1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

5 טיפים לניהול עסק קטן

ניהול נכון ומקצועי של עסק קטן משפר באופן משמעותי את סיכויי ההצלחה של העסק, לכן חשוב להתייחס ברצינות לנושא הניהול גם אם מקימים עסק קטן. חשוב לזכור כי מדי שנה נפתחים בישראל כ-50,000 עסקים, רובם עסקים קטנים, אך כ-40,000 עסקים אינם מצליחים לשרוד שנה אחת מסיבות שונות, בהן גם ניהול לקוי.

מאחר ועסקים קטנים מתמודדים עם אתגרים וקשיים רבים ולא פשוטים, יש לניהול תקין של העסק משמעות גבוהה וחשובה יותר. עסק קטן מושפע מכל שינוי כלכלי או ביטחוני, והמצב הכלכלי עשוי להשפיע באופן ישיר על משפחתו של בעל העסק, כיוון שבני המשפחה תלויים בהכנסות העסק הקטן וביציבותו. כדי לסייע לכם לנהל נכון עסק קטן ועל מנת לשפר את העבודה, להתייעל וליהנות מעסק רווחי – הכנו עבורכם 5 טיפים לניהול מקצועי של עסק קטן, ואם תיישמו את ההמלצות תוכלו גם אתם לסלול את הדרך של העסק הקטן לצמיחה ולשגשוג.

מיפוי מצב העסק ומאפייני הענף

כאשר מקימים עסק חדש יש להכין תוכנית עסקית מפורטת ומאורגנת הכוללת סקירת שוק ומתחרים. אחת לתקופה חשוב לבצע מיפוי של מצב העסק בשוק בו הוא מתחרה, ויש לבדוק את המתחרים, לאפיין את החוזקות והחולשות של המתחרים ולחפש דרכים יעילות לביסוס מעמד העסק הקטן כגוף מוביל בשוק הרווי תחרות.   

יש להתייחס למצב הנוכחי של העסק, כיוון שיש הבדלים משמעותיים בין עסק בהקמה לבין עסק בעל ותק בענף. בעסק חדש יש להשקיע משאבים גדולים כדי לחדור לשוק הרווי במתחרים ולהצליח בו.

מטרות ברות השגה

בתחילת השנה חשוב להגדיר ולקבוע מטרות שרוצים להשיג בשנה הקרובה, חשוב להגדיר מטרות ברות השגה ויש להקצות זמן לכל יעד. כך לדוגמה אפשר לקבוע יעד של מחזור שנתי בשיעור של 500,000 ש"ח לשנה הקרובה, וכדי לבדוק כי משיגים את היעד יש להחליט על מנגנוני בקרה ולהיות עם האצבע על הדופק מבחינת תזרים מזומנים וצפי הכנסות.

ניהול תקין של תזרים המזומנים

תזרים המזומנים מהווה חלק בלתי נפרד מניהול עסק. התזרים מאפשר לבעל העסק לבדוק מהי הנזילות של העסק ולקבל החלטות פיננסיות שקולות בהתאם לכך. חשוב לזכור כי עסק קטן יכול להיות רווחי אך אם הוא סובל מתזרים שלילי, למשל בגלל מתן אשראי ארוך ללקוחות, העסק עלול למצוא עצמו בתזרים שלילי ומשם הדרך קצרה להפסדים ולסגירת העסק, למרות היותו רווחי.

תוכנת הנהלת חשבונות באינטרנט

עסק קטן חייב לקצץ בהוצאותיו כדי להימנע מקשיים כלכליים ומרווחיות נמוכה. אחד הפתרונות לייעול העסק ולצמצום ההוצאות הוא לעבור לתוכנת חשבונית אונליין, כלומר תוכנה אינטרנטית להנהלת חשבונות. מומלץ לבחור תוכנה מתקדמת הכוללת כלי ניהול, כך בעל העסק יכול לייעל את העבודה, לחסוך עלויות, לפקח על נזילות העסק והכנסותיו בכל רגע נתון ועוד.

שיפור הרווחיות

העסק הקטן חייב לשאוף כל הזמן לשיפור הרווחיות שלו, ככל שהרווחיות משתפרת כך העסק יציב וחזק יותר. יש מגוון דרכים לשיפור הרווחיות, לדוגמה מזעור ההוצאות, גידול במספר הלקוחות, השקעה בפרסום יעיל באינטרנט כדי לחשוף את העסק, הטמעת תוכנה מתקדמת לניהול יעיל יותר של העסק וכדומה.