1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

הוצאת חשבונית ללקוח בחו"ל

למה לעבוד קשה אם קיימת טכנולוגיה פשוטה?

מאת: יורם שיפר

העולם הפך כבר מזמן לכפר גלובלי וכיום אנחנו יכולים למכור מוצרים ושירותים שונים גם ללקוחות בחו"ל. אם מתכננים להקים חנות וירטואלית ולמכור באמצעותה מוצרים שונים ללקוחות מעבר לים, חשוב להתייעץ עם רואה חשבון ויש לבחור תוכנה מתאימה המאפשרת הוצאת חשבונית ללקוח בחו"ל.

הפתרון המומלץ והנוח ביותר הוא לעבוד עם המערכת המתקדמת של אינוייס פור יו, ומעבר לנוחות ולחוויית השימוש בפלטפורמה להפקת חשבוניות דיגיטליות, ניתן לבחור שירותים ופתרונות טכנולוגיים נוספים מהחברה כמו מערכת חתימה דיגיטלית, סליקת אשראי באינטרנט בעמלה זולה, מערכת להקמת דפי מכירה, מערכת CRM ועוד.

מה החוק אומר על הוצאת חשבונית ללקוח בחו"ל?

החוק ותקנות המס בישראל מחייבים את העסקים המקומיים להפיק חשבונית מס בכל עסקה, למעט במקרה של עוסק פטור שאינו רשאי לגבות מע"מ ועליו להפיק קבלה בלבד. כל עוסק בישראל המוכר מוצרים ו/או שירותים לצרכנים מקומיים חייב להוסיף לסכום העסקה 17%, ואם העסקה נעשית עבור לקוח בחו"ל שאין לו סניף מקומי בישראל ושהוא אינו רשום בארץ, נדרש להוציא חשבונית ללא הוספת מע"מ.

סעיף 30 לחוק המע"מ קובע מע"מ אפס ברוב העסקאות המבוצעות עם תושבי חוץ ועסקים בחו"ל, לרבות ייצוא סחורה (למעט יהלומים), מתן שירות מחוץ לישראל או לתושב חוץ, שירותי לינה והשכרת רכב לתושבי חוץ ועוד. לכן, כאשר מוציאים חשבונית ללקוח בחו"ל חשוב לזכור כי הסכום לפני מע"מ והסכום כולל מע"מ הם זהים.

כיום יש עסקים רבים בישראל המקיימים קשרי מסחר ומוכרים סחורות ללקוחות מעבר לים. חשוב לזכור כי לא מעט יזמים בארץ הקימו חנויות וירטואליות כדי למכור מוצרים ללקוחות המתגוררים בחו"ל, אך החוק מחייב את העסקים להקפיד על ניהול ספרים ולהגיש דיווחים מדויקים לרשויות המס, וכמובן לשלם מיסים בזמן.

למה כדאי לעבוד עם המערכת של אינוייס פור יו?

ניהול עסק מחייב את העוסק לרשום את העסקאות, לנהל נכון ספרי חשבונות ולהפיק חשבוניות וקבלות ללקוחות. אם בעבר העסקים הוציאו חשבוניות וקבלות ידניות, כיום כולם עוברים לחשבונית הדיגיטלית משיקולי נוחות וחיסכון בהוצאות השוטפות. הוצאת חשבונית ללקוח בחו"ל באמצעות הפלטפורמה המתקדמת של אינוייס פור יו מבטיחה יתרונות רבים לעצמאים ולכל בעלי העסקים הקטנים והבינוניים.

חשוב לציין כי מערכת חשבונית דיגיטלית מבית אינוייס פור יו עומדת בכל התקנות ומאושרת על ידי רשויות המס. בנוסף, המערכת של Invoice4u מתאימה לתקנות המס ולכללי החשבונאות במדינות מעבר  לים, וניתן להגדיר את שפת המערכת לאנגלית, להגדיר מטבע זר (אירו, דולר, ין ועוד) ובקליק מהיר מפיקים חשבונית באנגלית עם סכום ללא מע"מ, בדיוק כמו שעסקים באילת מבצעים.

כמו כן, המערכת של Invoice4u מתממשקת בקלות ובנוחות למגוון מערכות ופלטפורמות נוספות, כולל מערכת CRM לקשרי לקוחות, מערכת סליקה המתאימה לאתרים ולדפי מכירות אלקטרוניים (עמלה נמוכה), מערכת דיוור ועוד.

הוצאת חשבונית ללקוח בחו"ל בפלטפורמה המתקדמת של אינוייס פור יו מייעלת את העבודה בעסק, חוסכת זמן ומשאבים, משפרת את השירות ללקוחות ומעניקה מיתוג של עסק ירוק הניצב בחזית הטכנולוגיה.

עשה ואל תעשה בעת הוצאת חשבונית ללקוח בחו"ל

  • חשוב להגדיר שפה ומטבע זר כדי להוציא חשבוניות ללקוחות בחו"ל.
  • מומלץ להגדיר את הלקוחות בחו"ל במערכת לצורך אוטומציה, מניעת שגיאות וטעויות הקלדה, וכדי לשלוח את החשבונית ישירות למייל שלהם.
  • לפני הוצאת החשבונית ללא מע"מ חשוב לפתוח את המסמך בתצוגה מקדימה ולוודא שאין בו טעויות.
  • יש להגיש חשבונית מקור לרואה חשבון מייצג או לרשות המיסים.
  • את ההעתק שולחים ללקוח בחו"ל.
  • ישראל חתומה על אמנת מס והסכמים עם מדינות רבות, כדאי לקבל ייעוץ מיועץ מס כדי להימנע מתשלומי כפל מס.
  • יש למלא חשבונית בהתאם לתקנות, במיוחד כאשר מפיקים חשבונית ייצוא.

יורם שיפר

יורם שיפר – רואה חשבון ואחד מבעלי משרד רו"ח זיו, שיפר ושות'.
יזם בתחום האינטרנט. בין היתר פיתח מערכת להנהלת חשבונות דיגיטלית
ומערכות נוספות שנועדי לסייע לבעלי עסקים להמריא גבוה.

אולי יעניין אותך