1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

איך מתגוננים מהונאה ברשת?

כך תשמרו על העסק שלכם מהונאות ברשת

אחת לכמה זמן כולנו שומעים באמצעי התקשורת על סיפור הונאה חדש ברשת האינטרנט, לכן נשאלת השאלה מדוע הרשת הפכה לזירה המועדפת של בעלי כוונות פליליות לבצע גניבות ומעשי הונאה. בשנים האחרונות גברו הניסיונות לבצע מקרי הונאה ברשת לכן בעלי העסקים חייבים לשמור על כספם ולהגן על העסק שלהם, וכמובן על פרטי הלקוחות והמידע העסקי, מפני התרמיות השונות ברשת. 

אילו הונאות קיימות ברשת האינטרנט? למה חשוב לשמור על הפרטים המזהים? איך להימנע מההונאות ברשת האינטרנט? המומחים של מערכת INVOICE4U מסבירים מהי הונאה באינטרנט וכיצד להימנע מהתופעה.

נכון, רוב איומי הסייבר וההתקפות באינטרנט הן על מערכות המחשוב של ארגונים גדולים ומוסדות, אך בשנים האחרונות גם בעלי העסקים הקטנים סובלים מריבוי ההונאות ברשת האינטרנט. רבים מבעלי העסקים הקטנים סובלים ממתקפות סייבר הגורמות להם לנזקים תפעוליים, לאובדן מאגרי מידע, להפסדים כספיים ולנזקים תדמיתיים חמורים. יש בעלי עסקים שלא הצליחו להתאושש מהנזקים שנגרמו להם בכלל הנוראות באינטרנט, לכן אין להקל ראש בתופעה ויש לצמצם את סיכוני הסייבר לעסק הקטן, בדיוק כפי שנהוג בארגונים.

 

מהי הונאת רשת?

ההגדרה של הונאה ברשת היא למעשה הונאה באינטרנט שבה אדם (או ארגון מסוים) עושה שימוש ברשת האינטרנט עבור רווח אישי ותוך רמייה של אדם אחר. יש שיטות רבות לבצע הונאות ברשת האינטרנט, לדוגמה שיטות מתוחכמות להוצאת כספים ומידע מגולשים שנופלים בפח כמו פישינג, הונאות להוצאת מידע עסקי לצורכי תחרות, פריצה לחשבונות ומאגרי מידע, גניבת פרטי אשראי, מתקפות כופר ועוד.

חשוב לציין כי בשנים האחרונות איומי הסייבר וההתקפות ברשת מכוונות בעיקר נגד עסקים וארגונים, אלו התקפות המבוססת על טכנולוגיות ושיטות מתקדמות, וכל עצמאי ובעל עסק קטן, כולל פרילנסר, המציע ללקוחות לשלם באמצעות מערכת סליקת אשראי, חייב לוודא כי המערכת שלו מאובטחת ועליו להבטיח אתר מאובטח ברמה הגבוהה ביותר כדי לשמור על פרטי הלקוחות ולהגן עליהם, וגם כדי להימנע מתרמיות, מהפסדים כספיים ומנזקים לתדמית ולמוניטין של העסק שלו.

כדאי לדעת כי השיטה הנפוצה ביותר לביצוע של הונאה באינטרנט מבוססת על הונאת פישינג, בשיטה זו ההאקר מפרסם אתר או אפליקציה דמה והוא שולח לינק (קישור) באמצעות מסרון או דואר אלקטרוני, וכאשר אדם כלשהו לוחץ על הקישור הוא מופנה לאתר מזויף או לאפליקציה זדונית ואם הוא משאיר את פרטיו או מקליד את פרטי כרטיס האשראי שלו, ההאקר יכול לעשות שימוש לרעה במידע, וזאת ללא ידיעת האדם שנפל בפח.

 

מה בדרך כלל מנסים לעשות בהונאות מהסוג הזה?

ההאקרים מנסים באמצעות הונאות רשת להשיג מידע עסקי ובעיקר להשיג מידע על הלקוחות של בעל העסק, בדגש על פרטי כרטיסי האשראי של הלקוחות. ההאקרים מתמחים בטכניקות שונות של גניבת אשראי והם מוכרים את המידע הלאה או עושים שימוש לרעה בכרטיסי האשראי של הלקוחות שאינם מודעים להונאה.

חשוב לזכור כי יש סוגים שונים של הונאה באינטרנט, לא רק גניבת פרטי אשראי. כך לדוגמה, ההאקרים בוחרים לתקוף אתר מאובטח המציע אפשרות רכישת באינטרנט כדי לגנוב את המידע העסקי הכולל פרטים על הלקוחות, וכך הם מוציאים דרישת כופר לבעל העסק ודורשים סכום גבוה כדי להסיר את ההצפנה על המידע או שהם עושים שימוש לרעה במידע.

 

כמה חשוב שתשמרו על פרטים מזהים?

כל בעלי העסקים חייבים להגן על הפרטים המזהים של הלקוחות שלהם, במיועד כאשר מפעילים אתר מכירות ברשת. העצמאי חייב לשמור גם על פרטיו המזהים ולעשות שימוש חכם בכרטיס האשראי שלו. אם האתר של העסק נפרץ והמידע על הלקוחות זולג לגורמים לא רצויים העסק צפוי לסבול ממשבר תדמיתי ולקוחות רבים עשויים לנטוש את העסק ולעבור למתחריו.

 

איך ניתן להימנע מהונאות אינטרנט?

  • לא לפתוח הודעות ומיילים ממקורות לא מוכרים.
  • לא ללחוץ על קישורים  בהודעות חשודות.
  • לרכוש רק באתרים מאובטחים.
  • להשקיע במערכות מתקדמות להגנת סייבר.
  • בכל ספק כדאי ליצור קשר עם הבנק ו/או חברת האשראי.
  • לעבוד עם מערכת להוצאת חשבוניות דיגיטליות הכוללת מערכת סליקה מאובטחת.
  • לרענן נהלי אבטחה ושימוש באינטרנט בקרב העובדים ולהגביר פיקוח גם במקום העבודה.

הכתבה באדיבות מערכת INVOICE4U, המערכת המתקדמת כוללת מערכת סליקת אשראי מאובטחת להגנה אופטימלית על פרטי הלקוחות של העסק.