1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

חשבונית מס לדוגמא

חשבונית מס מופקת על ידי עסקים כדרישת תשלום בגין עסקה שבוצעה בין העסק ללקוח. בעלי עסקים רבים מוצאים עצמם לא פעם מתקשים מול הפרוצדורות הנלוות: ההתנהלות מול רשויות המס וביטוח לאומי, הפקת חשבוניות מס ללקוחות, דיווח לרשויות המס, קיזוז מע"מ וכו'. לכן, הכנו עבורכם מדריך בנושא חשבונית מס, איך למלא אותה נכון ומדוע כדאי להשתמש בשירות חשבונית אונליין בעידן הדיגיטלי? 

חשבונית מס לדוגמא

מה זה חשבונית מס

החוק בישראל מחייב את בעלי העסקים לדווח לרשויות המס על כל העסקאות ולהפיק חשבוניות מס וקבלות. הפקת חשבונית מס לדוגמא באמצעות תוכנה ייעודית מהווה אמצעי מוכר לניהול העסק ולניהול תקני של הספרים. לאחר הפקת חשבונית מס נוצר אירוע מס, לכן העסק שהפיק את החשבונית חייב לשלם מע"מ ב-15 לחודש שלאחר הפקת החשבונית או במועד אחר בהתאם לחובת הדיווח. 

גם מי שאינו עצמאי מכיר את המושג "חשבונית מס" בעיקר משום שגם כלקוחות אנחנו משתמשים בה הרבה מאוד. חשבוניות מס מונפקות על ידי בעל העסק בדרישה לתשלום ומועברות ללקוח, ולאחר שזה שילם על העסקה שמתועדת בחשבונית בעל העסק מפיק קבלה. המע"מ שנגבה מהלקוח לא שייך לעסק ויש להעבירו לרשויות המס, לאחר קיזוז מס תשומות בגין הוצאות עסקיות שונות.

מתי ומי משתמש בה?

חשבונית מס מופקת באופן ידני, באמצעות תוכנה המותקנת בעסק או על ידי מערכת מתקדמת להפקת חשבוניות מס וקבלות באינטרנט, בכל מכירה של שירות, מוצר ואפילו נכס. למעשה, כל עסקה שנעשית – גם אם מדובר בתשלום של סחורה תמורת סחורה (מה שמכונה בארטר) – מחייבת הנפקת חשבונית מס. 

מבחינת בעל העסק הוא יכול להפיק חשבונית מס רק אם הוא מוגדר כעוסק מורשה. על פי קריטריונים שנקבעו על ידי רשויות המס, לעוסק פטור (זעיר) אין אפשרות להפיק חשבונית מס אלא רק קבלות. 

מה אומר החוק לגבי חשבונית מס? 

כאמור, החוק מחייב כל בעל עסק שמוגדר כעוסק מורשה או חברה בע"מ להפיק חשבוניות מס לכל עסקה שמתבצעת בתחומיו. על חשבונית המס להיות מלאה ומדויקת ככל האפשר ועם פרטים מלאים ללא השמטת פרטים במכוון או בטעות. לפני הקמת העסק כדאי לבדוק חשבונית מס לדוגמא ולקבל הסברים מרואה חשבון או מיועץ עסקי כיצד למלא נכון את השדות ואיך להפיק את המסמך על פי הדרישות.

איך למלא אותה נכון?

רבים מהעצמאיים המתחילים לא באמת יודעים איך צריכה להיראות חשבונית המס בה ישתמשו ומה חייב להיות בה. לכן, לפני הקמת העסק כדי לבדוק חשבונית מס לדוגמא ולהבים מהי כוללת ואיך מפיקים אותה בהתאם לתקנות המחייבות של רשויות המס. הפרטים הנדרשים כדי שחשבונית המס תהיה תקנית הם:

פרטי בעל העסק (וגם מספר עוסק מורשה), פרטי הלקוח (למעט חשבוניות שמופקות על ידי קופה רושמת), מספרה הסידורי של כל חשבונית ותאריך ביצוע העסקה, פרטים על העסקה, מקור ושני העתקים, וסכום התשלום המלא (נהוג להקצות מקום לסכום המע"מ ולסכום לפני מע"מ). 

מדוע כדאי להשתמש בשירות חשבוניות אונליין?

תוכנה להפקת חשבונית מס לדוגמא כמו המערכת של אינווייס פור יו מתאימה לרוב העסקים ומבטיחה יתרונות רבים ומשמעותיים. המעבר להפקת חשבוניות מקוונות מבטיח תיעוד מלא ומדויק של הנתונים והעסקאות שבוצעו, ניהול פיננסי משופר, כלי ניהול ומעקב ועוד. בכל רגע ניתן לשלוף נתונים פיננסיים עדכניים כדי לקבל החלטות פיננסיות שקולות, להפיק דוחות חשובים, לעקוב אחר גבייה מלקוחות ועוד. 

כאשר מחפשים תוכנה להפקת חשבונית מס לדוגמא כמו התוכנה של Invoice 4u, כדאי לבחור תוכנה המאפשרת התנסות ל- 60 יום בחינם על מנת שתוכלו להתרגל אליה ולהבין איך להפעיל אותה באופן שוטף ואיכותי שיאפשר לכם לנהל את העסק שלכם באופן המיטבי ביותר עבורכם ועבור הלקוחות שלכם.

שימוש בשירות חשבונית מס אונליין של חברת Invoice 4u מאפשר לבעלי עסקים מעקב מדויק ומוקפד על המצב הנוכחי של העסק שלהם בשקיפות ומקצועיות מלאה תוך נגישות מקסימלית ונוחה לכל דורש. בנוסף, בעלי עסקים יכולים להנפיק חשבוניות מס בקלות ובנוחות דרך המחשב או המכשיר הנייד, מאשר להתעסק עם ניירות ופרוצדורות ששייכות לזמנים אחרים. בעלי עסקים עצמאיים, הפתרון  הדיגיטלי לעסק שלכם נמצא בלחיצת כפתור, אז למה אתם מחכים?