1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

שיווק בעידן פוסט קורונה

אם יש משהו שאנחנו מבינים, הוא שלא כל בעל/ת עסק רוצה להפוך לאיש/אשת שיווק. אז מבלי להתמקצע, קחו כמה עקרונות שישדרגו את השיווק הדיגיטלי שלכם פלאים

מאת: יורם שיפר

אחרי שנה מלאת תהפוכות, מבצבצים להם סימנים של שגרה יציבה, ונראה שהטרדות הישנות והטובות חוזרות למלא לנו את הימים והלילות: להוריד את המשקל העודף שהשנה הזו הוסיפה לנו, להתרגל מחדש לצאת מהבית כל בוקר, או לחילופין להחליף את הפיג'מה כשיושבים לעבוד.
אבל מכירים את הסיסמא האלמותית למטבע יש שני צדדים? אז זה צד אחד של המטבע. הצד השני הוא שאנחנו חוזרים לשוק עבודה שהוא קצת שונה מזה שהיה טרום הקורונה – הוא בעיקר הרבה יותר דיגיטלי.

במהלך שנת הקורונה, עסקים שקודם ממש התקשו לעשות את זה, עברו תהליך דיגיטציה והתחילו לשווק ולמכור ברשת. הם כמובן התאהבו בזירה הזו, וגילו את היתרונות העצומים שלה, ועכשיו לאלה שגם הקורונה לא גרמה להיכנס אליה, מחכה תחרות עוד יותר קשה. הפער הדיגיטלי שנותר בעולם הפוסט קורונה, יכתיב את הקצב של עסקים רבים בדרך להצלחה או להישרדות.

אז לפני שאתם רצים מהר להקים אתר ואז תוהים מה בעצם עושים איתו, עצרו רגע וחשבו מה אתם יכולים לעשות כדי להצטרף לזירה הדיגיטלית הכי מהר והכי בקלות שאפשר, להתנהל בה בכבוד ואף להתקדם?

לפני הכל – שבו עם עצמכם ותגדירו מה החוזקות העסקיות שלכם. במה השירות או המוצר שלכם יועיל ללקוח הפוטנציאלי שלכם ואיך הוא יחולל אצלו שינוי? (לא שינוי מהפכני. גם שינוי קטן הוא שינוי).

אחרי שעשיתם את זה – הגדירו לעצמכם מי הקהל הכי מדויק שרכישת המוצר או השירות שלכם תחולל אצלו את השינוי המדובר – האם מדובר בגבר או אישה (או שניהם)? מה טווח הגילאים שלהם? איפה הם גרים? איך נראה אורח החיים שלהם? מה הם אוהבים? מהו הסטטוס המשפחתי שלהם? כמה ילדים יש להם? או בקיצור, כל מה שאתם יכולים לספר על הלקוח האידיאלי שלכם (יכולים להיות גם מספר קהלים כאלה, אבל כמה שיותר מדויק יהיה הפילוח, כך גדל הסיכוי שלכם להגיע אליהם).

ONCE יש לכם תועלות ויש לכם קהל, עשו לעצמכם רשימת דרכים להגיע לקהל הזה בדיגיטל. פחות חשוב אם תפנו לקהל שלכם ברשת חברתית, במייל או בבלוג, יותר חשוב שתקפידו על עקרונות בסיס שלא רק שלא משתנים, אלא שהם הופכים ליותר משמעותיים:

• כשאתם פונים לקהל היעד שלכם, וודאו שהפנייה שלכם מדברת עליו ועל מה הוא יכול לקבל מכם, ולא על כמה אתם טובים וכמה אתם רוצים למכור לו. לא שאתם לא מעניינים, אלא שאנחנו בני האנוש נוטים להתעניין יותר בעצמנו מאשר באחרים. למשל, את "סלון קונים רק ממי שאוהב סלונים", תחליף הפנייה "אם חשוב לכם שגם הסלון שלכם יהיה באיכות מוקפדת, דברו איתנו".

• בכל פנייה תדאגו להשתמש בהכי פחות מילים שאתם יכולים. זה ידרוש מכם להיות מדויקים במסר, וזה הכי חשוב.

• ממה להימנע? משימוש בסיסמאות מוכרות ושחוקות, מסוג: "אצלנו השמיים הם הגבול"; ומהבטחות גדולות מדי, מסוג: "אצלנו תרדי 10 ק"ג בשבוע"; מתמונות בנאליות וקיטשיות שלא תומכות במסר שלכם.

• אתם לא חייבים לטפס על האברסט כדי להיות מיוחדים. לכל אחד יש את הקול הייחודי שלו, ואתם רק צריכים למצוא אותו. לאותנטיות ולשקיפות יש כוח אדיר בשיווק, וגם חברות גדולות גילו את זה. זו גם הסיבה שפוסט עם סיפור אישי גורף הרבה יותר מעורבות מפוסט שמספר על העסק שלך. עכשיו רק נותר לך למצוא דרך לחבר את העסקי לאישי. הבטחנו עקרונות. לא הבטחנו שזה יהיה קל 🙂

 

יורם שיפר

יורם שיפר – רואה חשבון ואחד מבעלי משרד רו"ח זיו, שיפר ושות'.
יזם בתחום האינטרנט. בין היתר פיתח מערכת להנהלת חשבונות דיגיטלית
ומערכות נוספות שנועדי לסייע לבעלי עסקים להמריא גבוה.