1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

איך תהפכו את 2021 למוצלחת?

מאת: יורם שיפר

לימדו אתכם שצריך להשקיע, להתמיד, להציב מטרות ולנוע לעברן כדי להצליח.
מה שלא לימדו אתכם הוא שבלי צ'י, בגואה ויאנג, הסיכוי שלכם להצליח יורד.
ככה זה אצל הסינים. הכל מובנה, מתוכנת וברור. זה שיש להם עיניים מלוכסנות רק אומר שהם רואים דברים הרבה יותר בפוקוס.

הפנג שוויי הוא תורה סינית עתיקה, העוסקת בזרימת האנרגיה בחלל ובהשפעה שיש לנו עליה. התפיסה אומרת כי שליש מגורלנו בידי שמיים, שליש בידינו ושליש בידיה של אמא אדמה. ביתנו שייך כמובן לשליש השלישי. אז גם אם אתם לא נושאים את עיניכם לשמיים בתפילות, ונדמה לכם שאת חלקכם בעסקה די מיציתם, יש עוד את עניין הבית.

אז מה אומרת התורה על רגל אחת?

שלאופן שבו אנחנו מארגנים את המבנים בטבע, מחלקים את החללים שבתוך המבנים ומסדרים את החפצים שבתוך החללים, יש קשר לזרימת האנרגיה שבמבנים ובחללים ולמידת ההרמוניה עם הטבע. ככל שזרימת האנרגיה מאוזנת יותר, כך חיי הדיירים בחללים האלה יהיו מאוזנים יותר.

יש קשר כמובן למטרת המבנה והחלל, לבין ההתייחסות אליו בראי הפנג שוויי. אם אתם רוצים להשיג אהבה, תקדישו יותר תשומת לב לאזור הזוגיות בחלל, ואם נושא הבריאות בחייכם לא מאוזן לא עלינו, אזור הבריאות בבית צריך לקבל התייחסות מיוחדת. אגב, לכל חלל יש נתונים משל עצמו, ולא כל אזור בחלל אחד יהיה דומה לחברו.

עכשיו מה ההבדל בין פנג שוויי לבית לבין פנג שוויי לעסקים?

פשוט – המטרה.
בבית נדאג לבריאות, ליחסים, לזוגיות, להורות.
בעסק המטרה הראשית תהיה הצלחה כלכלית. באופן בו נסדר את החללים ואת החפצים, נרצה שהכסף יזרום בקלות ובשפע.
אם נסתכל רגע על סין, יכול להיות שנשתכנע שהסינים יודעים על מה הם מדברים. לפחות בתחום הכלכלי. גם מדינות כמו יפן, טאייוואן, הונג קונג וסינגפור ידועות ביישום עקרונות התורה, ותראו אותן. אז לפני שאתם מצקצקים ומבטלים את הקשר בין הכיוון אליו פונה שולחן העבודה שלכם, לבין השיחה האחרונה עם רואה החשבון שאמר לכם שהעסק לא רווחי, כדאי להמשיך לקרוא.

אז בין צקצוק לצקצוק, קחו כמה עקרונות ליישום פשוט יחסית בעסק, שאולי שנת המס החדשה תגיב לזרימת הצ'י המשתנה ותחייך אליכם. כל מה שאנחנו ממליצים פה, ניסינו בעצמנו.

הכניסה לעסק

חשוב שהכניסה לא תשב בקו ישר עם דלת נוספת, חלון, מעבר או אפילו מראה או שירותים.
כך הצ'י נכנס מאוזן אחת ויוצא מהשנייה.
מצד שני, כן חשוב לשים מול הדלת אלמנטים המסמלים שפע.

מיקום שולחן העבודה

שולחן העבודה צריך להיות ממוקם כך שאתם שולטים על דלת הכניסה לחלל, אבל לא בקו ישר עם הדלת. ישיבה עם הגב לדלת, על פי הפנג שוויי, סותרת את האינסטינקטים ההישרדותיים הקדומים של "סכין בגב" ופוגעת בריכוז, בפרודוקטיביות בשקט ואפילו בבריאות. אם אתם עובדים מהבית, כדאי שפינת העבודה שלכם תהיה ממוקמת באזור הכי אקטיבי (אנרגיית יאנג) בבית מבחינת תנועת אנרגיה, כי תנועה מסמלת גם שפע.

סדר ונקיון

במחקר שנערך באוניברסיטת פרינסטון, נמצא כי שולחן עבודה מבולגן הוא מקור לתחושת עייפות וחוסר ריכוז. הסיבה: הוא מפריע למוח לשמור על המיקוד ולעבד מידע. ככל שתקפידו יותר על ארגון סביבת העבודה שלכם, כך תשיגו ריכוז, יצירתיות ושקט בקלות גדולה יותר.

כיוונים

באמצעות הבאגואה – כלי בסיסי בידי מעצב הפנג שוויי, המשמש אותו לאתר את הכיוונים בכל חלל – נסמן במדויק מה נמצא בכל אזור בחלל, מתוך שמונת הכיוונים (צפון, דרום, מזרח, מערב, צפון-מזרח, דרום-מזרח, דרום-מערב, צפון-מערב). כל כיוון מביא אתו סוג אחר של צ'י שמשפיע על העסק.
כיוון דרום מתאים לעסק מתחום הלייף סטייל – אופנה, קוסמטיקה, מסעדות.
כיוון צפון מתאים לעסקים בעלי התמחות מיוחדת ולא שגרתית, וגם לעסקים מתחום חיי הלילה או לעסק העוסק בייעוץ התפתחותי.
כיוון מערב הוא הכיוון האחראי על השלווה ולכן הוא מתאים לעסקים שבהם מבלים זמן רב וחשובה בהם המנוחה.
מזרח הוא כיוון המהירות, ומתאים לעסקים שדינמיות ומהירות הם הבסיס. זה יכול להיות דוכן אוכל, וזה יכול להיות עסקי מחשבים ואינטרנט.
פינת השפע
הכיוון האחראי על השפע בחלל נמצא בחלק הדרום-מזרחי. שם כדאי לדאוג לתנועה מתמדת – אם אתם ממש מהמתנגדים לחתול שמנופף לשלום עד שנגמרת לו הסוללה (או עד שנגמרים לנו החיים), אפשר להחליף אותו בצמחייה או במזרקה.
רהיטים וחפצים

כל חלל צריך לאכלס רהיטים וחפצים תקינים, במצב טוב, וכאלה שמשמשים את דייריהם. חפצים שבורים, מקולקלים או שאבד עליהם הקלח, צריכים להתפנות מהחלל שכן הם תורמים לתקיעת האנרגיה.
גם מיקום הרהיטים והחפצים צריכים להיות באופן שמאפשר זרימה של אנרגיה. לא לחסום מעברים, בוודאי לא את המעברים החשובים – מעבר לקוחות, מעבר אל עמדת תשלום וכ"ו.

לעציצים ופרחים יש איכות של תנועה, ולכן הם מאד מומלצים בכל מקום בו נרצה ליצור תנועה. שימו לב שצמחים שנובלים משיגים את האפקט ההפוך.

תתחילו ממשהו ודווחו לנו איך זה עבד לכם. אצלנו זה עבד נפלא אחרונים וחביבים מאד – הצבעים

לצבע יש משמעות גדולה בפנג שוויי, ולכל עסק יהיה את הצבע המתאים לו בהתאם לתחום הפעילות שלו. באופן כללי, צבעים בהירים עדיפים בעסק על צבעים כהים, וצבעים חמים עדיפים על צבעים קרים.

אז תנסו בבית, או במשרד, ודווחו לנו על הצלחות. לנו זה עבד…

יורם שיפר

יורם שיפר – רואה חשבון ואחד מבעלי משרד רו"ח זיו, שיפר ושות'.
יזם בתחום האינטרנט. בין היתר פיתח מערכת להנהלת חשבונות דיגיטלית
ומערכות נוספות שנועדי לסייע לבעלי עסקים להמריא גבוה.