1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

מי לא אוהב תכנון מס?

או איך לשלם פחות מיסים?

אם אתם מאוהבי התכנון קדימה!

אתם ממש תאהבו את הכתבה הזו. יצקנו לתוכה את כל המרכיבים שהופכים תכנון לעניין מתוק, חסכוני ומוצלח. אם אתם מאלה שחיים את הרגע, שתכנון קדימה נראה להם של זקנים ומרירים, תאמינו לנו שהכתבה הזו היא בדיוק מה שאתם צריכים.

כל פעם ששנה נגמרת, מתעוררת אצל כל מי שמנהל עסק אותה שאלה: איך לעזאזל אפשר לחסוך בתשלום המיסים? במרבית המקרים, חוץ מכל החשבוניות והקבלות על ספרות מקצועית ותחבורת ציבורית, לא עולה שום דבר יצירתי.

אז נכון שהמיסים על מרכיביהם (ויש להם הרבה מרכיבים) הם חתיכת עול על בעלי.ות עסקים, אבל יש דרכים להקל קצת על העול הזה. חלילה אין פה שום עידוד להשתמטות מתשלום מס, שהיא צעד לא חוקי בעליל, אלא בתכנון מס בצורה מבוקרת וחוקית לחלוטין, שתאפשר לכם למקסם את הרווחים שלכם.

אבל הקטע עם תכנון הוא שהוא מתחילה בהתחלה ולא בסוף. אם בדצמבר דיברנו על כל מה שצריך לעשות בסוף השנה כדי לנסות לחסוך בתשלומי מיסים במהלך שנה הבאה, פה נדבר על מה צריך לעשות בתחילת השנה כדי לחסוך במיסים במהלך השנה. תעשו מה שאנחנו אומרים גם בסוף השנה וגם בתחילת השנה, ותראו כמה טוב יהיה לכם.

יאללה… תכנון מס – מאיפה מתחילים?

אם בא לך פשוט למסור חומר לרו"ח ולשכוח מכל השאר, קדימה! אנחנו בעניין קצת אחר. שליטה היא עניין לחזקים.ות בלבד, אז ראו הוזהרתם.

תשלום המיסים שלכם מורכב מהמון פרמטרים, ובעזרת ניהול מושכל של הכנסות והוצאות, אתם יכולים להפחית את סכום המיסים שתשלמו. ניתן כאן דוגמאות לצעדים שאם תתחילו לעשות אותם מעכשיו, יפחיתו לכם בתשלום המס בשנת המס הקרובה.

קודם כל, וודאו שהמצב שעליו אתם משלמים מס, הוא אכן המצב האופטימלי עבורכם

כמה דוגמאות:

  1. האם משתלם לכם להחזיק במעמד עוסק מורשה או חברה בע"מ? יכול להיות שעדיף לכם לעבור למעמד של עוסק פטור, ובכך להימנע מלחייב ולשלם מע"מ? מומלץ להתייעץ עם רואה חשבון בנוגע לסכומי המחזור, ולראות האם אתם אכן במעמד המתאים עבור נתוני העסק שלכם.
  2. האם אתם מקבלים את מלוא נקודות זיכוי המס שלכם? לא בטוח שברור לך בכלל על כל נקודות שעשויות להגיע לך משלל סיבות, כמו סיום לימודי תואר, הולדת ילד וכדומה.
  3. מקפידים לרשום הוצאות קבועות בספרים? תשלומים כמו ארנונה על בית העסק, הוצאות טלפון וחשמל וכדומה, כל אלה יכולים להיכנס לחישובי המקדמות שאתם משלמים למס הכנסה וביטוח לאומי, בהנחה שהם רשומים כנדרש. ולא רק – נטפליקס, מנויים לאתרים מקצועיים (אפילו אתרי עריכת תמונות, זום וכ"ו), בר מים, קפה ועוד ועוד, הם כולם הוצאות מוכרות, באופן חלקי או מלא.
  4. בדיקת המקדמות מול מס הכנסה וביטוח לאומי, ביחס לתוצאות בשטח: אם המקדמות שנתתם למס הכנסה וביטוח לאומי לא מכסות את המיסים שעליכם לשלם בפועל, חשוב לדעת זאת ולהשלים את החסר. פערים בתשלומים עלולים להצטבר ולגרור חיובי ריבית שיהיה לכם קשה לעמוד בהם.
  5. וכמובן לשלם במהלך השנה (ואם טרם עשיתם זאת – אז לפני סוף השנה לקופות פנסיה וקרן השתלמות – זה מאד משתלם…

 

לסיכום

תכנון מס הן לטווח הארוך והן בשלב הנוכחי הוא צעד חשוב ביותר עבור כל מי שרוצה לוודא שהוא משלם את המינימום של המס הנדרש, ומשאיר אצלו בכיס כמה שיותר. במקרים של חוסר וודאות, התייעצו עם רואה חשבון המתמחה בתכנון מס.