1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

פתיחת תיק מע"מ

כיצד מתבצע התהליך? אילו מסמכים נדרשים?

מאת: יורם שיפר

עוסק יחיד, שותפים או חברה העומדים לבצע פעילות עסקית הכוללת מתן שירותים, מכירת נכס, סחורה או מקרקעין או יבוא סחורה, נדרשים לפתוח תיק במע"מ.

כיצד מתבצע התהליך? אילו מסמכים נדרשים? כל הפרטים במדריך הבא.

 תהליך פתיחת תיק במע"מ

מע"מ – הוא מס ערך מוסף המוטל על עסקאות הכוללות: מתן שירותים, מכירת נכס, סחורה או מקרקעין ויבוא סחורה, המתבצעות על ידי עוסק יחיד, שותפות או חברה. מס זה נגבה גם על עסקה אקראית בעלת אופי מסחרי. שיעור המע"מ בישראל עומד על 17% ממחיר הרכישה או השירות (נכון לשנת 2023).

כיצד נרשמים במע"מ?

פתיחת תיק מע"מ נדרשת לפני תחילת הפעילות העסקית:

רישום עוסק יחיד – כדי להירשם כעוסק יחיד עליכם למלא ולחתום על טופס פתיחת תיק מע"מ, טופס 821 ולצרף אליו: תעודת זהות, מסמכים שונים הקשורים להקמת העסק כמו אישור קיום חשבון הבנק של העסק, הסכם שכירות/ קניית מקום העסק, חשבוניות רכישת ציוד, רכב ועוד. ניתן להגיש את הטופס והמסמכים במשרד המע"מ האזורי הסמוך למקום העסק או באמצעות רו"ח/יועץ מס.

רישום שותפים – רישום של שותפים (שני אנשים ומעלה) כולל מילוי וחתימה על טופס רישום 821 המשולב עם 821א' בצירוף תעודות זהות של כל אחד מהשותפים, חוזה שכירות/קנייה של מקום העסק, רישיון עיסוק, אישור על קיום חשבון בנק של השותפים ועוד.

רישום חברה בע"מ – רישום של חברה בע"מ כולל מילוי וחתימה על טופס רישום 821 המשולב עם 821א'. יש לצרף תעודת רישום ברשם החברות, תעודות זהות של כל אחד מהדירקטורים בחברה, חוזה שכירות/רכישה של מקום העסק, פרוטוקול של בעלי זכות חתימה, אסמכתא לגבי קיום חשבון בנק של החברה, מידע לגבי הרכוש: מקורות מימון, מחזור עסקאות משוער ועוד.

לאחר פתיחת תיק במע"מ – תקבלו אישור זמני על רישום כעוסק מורשה ובהמשך תקבלו בדואר תעודת עוסק מורשה אותה יש להציג במקום בולט בעסק. כמו כן תצוידו בשם משתמש וסיסמה אישית, שיאפשרו לכם לדווח אונליין באופן שוטף למע"מ מדי חודש או חודשיים (בהתאם להיקף מחזור העסקאות).

עוסק פטור או מורשה?

פתיחת תיק במע"מ מלווה בהצהרה על מחזור העסקאות המשוער, לפיה העוסק מוגדר כעוסק פטור או מורשה.

עוסק פטור – עצמאי שמחזור העסקאות שלו לא עולה על 107,602 ₪ (נכון לשנת 2023) פטור מתשלום מס ומדיווח למע"מ. עוסק פטור מחויב להצהיר על מחזור עסקאותיו עד ה31/1 בכל שנה ובמידה ומחזור העסקאות עולה על הסכום שנקבע, עליו לשנות את סיווגו לעוסק מורשה.

עוסק מורשה – עצמאי שמחזור העסקאות שלו עולה על 107,602 ₪ (נכון לשנת 2023) מחויב בתשלום מע"מ אותו הוא גובה עבור כל עסקה.  בהתאם לסעיף 13 לתקנות מע"מ (רישום), ישנם בעלי מקצועות ועיסוקים שחייבים להירשם כעוסק מורשה גם אם מחזור העסקאות שלהם נמוך מהסכום הנ"ל ובהם: אדריכל, הנדסאי, מהנדס, אגרונום, רו"ח, עו"ד, יועץ מס, רופא שיניים ועוד.

INVOICE4U – מגוון פתרונות מתקדמים לעצמאים

חברת INVOICE4U אשר הוקמה בשנת 2004 על ידי משרד רו"ח זיו, שיפר ושות', מהמובילים והגדולים במשק, מספקת לבעלי עסקים יחידים, חברות ושותפים, מגוון שירותים מתקדמים שנועדו להקל על הניהול השוטף של העסק כולל: הנפקת חשבוניות דיגיטליות, סליקת אשראי באינטרנט, מערכת ניהול לקוחות CRM, ניהול הוצאות ועוד. הפתרונות היעילים שנו מציעים, מלווים בתמיכה טכנית מקצועית ושירות לקוחות אדיב.

לפתרונות מותאמים אישית שיעזרו לעסק שלכם לצמוח צרו עמנו קשר

 

יורם שיפר

יורם שיפר – רואה חשבון ואחד מבעלי משרד רו"ח זיו, שיפר ושות'.
יזם בתחום האינטרנט. בין היתר פיתח מערכת להנהלת חשבונות דיגיטלית
ומערכות נוספות שנועדו לסייע לבעלי עסקים להמריא גבוה.