זו מותרת רק למי שנמצא מעל גיל פרישה, בעל הכנסה נמוכה או שאינו חייב בדו"ח שנתי ומבקש החזר מס).

צירוף מסמכים – יש לצרף מסמכים רלוונטיים לדו"ח כולל: קבלות מקוריות מתרומות המוכרות לפי סעיף 46, תעודת עולה, אישור מגורים בישוב המוכר להטבות מס ועוד.

דו"ח מקוצר לבעל עסק קטן

בעל עסק קטן שמחזור עסקיו בצירוף ההכנסות מיגיעה אישית (קצבאות, עבודה ועוד), לא עולה על 60,000 ₪ באותה שנה, יכול להגיש דו"ח שנתי מקוצר (טופס 137). יש למלא את הדו"ח באופן מקוון, להדפיסו בשני עותקים, לחתום עליו ולהגישו בליווי מסמכים רלוונטיים כולל: טופס 106 ממקום העבודה, אישורים על תקבולים מביטוח לאומי וכו'. מי שאינו חייב הגשת דו"ח מקוון יכול להדפיסו, לחתום עליו ולהגישו במשרד השומה של מס הכנסה.

הגשת דו"ח על ידי חברות ואגודות שיתופיות

דו"ח שנתי במס הכנסה מוגש על ידי חברות שיש להן תיק במס הכנסה לשנת המס הרלוונטית, כולל אגודות שיתופיות עם כרטיס חכם ומייצגי חברות כגון: רו"ח, יועצי מס ועו"ד בעלי הרשאה וכרטיס חכם. הגשת הדו"ח מתבצעת על ידי מילוי טופס  1214 באופן מקוון באמצעות כרטיס חכם, הדפסת הטופס, חתימה עליו וצירוף מסמכים כגון: דו"חות כספיים, רווחי הון, הכנסות מחו"ל, אישורים על ניכוי מס במקור ועוד. יש להגיש את הטופס בשני עותקים למשרד השומה של מס ההכנסה ולוודא קבלת אישור על העתק הדו"ח.

INVOICE4U – כל השירותים לקידום העסק שלכם

חברת INVOICE4U הוקמה בשנת 2004 על ידי משרד רו"ח זיו, שיפר ושות', מהמובילים והגדולים במשק, במטרה לספק לבעלי עסקים וחברות מגוון שירותים מתקדמים כגון: הנפקת חשבוניות דיגיטליות, סליקת אשראי באינטרנט, מערכת דיוור מתקדמת, ניהול הוצאות ועוד. הפיצ'רים החדשניים שאנו מציעים מלווים בתמיכה טכנית מקצועית, שירות לקוחות מעולה והתאמה מדויקת של הפתרונות השונים לצרכים שלכם.

לקבלת הפתרונות היעילים ביותר עבור העסק שלכם צרו עמנו קשר

רו"ח זיו כרסנטי

רו"ח זיו כרסנטי, שותף מנהל במשרד רואי החשבון "זיו שיפר ושות – רואי חשבון". מפקח מס הכנסה בעברו ומומחה בפתרון מחלוקות וטיפול בענייני מס הכנסה. מנהל את הקשר מול רשויות המס.