1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

תקן EMV

גם אנחנו היינו המומים - מהו EMV?

מה זה בדיוק תקן emv? מדוע חברות הסליקה הגדולות החליטו להכניס את הטכנולוגיה החדשה לשימוש בכרטיסי החיוב? האם תקן EMV באמת בטוח ומשפר את ההגנה על הצרכנים? ובכן רבים שואלים אותנו מה זה תקן emv ואיך זה קשור למערכת סליקת אשראי באינטרנט ובחנויות הפיזיות, לכן החלטנו להכין עבורכם כתבה בנושא.

 

מהו תקן EMV?

כאמור, רבים בישראל מעוניינים לדעת מה זה תקן emv ומה היתרונות שלו. ובכן EMV היא  טכנולוגיה עבור כרטיסי אשראי חכמים המצוידים בשבב. הטכנולוגיה נועדה לשפר את האבטחה ולמנוע הונאות באמצעות כרטיסי החיוב.

כדאי לדעת כי השם של תקן EMV מבוסס על ראשי התיבות של שלוש חברות הסליקה הגדולות שפיתחו את הטכנולוגיה: Europay, מאסטרקארד, ויזה. כרטיס חיוב עם שבב הוא כרטיס חכם שבו הנתונים מאוחסנים על שבבים של מעגלים משולבים, מעבר לפס המגנטי שקיים גם בכרטיסים מהדור הקודם. באמצעות הכרטיס החכם ניתן לשלם בחנויות ללא מגע ובאמצעות מסוף התומך בתקן EMV, ובישראל הוחלט כי בכל תשלום מעל 300 ₪ בכרטיס חכם יש להקליד קוד סודי בן 4 ספרות.

 

כמה זה בטוח?

כרטיסי חיוב עם שבב emv הם כרטיסים חכמים שפותחו על ידי שלוש חברות: Europay, Mastercard, Visa. כדאי לדעת כי תקן emv פותח כבר בשנות ה-90 של המאה הקודמת והוא נמצא בשימוש נרחב באירופה ובמדינות זרות נוספות. תקן emv יושם בהצלחה כבירה ברוב המדינות באירופה, ולמעשה התקן קיים באירופה משנת 2006.

בנק ישראל בחר שלא להטמיע את התקן החדש והאיכותי יותר במשך שנים רבות בגלל העלויות, למרות שהתקן הוכיח את עצמו והיקפי ההונאות צנחו באירופה ביותר משמונים אחוז. רק באוגוסט 2013 החליט בנק ישראל לדרוש מהבנקים ומחברות כרטיסי האשראי להנפיק רק כרטיסי אשראי חכמים עם שבב emv, והטמעת תקן emv  חוק חדש נעשתה בשלבים ובאופן מדורג. השימוש בתקן האבטחה בישראל החל בחודש נובמבר 2020 ובנק ישראל קבע כי בעסקת אשראי עד לסכום של 300 ₪ אין צורך בהקלדת הקוד הסודי. יישום תקן emv בישראל פתח את האפשרות לבצע תשלום באמצעות אפליקציות התשלומים המותקנות בטלפון הנייד.

 

איך יודעים כמה כרטיס האשראי שלנו חכם?

כרטיס חכם הוא כרטיס אשראי המגיע עם שבב ויש לו גם פס מגנטי. חברות כרטיסי האשראי בישראל החליפו את הכרטיסים מהדור הקודם והן מנפיקות רק כרטיסי חכמים לאור תקן emv חוק בנק ישראל. בעת השימוש בכרטיס החכם, אם העסקה היא מעל 300 שקל, יש להקליד קוד סודי. את הקוד הסודי מקבלים עם הכרטיס החכם והוא משמש גם למשיכת מזומן.

 

למה EMV טוב?

לאחר שהבנו מה זה תקן emv, תקן האבטחה שפותח על ידי Europay, Mastercard, Visa, חשוב לדעת כי המורה העיקרית של התקן היא להקטין באופן משמעותי את כמות ההונאות והזיופים בכרטסי האשראי. תקן האבטחה החדש מקבל על הצרכנים שמחזיקים כרטיסי חיוב ובנוסף הוא מגן על העסקים ומונע מהם הפסדים כספיים. אגב, בעלי העסקים נהנים מיתרונות נוספים מאחר שהם יכולים לסלוק כרטיסי אשראי ללא מגע בטכנולוגיית NFC, והלקוחות שלהם רק מקרבים את הכרטיס למסוף התומך בתקן החדש, כלומר תשלום בטאץ'.

באמצעות כרטיסי החיוב החכמים ניתן לבצע גם סליקת אשראי באינטרנט, בארץ ובחו"ל.

 

היתרונות הבולטים בתקן – EMV

היתרונות הבולטים ביותר של תקן emv  הם:

  • תקן בינלאומי לאבטחת כרטיסי אשראי, המעבר לתקן זה באירופה הקטין את היקפי ההונאות ביותר מ-80%.
  • קידום אמצעי התשלום החכמים והמתקדמים יותר.
  • תשלום ללא מגע.
  • חוויית תשלום נוחה, מהירה ובטוחה יותר ללקוחות.
  • אפשר לשלם באמצעות אפליקציית תשלום בנייד.
  • מגן על עסקים בפני הפסדים עקב הונאות בכרטיסי האשראי.