1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

קידום בגוגל לעסקים קטנים

לא פשוט להיות בעל עסק קטן בישראל.  אתגרים כידוע, לא חסר – כל בעל עסק קטן הוא מעין One man show שנדרש "לגעת" ולהיות מעורב כמעט בכל אספקט בעסק שלו.  זה מתחיל מהאתגר החשבונאי וניהול התזרים שנחשב לאחת הסוגיות הרגישות ביותר בניהול עסק,  ממשיך בהתעסקות בלתי נגמרת במתן מענה ללקוחות וניהול הפעילויות השונות המרכיבות את העסק.

העומס והמרדף הבלתי פוסק הזה אחר ניהול העסק בשוטף, הופך את משימת השיווק של העסק למשהו שרובנו מעדיפים לדחות או להסתמך על איכות העבודה שלנו שבשאיפה תגדיל את הפה לאוזן.  אז כשאין זמן להתעסק בשיווק, צריך עדיין למצוא את הערוצים שיוכלו למשוך אלינו תנועה קבועה של לקוחות פוטנציאליים ומתעניינים רלוונטיים.

גוגל – לתפוס את הלקוח בזמן שהוא הכי צריך אותך

היתרונות של גוגל מאוד ברורים – גוגל הוא שער הכניסה של מרבית הגולשים לרשת והמקום אליו הם מגיעים כשהם מחפשים מידע על נושא מסוים או מוצר כלשהו שהם חושקים בו.  באותה נקודת זמן, כשהלקוח אקטיבי ומחפש בזמן אמת את מה שיש לכם להציע,  זה המקום והזמן שלכם להופיע מול העיניים של הלקוח.

אבל איך מופיעים בתוצאות הראשונות?  איך זה עובד?

אז קודם כל צריך להבין רגע מה האפשרויות שלנו בקידום ופרסום בגוגל.

בתוצאות החיפוש של גוגל יש שני סוגים של תוצאות:

  • תוצאות אורגניות (טבעיות) – לכאן תוכלו להגיע באמצעות קידום אורגני SEO
  • תוצאות ממומנות (מודעות פרסום) – לכאן תוכלו להגיע באמצעות קמפיין במערכת הפרסום של גוגל.

בראש התוצאות תמיד יופיעו עד 4 תוצאות שהן מודעות ממומנות.  בתחתית הדף יופיעו עד 3 מודעות ממומנות נוספות.   סה"כ עד 7 תוצאות ממומנות בכל דף תוצאות חיפוש.

בואו נראה לדוגמה בחיפוש אחר הביטוי "מאמנת אישית"

 

מתחת לתוצאות הממומנות יופיעו התוצאות הטבעיות – האורגניות.

גוגל מבינה שבמקרים רבים, הגולשים מעוניינים לקבל תוצאות של אתרים ועסקים שנמצאים בסביבה הגיאוגרפית שלהם (תוצאות לוקאליות) ולכן בחיפושים רבים תופיע תצוגה של 'גוגל לעסק שלי'  (Google My Business או בקיצור GMB) שתציג עסקים בסביבה על גבי מפה עם פרטי שעות הפתיחה שלהם ומסלול הגעה בגוגל מפות.

לרוב יוצגו עד 3 תוצאות 'גוגל לעסק שלי':

 

יתר התוצאות הדף הן התוצאות האורגניות – עד 10 תוצאות בדף תוצאות החיפוש.

שימו לב שבחיפושים רבים, גם בתוצאות החיפוש האורגניות הרגילות, יהיה שיוך והתאמה גיאוגרפית לכל חיפוש.

מה עדיף?  אורגני או ממומן?

חלק מהגולשים עושים הבחנה ברורה בין התוצאות, חלקם אף קובעים שלעולם לא יקליקו על מודעה ממומנת.  בשורה התחתונה, גם המודעות הממומנות וגם התוצאות האורגניות הרגילות מקבלות לא מעט הקלקות, כל זאת כמובן, בהתאם לכמות החיפושים לכל ביטוי.  לפי מחקרים, התוצאות האורגניות מקבלות את מרבית הקלקות הגולשים בעוד שהתוצאות הממומנות "מסתפקות" ב-10% מכמות ההקלקות בממוצע (זה נשמע מעט, אבל אל תדאגו לגוגל, היא עושה מזה לא מעט כסף).    כמובן שזה משתנה בין חיפוש לחיפוש – במקרים בהם ישנה כוונת רכישה והגולש מחפש מוצר כלשהו – יהיה אחוז גבוה יותר של הקלקות על מודעות ממומנות בחיפוש אחר הצעת מחיר או חיפוש ישיר של מוצר.

במקרים כאלה יופיעו לא מעט פעמים תוצאות ממומנות שנקראות גוגל שופינג:

בחיפושים בהם יש יותר כוונת מידע ולמידה, התוצאות האורגניות יקבלו את מרבית ההקלקות באופן מובהק.

גולשים רבים טוענים שהתוצאות האורגניות נתפשות בעיניהם כאמינות יותר מהתוצאות הממומנות.

 

יתרונות וחסרונות אורגני מול ממומן

  • אורגני: היתרון הגדול של התוצאות האורגניות הוא יצירת הנוכחות הגדולה במגוון ביטויים ומונחים רלוונטיים ומשיכת גולשים באופן עקבי לאתר. החיסרון הוא אורך הרוח שנדרש מהתהליך והתלות באלגוריתם של גוגל (שיכול להחליט מחר שהאתר שלכם פחות מתאים לו J ).    קידום אתרים אורגני דורש בעיקר הבנה שמדובר בריצה למרחקים ארוכים.  אין פתרונות קסם וכפתורים שידאגו לשבץ את האתר שלכם במקום הראשון וידאגו להשאיר אותו שם.  זה מאבק תמידי מול מאות מתחרים שחושקים אף הם באותם מיקומים ראשונים בגוגל.
  • ממומן: היתרון הגדול של פרסום ממומן בגוגל הוא המהירות בה ניתן לייצר תוצאות. למעשה, הרגע שבו קיבלתם החלטה לפרסם בגוגל והרגע שהמודעה שלכם יכולה להיות באוויר יכולים לקרות באותו היום, בעוד שב- SEO נדרשת לרוב לפחות חצי שנה ליצירת תוצאות והגעה לעמוד הראשון. החיסרון הגדול הוא שזה דורש מכם השקעה קבועה של תקציבים גדולים (שימשיכו לגדול כי העלות לקליק ממומן מתייקרת עם השנים) ותלות בלתי נגמרת בקמפיינים הללו – כי ביום שתפסיקו לפרסם, אתם נעלמים ללא זכר מתוצאות החיפוש בגוגל).

אפשרויות פרסום נוספות בגוגל:

לצד רשת החיפוש של גוגל, קיימת אפשרות לפרסם עסקים באתרים השונים שמציגים מודעות של גוגל, מה שנקרא גם רשת המדיה של גוגל (Google Display network) שכוללת בתוכה גם את יוטיוב.   יוטיוב נחשבת לאחת הפלטפורמות המובילות והכדאיות לקידום ופרסום סרטונים (עלות של פחות מ- 10 אג' לצפייה בסרטון בפרסום ממומן ביוטיוב) והיא נהנית גם מחשיפה אורגנית עצומה בתוצאות החיפוש של גוגל.

פרסום ברשת המדיה של גוגל:

כאמור, גוגל מאפשרת לנו גם לפרסם במגוון עצום של אתרים שמציגים פרסומות של גוגל.

בין כל הפרסומות שאתם רואים היום באתרים השונים, תוכלו לשים לב לאייקון הקטן שמסמן שמדובר במודעת פרסום שמוצגת ע"י גוגל.

פרסום זה מאפשר לנו למקם את המודעות שלנו באתרים בהם אנחנו חושבים שנמצא קהל היעד שלנו, גם כשהוא לא מחפש אותנו.   כמו כן, מרבית העסקים כיום יכולים לבצע פרסום חוזר (רימרקטינג) שמאפשר "לרדוף" אחרי גולש שהיה באתר ולהציג לו מודעות במקומות השונים בהם הוא גולש ברשת.

 

האם גוגל עדיין מתאים לעסקים קטנים?

אתם לא הראשונים ששואלים, ככל שהשנים עוברות והתחרות גוברת, כך גם העלות לקליק במודעות ממומנות בגוגל עולה ונדרשים תקציבים גבוהים בלא מעט תחומים.   כך למשל אם עלות ממוצעת לקליק בתחום שלכם הנה 20 ₪ ואתם רוצים לקבל לפחות 10 הקלקות ביום  (חשוב להדגיש שלא כל הקלקה = פנייה / מכירה / לקוח חדש) – אתם צריכים להשקיע לפחות 200 ₪ ביום על פרסום בגוגל  (לכך תצטרכו כנראה להוסיף תשלום לסוכנות שמנהלת לכם את הקמפיין).

גם בתוצאות האורגניות בלא מעט תחומים יש תחרות מאוד גבוהה ותקרת זכוכית שתמנע מכם להשיג את המקומות הראשונים.

 

אז מה כן ניתן לעשות?

  1. לנצל את האפשרויות הקיימות – אפשרות אחת שהיא חובה לכל בעל עסק קטן היא יצירת הנוכחות ב- GMB (התוצאות הלוקאליות). זה חינמי, זה מהיר להקמה וזה יכול להוביל אליכם את הלקוחות שמחפשים אתכם עכשיו ונמצאים ממש לידכם.   זה גם מאפשר לכם לייצר נוכחות בתוצאות הראשונות בגוגל בחיפושים בסביבה.
  2. להתחיל ליצור תוכן. אחד הנושאים בעלי ההשפעה הגדולה ביותר על יצירת נוכחות בתוצאות החיפוש הוא יצירת תוכן באתר שלכם.  ממש כמו המאמר שאתם קוראים כאן עכשיו.   ככל שתצרו יותר תוכן מקצועי ובעל ערך, אתם מגדילים את הסיכוי שלכם למשוך גולשים מגוגל לאתר שלכם.

להבין באילו ביטויים כדאי לכם להופיע בגוגל – אחד התהליכים שאני ממליץ לכל בעל עסק לעשות הוא קודם כל להבין מהם הביטויים שהלקוחות הפוטנציאליים שלו מחפשים בגוגל.

לצפייה בסרטון על מחקר מילים, מוזמנים להיכנס

כותב המאמר:

אנידור חקק, מרצה, יזם ובעלים של חברת היידה דיגיטל