1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

האם כדאי לרכוש רכב או בליסינג?

רכישת רכב או ליסינג - מה כדאי?

רוב העצמאים ובעלי העסקים הקטנים והבינוניים פונים אל רואי החשבון ויועצי המס שלהם כדי לדעת האם עדיף להם לרכוש רכב חדש או משומש לעסק או שמא עדיף להם לקנות רכב בשיטת הליסינג. לכן, כדאי לדעת כי אין תשובה אחת ויחידה לשאלה הנפוצה מאחר שיש להתייחס למצב הפיננסי ויכולת ההחזר, היבטי מיסוי, הוצאות מוכרות, שווי רכב ועוד. 

לכן, אם אתה עצמאי או בעלים של חברה בע"מ, ואתה מעוניין לרכוש רכב לעסק וגם אתה מתלבט בין שתי האופציות הקיימות – כדאי לך לפנות לייעוץ מקצועי אצל רואה החשבון שלך על מנת לבחון את האפשרויות השונות לקניית הרכב לעסק שלך ולקבל החלטה שקולה, חכמה ועניינית.

 

מגוון אפשרויות לבחירת רכב לעסק

שוק הרכב בישראל התפתחה והשתנה מאוד במשך השנים. כיום כל עצמאי חייב רכב צמוד כדי לבצע את עבודתו, להגיע בנוחות ממקום א' למקום ב', להתנייד בקלות ועוד. עוסק פטור או עוסק מורשה יכול לשכור רכב לטווח קצר או ארוך, לקנות רכב חדש דרך יבואן או סוכנות רכב, לרכוש רכב יד 2 במצב טוב ממגרש, סוכנות רכב או אדם פרטי, ובאפשרותו גם לחתום על עסקת ליסינג מימוני או תפעולי.

 

קניית רכב חדש או יד 2

עצמאים רבים מעדיפים לרכוש רכב חדש או יד 2 לטובת העסק, כאשר הרכב משרת אותם גם לצרכים פרטיים כמו הסעת הילדים לחוגים, טיולים, קניות ועוד. כדי לקנות רכב לצורכי העסק יש לגייס הון עצמי או לקחת הלוואה, אך חשוב לזכור כי מחירי הרכבים החדשים והמשומשים התייקרו מאוד בשנתיים האחרונות, לכן זו השקעה גדולה מבחינה כספית ויש להיערך אליה נכון.

אם העסק שלכם יציב והתזרים מאפשר לכם לעמוד בתשלומי ההחזר של ההלוואה, כדאי לשקול קניית רכב. יחד עם זאת, עליכם לזכור כי לאחר הקנייה יש להשקיע לא מעט כסף בתחזוקת הרכב, בטיפולים ובתיקונים וכמובן שיש הוצאות נוספות כמו ביטוח, דלק, חניה ועוד. כאשר קונים רכב חדש מהיבואן לא צריך להתפשר על סוג, דגם ורמת האבזור של הרכב, ובאופן כללי הרכבים החדשים דרך סוכנויות הרכב מגיעים באבזור עשיר ונדיב יותר.

 

ליסינג מימוני או תפעולי

בשוק הליסינג המפותח בישראל יש לעצמאים ולבעלי חברה בע"מ אפשרות לעסקת ליסינג מימוני או תפעולי:

 

ליסינג תפעולי

פתרון זה מתאים לבעלי עסקים רבים ומזכיר מאוד שירות השכרת רכב. בליסינג התפעולי בוחרים רכב חדש לגמרי ומתחייבים לעסקה הנמשכת 5-3 שנים. במסלול זה העסק משלם החזר חודשי הכולל את הוצאות רישוי הרכב, ביטוחים, טיפולים, תיקונים ושירותי דרך. בתום מועד העסקה מחזירים את הרכב לחברת הליסינג ואפשר לבצע עסקה חדשה או לקנות את הרכב בעלות משתלמת.

 

ליסינג מימוני

עסקה זו מזכירה את ההליך לקניית רכב חדש, זו עסקת מכר לכל דבר וההחזר החודשי לחברת הליסינג מוגדר כפדיון הלוואה ורשות המיסים מכירה בהוצאות המימון והפחת כהוצאה מוכרת לצורכי מס, כמובן כל עוד הרכב משמש ליצירת הכנסה. בעסקת ליסינג מימוני בעל העסק בוחר רכב המתאם לצרכיו העסקיים, חותם על עסקת מימון לתקופה של עד 5 שנים, ועליו לשלם מקדמה יחסית נמוכה ולעמוד בתשלומי החזר יחסית קבועים.

 

היבטי מיסוי

באופן כללי אין הבדל משמעותי מבחינת היבטי המיסוי בין עסקת ליסינג לבין רכישת רכב, אך יש הבדל מבחינת שווי רכב. רשויות המס בישראל מכירות בהוצאות הרכב לצורכי מס. לכן, אם בוחרים באפשרות קנייה או ליסינג יש לדווח על העסקה ולעדכן את נושא הפחת בדיווחים, ושאר ההוצאות דומות באופן יחסי (דלק, טיפולים, תיקונים, ביטוחים וכו'). לכן, שיקולי המס דומים בשני המסלולים וההבדל הוא שסכום ההוצאה המוכרת יתפרש על פני תקופות שונות.

 

יתרונות עסקת ליסינג לעצמאי

  • מימון חוץ בנקאי שאינו משפיע על האובליגו.
  • חברת הליסינג רוכשת את הרכב בסיום העסקה.
  • בליסינג תפעולי יש פחות התעסקות בענייני הרכב עבור עוסק מורשה או פטור.
  • פריסת תשלומים ארוכה וקבועה יחסית המאפשרת לעסק לעמוד בהוצאות השוטפות.
  • תנאים נוחים בליסינג.

לסיכום, כדי להחליט האם לרכוש רכב או לבצע ליסינג יש להתייעץ עם רואה חשבון מנוסה ולהתייחס לנושאים כמו מצב פיננסי של העסק, שיקולי מס ועוד.