1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

פתיחת חברה בע"מ

כך תעשו זאת נכון. מדריך שלב אחרי שלב.

מאת: יורם שיפר

חברה בע"מ היא ישות משפטית נפרדת מהבעלים, זהו יתרון חשוב ומשמעותי מאחר ואם החברה נקלעת לקשיים או צוברת חובות, אין אפשרות לתבוע את בעלי החברה באופן אישי וניתן לתבוע רק את החברה עצמה. פתיחת חברה בע"מ מקנה יתרונות נוספים בהשוואה לפתיחת עוסק מורשה, בעיקר מבחינת תדמית, מוניטין ותשלומי מס, מאחר והמס המרבי הוא 23% בלבד. איך מקימים חברה בע"מ, מהם הצעדים הנדרשים ואילו אנשי מקצוע יסייעו לכם לפתוח את החברה?

שלבי פתיחת חברה בע"מ

רשם החברות – רישום חברה

הצעד הראשון לצורך הקמת חברה בע"מ מתחיל בבחירת שם לחברה (חשוב להכין מראש 3 חלופות) ורישום אצל רשם החברות. יש למסור כתובת רשמית של העסק, לקבוע מי הם בעלי המניות ומה אחוז האחזקה שלהם, למנות דירקטורים (הדירקטור לא חייב להיות בעל מניות בחברה) וחובה לצרף את מסמכי החברה, לרבות תקנון, תצהירים של בעלי המניות והדירקטורים עם חתימה של עורך דין ועוד. ניתן לבצע רישום מקוון, עדיף בעזרת מייצג מוסמך. יש לשלם אגרה חד פעמית לרישום החברה, אם מבצעים רישום מקוון האגרה זולה יותר.

פתיחת חשבון בנק עסקי

הצעד הבא לאחר רישום חברה ברשם החברות הוא פתיחת חשבון בנק עסקי (חשבון בנק לחברה בע"מ), יש להגיש מסמכים שונים על פי דרישה לבנק, לרבות תקנון, פרוטוקול התאגדות מורשי חתימה וכדאי להגיש בקשה גם לכרטיס אשראי עבור החברה. נדרשת חתימה של עורך דין על המסמכים, ובנוסף יש להגיע פיזית לבנק עם חותמת של החברה.

פתיחת תיקים ברשויות המס

פתיחת חברה בע"מ מחייבת פתיחת תיקים ברשויות המס הבאות – מע"מ, מס הכנסה, ביטוח לאומי. את פתיחת התיקים ברשויות המס מבצעים רק לאחר רישום החברה אצל רשם החברות ופתיחת חשבון בנק, אפשר לפתוח את התיקים באופן מקוון, ומאחר ויש למנות רו"ח ניתן באמצעותו לבצע את פתיחת התיקים ישירות מהמחשב במשרדו, ותוך 48 שעות מסתיים שלב הקמת החברה.

בחירת רואה חשבון

כל חברה בע"מ חייבת לבחור רואה חשבון מוסמך לצורך בקרה ולהכנת דיווחים שוטפים לרשויות המס. רואה חשבון מנוסה יכול לסייע בתהליך פתיחת חברה בע"מ ולחסוך עבורכם זמן וביורוקרטיה, הוא גם יסייע לכם לקבל החלטות פיננסיות שקולות ולנהל נכון את העסק מבחינת תזרים מזומנים, חשבונאות, תיאום מס, ייעוץ עסקי, בחירת פתרונות מימון ואשראי ועוד.

אנשי מקצוע המסייעים בתהליך הקמת חברה בע"מ

בתהליך פתיחת חברה בע"מ חייבים לפנות לאנשי מקצוע מנוסים ומוסמכים כמו עורך דין, רואה חשבון ויועץ מס. בשלב הראשון יש לפנות לעורך דין מקצועי המתמחה בדיני חברות, בעזרתו מכינים את המסמכים הנדרשת לפתיחת החברה ולרישומה אצל רשם החברות. עורך דין חייב לחתום על המסמכים שיש להגיש לרשם החברות כולל תקנון חברה, בקשה לרישום החברה, הצהרה של בעלי המניות, הצהרת דירקטורים וכו'.
בעזרת רואה חשבון ניתן לפתוח תיקים ברשויות המס, ללא צורך להגיע פיזית לרשויות השונות כמו מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי. כדאי לבחור משרד רואי חשבון מוכר המציע מעטפת שירותים רחבה הכוללת ייעוץ מס, תיאום מס ועוד. לחברה בע"מ יש זכויות וחובות, לדוגמה הזכות לאחריות מוגבלת של הבעלים, וחובות כמו מנוי רו"ח, אגרה שנתית לרשם החברות, דיווחים שוטפים לרשויות המס ועוד.

איך השירותים של אינוויס פור יו מסייעים לחברה בע"מ?

לאחר סיום שלבי פתיחת חברה בע"מ מומלץ לבחור מערכת להפקת חשבוניות אונליין כמו המערכת המתקדמת של INVOICE4U. חשוב לציין כי מערכת אינוויס פור יו נמצאת בבעלות משרד רואי חשבון גדול ומוביל, לכן תחת קורת גג אחת החברה יכולה לקבל שירות מקיף הכולל ראיית חשבון, הנהלת חשבונות, ייעוץ מס ושירותים נוספים. כמו כן, המערכת מתממשקת עם מערכות מתקדמות נוספות כמו CRM, דיוור אלקטרוני, סליקת אשראי באינטרנט, סחר אלקטרוני, חתימה דיגיטלית ועוד.

יורם שיפר

יורם שיפר – רואה חשבון ואחד מבעלי משרד רו"ח זיו, שיפר ושות'.
יזם בתחום האינטרנט. בין היתר פיתח מערכת להנהלת חשבונות דיגיטלית
ומערכות נוספות שנועדו לסייע לבעלי עסקים להמריא גבוה.