1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

6 דברים מועילים נוספים שאפשר לעשות עם דיוור (מעבר למכירות)

מאת אמיתי סיטון, סמנכ"ל פיתוח עסקי ותפעול INVOICE4U

רבים חושבים כי דיוור ללקוחות צריך להתמקד אך ורק בשיווק ומכירות המוצרים או השירותים של העסק, כי בסופו של דבר כל השקעה בלקוחות צריכה להתרגם לרווח כספי חוזר.

למעשה אין טעות גדולה מזו.

שימוש נכון במסרים איכותיים יביא לשימור לקוחות קיימים וגיוס לקוחות חדשים בצורה עקיפה, לאורך טווח זמן רחב, ויצירת נאמנות לקוחות שכל כך קשה ייצר ולשמור עליה.

אז מה כן אפשר לעשות עם מערכת הדיוור?

1. שירות לקוחות

דוגמה: שליחת מסרון או SMS לאחר אספקת המוצר או השירות ללקוח כדי לראות אם התקבל במועד שנקבע. קבלת משוב חוזר מהלקוח אם מרוצה מהשירות/ מוצר או לא.
התועלת: כלי יעיל לזיהוי בעיות שירות לקוחות כשהן עוד בתחילתן, וניתנות למניעה מהירה.

2. שימור לקוחות

דוגמה: שליחת מייל ללקוח שרכש אצלך בעבר, אך מאז לא יצר קשר או רכש מוצר נוסף, עם בירור שלומו ושביעות רצונו, יחד עם הצעה לשמוע על שירות משלים/ נוסף רלוונטי.
התועלת: יצירת קשר אקטיבי מול לקוחות גם לאחר הרכישה, תוך הצעת ערך נוסף/ שירות רלוונטי, שימור נאמנות לחברה. רענון נתוני לקוחות קיימים , ושמירת נתונים עדכניים.

3. ניהול פגישות והדרכות

דוגמה: שליחת תזכורת במסרון / מייל לפגישה פרונטלית, שיחת מכירה או הדרכה טלפונית או כל אינטראקציה אחרת שנקבעה עם הלקוח. קבלת אישור חוזר למפגש במועדו המתוכנן.
התועלת: מניעת בזבוז זמן, ומשאבים על ביטולי מפגשים או נסיעות מיותרות, ניהול נכון יותר של אנשי שירות ומכירות, התמקדות בלקוחות פוטנציאליים רלוונטיים ולא לקוחות סרק.

4. גביית תשלום מלקוחות

דוגמה: שליחת מסר ללקוח שלא שילם את עלות השירות / מוצר כפי שהתחייב, במועד עליו הוסכם, עם לינק לעמוד התשלום עצמו. מעקב אחרי הגבייה בפועל.
תועלת: שיפור וייעול הגביה מלקוחות שמאחרים בתשלום, הגברת תזרים מזומנים וצמצום האשראי העסקי. שיפור רווחיות העסק. זיהוי לקוחות לא משלמים בקלות.

5. שליחת מדריכים / סרטוני הדרכה

דוגמה: הוספת מנוי שפנה לשירות הלקוחות של העסק, לרשימת דיוור במסגרתה יישלחו אליו מדריכי מוצר או סרטוני הדרכה על השירות העונים על השאלות הנפוצות ביותר.
תועלת: חיזוק הבנת הלקוח כי העסק עומד לרשותו בכל נושא , ועשית מאמץ מרבי להבטיח שימוש נכון ומספק . ובנוסף , צמצום מספר הפניות לגבי נושאי שירות לקוחות חוזר.

6. סקרי לקוחות, שביעות רצון ודעת קהל

דוגמה: מתן אפשרות ללקוח להביע דעה על שירות שקיבל, הצעת הצעות לפיתוח ושיפור המוצרים, רעיונות לשירותים נוספים שחסרים כיום, והבעת דעה באופן כללי ע"י מילוי שאלונים קצרים וממוקדים בהתאם לסוג השירות או המוצר שנרכש.
תועלת: קבלת מידע מדויק בזמן אמת על שביעות רצון הלקוחות מהתנהלות העסק והשירותים שמספק, הבנה עמוקה יותר של צרכי לקוחות, זיהוי הזדמנויות עסקיות ועוד.


יש עוד מגוון רעיונות מקוריים
לשימוש נכון ולא מכירתי של שליחת מסרים מתואמים ללקוחות שרכשו ממך, כדאי להשקיע בכך חשיבה ולהפעיל את מערכת הדיוור בהתאם למאפיינים המיוחדים וההיכרות שלך עם השוק הספציפי בו אתם פועלים.