1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

זום במספרים

מאת: יורם שיפר

סגר שלישי הוא הזדמנות מצוינת לדבר על זום ומה הקורונה עשתה לו.

סיפורה של אפליקציית זום, או בשמה המלא zoom video communications, התחיל ב-2011, כשאיש עסקים סיני אמריקאי בשם אריק יואן, שהיגר לעמק הסיליקון לקראת סוף שנות ה-90, ייסד אותה. אולם עד שהקורונה השתלטה על חיינו, רובנו לא שמעו עליה בכלל, למעט אנשי עסקים שהשתמשו בה לצורך שיחות ועידה רבות משתתפים. 

שנתיים אחר כך הושקה גרסה פומבית שתמכה ב-200 מיליון דקות פגישה באותה שנה. 

ב-2014 הושקו זום צ׳אט, וידאו וובינר וחדרי זום. 

עד 2015 כבר הועסק העובד ה-100 וזום חוללה מהפכה עם שיתוף מסך הנייד. 

ב-2017 זום הכריזה על פלטפורמת מפתחי זום ואירחה את כנס המשתמשים הראשון. כמו כן, פתחה משרדים באוסטרליה ובבריטניה. 

ב-2019 נרשמו מעל 5 מיליארד דקות פגישה חודשיות וזום הפכה לחברה ציבורית הנסחרת בנאסד״ק. 

בתחילת 2020, כתגובה להתפשטות וירוס הקורונה, זום התפשטה כמעט כמו הוירוס – בתי ספר, חברות ומשפחות שחגגו ביחד את ליל הסדר בזכות הזום. החברה אף הציעה את שירותיה בחינם לבתי ספר יסודיים ולגני ילדים במדינות רבות. עד אמצע מרץ עלה שיעור השימוש באפליקציה ב-67%. עד סוף מרץ מניית החברה רשמה קפיצה של יותר מ-100%. 

GOOGLE VS. ZOOM

גוגל, לעומת זום, נתפסה על ידי הקורונה עם המכנסיים למטה.

החברה, שנולדה פחות או יותר עם האינטרנט עצמו, לא רגילה לדשדש מאחור ומיד מעל 2000 מתכנתים בכל העולם עבדו על שיפור אפליקציית הוידאו Google Meet (לשעבר Goole hang-out). היא אף הרחיבה את גדלה זמינותם של פיצ׳רים בשירות, שהיו שמורים ללקוחות G Suite ארגוניים, במטרה לסייע לעסקים לנווט את דרכם במשבר המתמשך: סטרימינג לייב לעד 100,000 צופים, אפשרות לשיחות וידאו של עד 250 משתתפים. ושילוב האפליקציה בתוך סרגל ה-Gmail שלכם, בדומה לצ׳אט. בדומה לזום יש גם לגוגל פיצ׳רים של שיתוף מסך, צ׳ט, וגם כתוביות אוטומטיות מיידיות, המופיעות באמצעות זיהוי הדיבור של גוגל. 

היא אף הרחיבה את זמינותם של כמה פיצ׳רים בשירות שהיו שמורים ללקוחות G Suite ארגוניים, במטרה לסייע לעסקים לנווט את דרכם במשבר המתמשך. חלק מהפיצ׳ים: סטרימינג לייב לעד 100,000 צופים, אפשרות לשיחות וידאו של עד 250 משתתפים. ושילוב האפקליציה בתוך סרגל ה-Gmail שלכם, בדומה לצ׳אט. בדומה לזום יש גם לגוגל פיצ׳רים של שיתוף מסך, צ׳ט ועוד ויש לה גם שירות כתוביות אוטומטיות מיידיות, המופע באמצעות זיהוי הדיבור של גוגל.

יורם שיפר

יורם שיפר – רואה חשבון ואחד מבעלי משרד רו"ח זיו, שיפר ושות'.
יזם בתחום האינטרנט. בין היתר פיתח מערכת להנהלת חשבונות דיגיטלית
ומערכות נוספות שנועדי לסייע לבעלי עסקים להמריא גבוה.