טיפים מעולים - מעצמאים לעצמאים!
תובנות וטיפים לייעול העסק שצברתם בדרך מנסיונכם האישי
-
תמיד לשלוח הצעת מחיר מפורטת. מצמצם את הסיכוי לויכוחים בדיעבד לגבי מה העבודה הייתה אמורה לכלול, כמה ומתי ישלמו וכו'.
שוקי גלילי, גלילי יהושע שמואל
בכל הצעת מחיר לכלול מרכיב שעות. גם כשהמחיר 'Fixed' להוסיף 'בהיקף של עד X שעות עבודה'. כך מונעים מצב של היקף עבודה שמתנפח ואתם מפסידים עליו.
שוקי גלילי, גלילי יהושע שמואל
שיחה לא נעימה אחת יכולה לחסוך הרבה כסף. כשמנהלים מו"מ על תוספות תשלום אפשר בשיחה של כמה דקות לחסוך עבודה של כמה שעות.
צילומנציה, שלומית ישי
נוהל סגירת עסקה: תמיד לוודא שהלקוח מבין על מה הוא חתם! כשעולות השאלות אחרי - יש תשובה. במידה ומבקשים לשנות יש עלות עליה הלקוח חתם.
אייל הדר, צומת חשמלאים
לפני שמוציאים הצעת מחיר לתת הערכה בעל פה. לפעמים מתברר שהלקוח לא יכול להרשות לעצמו ואין טעם לשלוח הצעה.
שוקי גלילי, גלילי יהושע שמואל
תמיד לעבוד עם הסכמים כתובים. כל דיבור בעל פה לא נחשב. זאת גם הגנה משפטית וגם כלי למניעת חוסר הסכמה או צרות עם לקוחות.
בן דיוויס
הכל חייב להיות כתוב. בצורה ברורה. הנייר סובל הכל
אלון קירשברג, מצוק טיולי שטח
אני נותנת הצעה גבוהה ממה שמצפה לגבות ומרוויחה פעמיים: אם העבודה שווה יותר אני גובה את המחיר הגבוה. אם העבודה יצאה יותר זולה אני גובה את המחיר האמיתי, הלקוח שמח ולעצמי גרפתי את הלקוח הבא עם המלצה ממנו.
עדנה לנדאו
תעשו מדי פעם עבודה בהתנדבות למען מטרה טובה. זה גם ירים את המורל שלכם, גם ישמח את המקבל וגם מביא לכם לקוחות נוספים.
עדנה לנדאו -
"כסף = יחסים. תשקיעו ביכולת שלכם לתקשר בצורה שתניב שיתופי פעולה פוריים ונעימים"
רותם כ"ץ
"כשיש לכם לקוח קשה, מעצבן, שלא מרוצה מכלום, אל תתייאשו! תמיד בסופו של דבר מהלקוח הזה לומדים איזו תובנה חשובה שלא היינו מודעים אליה קודם"
ירון גולדשטיין, מנדלי ספרים אלקטרוניים בע"מ
"אם זיהיתם לקוח/ה קלפטה (דייקן/ נרגן/ זעפן/קפדן) תדפקו לו מחיר גבוה פי 2 מהמחירון הרגיל. במקרה הגרוע הוא יבחר בכם, אז לפחות שזה ישתלם"
אלה אפריים, אלה אחזות
"לקוחות שצריכים דחוף דחוף ואח"כ ישלמו/יחתמו - בסוף זה לא כל כך דחוף ולא בהכרח יחתמו / ישלמו. עדיף מלכתחילה לסרב"
נעמי
"מותר לוותר על לקוח אם יש אינטואיציה ראשונית לא טובה. לרוב היא תתברר כנכונה"
ערן נובק
"לא תמיד הלקוחות או הפרויקט מתאימים לנו אבל אם נגיד ''לא'' הוא עלול להיעלב.
השיטה שלי היא להעלות את המחיר כך שאם יבוצע - זה מאד כדאי לי"
Photopov.com צור ליסבונה שירות והדרכה
הלקוח לא תמיד צודק! אבל הוא תמיד לקוח.
חנן מלין שיא האיכות בע"מ
החזיקו מחברת לקוחות (במקום לענות תוך כדי תנועה): בדרך זו אני זוכה לשקף ללקוחות בדיוק את הצורך שלהם, מפגינה הקשבה, דיוק ולא נשענת על זיכרון.
רינה וייסגלס הלקין
אתה נותן ללקוח הרגשה שאתה רק לטובתו בכל מחיר!
יהודה גודיק, שירותי וויזות לאזרחי ארה"ב יודגוס ייעוץ וניהול
4 השאלות החשובות ביותר: מי הלקוח שלי? מה הוא רוצה? האם הוא מרוצה? מה עלי לעשות על מנת שיהיה יותר מרוצה?
חנן מלין שיא האיכות בע"מ
-
האלבום הזה עוזר לי תוך כדי עבודה, סוג של תרופה לחוסר ריכוז: https://www.youtube.com/watch?v=RDZk8dXvDHU
יאן ליפבסקי גריזלינק
גאנט שבועי ידני שבו כל יום כותבת מה עלי לעשות. במקום למתוח קו על מטלה שבוצעה - קראתי שהמח שלנו מפריש חומרים טובים יותר כשאנו מסמנים √
רינה וייסגלס הלקין
לא מתחילה יום עבודה בלי שעת ספורט לסידור המוח והאיברים.
רינה וייסגלס הלקין
לא ללחוץ! משהו תקוע?! לא הולך ?! עוזבים, הולכים לנשנש משהו, חוזרים ....והופה, יש פתרון.
מרים ואנה שירותי הנדסה
התעסקות עם גביית תשלום מבזבזת לי את הזמן. גיליתי שאני יכולה לחייב אשראי בהוראת קבע במקום להזכיר ללקוחות כל חודש לשלם. נכון, זה עולה לא מעט אבל על דברים טובים משלמים.
ריקי אחדות ייעוץ ושיווק דיגיטלי
-
בהנחה שהעצמאי מעל סף המס ובן הזוג לא, כשתורמים למוסד מוכר לרשום את כל התרומות על שם מי שחב במס ע"מ לקבל זיכוי.
אופיר שויצקי
בענייני תרומות - קבלה רגילה לא תזכה את התורמים בהכרה לצרכי מס ולכן צריך לשים לב שזו קבלת תרומה.
מנחם נוביק, עמותת מגן לך
כשנכנס תשלום לחשבון הבנק הפעולה הראשונה היא הפרדת המע״מ ואחוז מס ההכנסה מהתשלום הזה והעברה מיידית של המיסים לחודשי הדיווח הרלוונטיים.
טל רונן, מוסיקה
ביטוח אובדן כושר עבודה ללא קיזוזים!
ערן גמרסני, סולו
-
קחו אנשי מקצוע שיעזרו לכם, זה יחסוך לכם זמן וכסף.
הקל-כליסט, אהרון אסולין
קחו יועץ/ת עסקי/ת. איש/ת מקצוע שיטיבו איתכם ועם העסק שלכם. תחסכו המון כסף, זמן וכאב לב בדרך.
אתי בן ישי
תנו למומחים לעשות עבורכם את העבודה. אני בוחר לקחת אנשי מקצוע מומחים למשימות שאינן בסל הכישורים/כישרונות שלי.
נחום דוניצה
Donitza PR - The Technology Public Relations Agency
-
אין מחיר לחופש:-), אבל צאו לדרך עם תוכנית עסקית וגיבוי כלכלי של חצי שנה לפחות.
גלית פאר
לקחת אחריות על הפעילות הפיננסית והחשבונאית בעסק ולתכנן מראש מספר פעמים בשנה את היבטי הפעילות השונים.
עדית ביאנקי
נעזרתי בקורס דיגיטלי מצוין של רו"ח יורם שיפר שנתן לי הבנה וכיווני מחשבה.
עדית ביאנקי
-
"תהיה עצמך כל שאר האנשים כבר תפוסים". משפט של אוסקר ווילד שמזכיר לי להיצמד למה שאני מביאה וכך אין לי מתחרים, רק קולגות.
רינה רינה וייסגלס הלקין
כשאני אומרת "כן" ללקוח, לפרויקט, לסכום - אני מוודאה שלא אמרתי "לא" לעצמי.
רינה רינה וייסגלס הלקין
הדרך הישרה להעביר את הכסף מהלקוח אלינו לאורך זמן זה לספק לו מוצרים / שירותים שנותנים מענה מלא לדרישות ולציפיות שלו.
חנן מלין שיא האיכות בע"מ