מקדמות מס הכנסה
תשלום מקדמות מס הכנסה נועד להבטיח את הכנסות המדינה ממיסים, ללא צורך בהמתנה של שנה עד לקבל התשלומים מבעלי העסקים. לאתר רישום העסק במס הכנסה, בעל עסק נדרש לשלם מקדמות שגובהן מחושב על ידי פקיד השומה. חישוב המקדמות לעסק קיים מתבצע לפי הכנסות העסק בשנת המס הקודמת, בעוד שהחישוב עבור עסק חדש נקבע בהתאם לתחום העיסוק וצפי ההכנסות.
הכנו לכם מדריך שיעשה לכם סדר במידע לגבי מקדמות מס הכנסה.
מה הן מקדמות מס הכנסה?
לאתר פתיחת העסק, עוסק מורשה או פטור מחויבים להצהיר על מקורות ההכנסה של העסק במשרד השומה, באמצעות מילוי טופס 5329. הפרטים שיש למלא בטופס כוללים: שם מלא של בעל העסק, מספר זהות, כתובת פרטית, כתובת העסק, שם העסק ועוד.
לאחר פתיחת התיק במשרד השומה, פקיד השומה שולח לבעל העסק פנקס מקדמות. יש לשלם את המקדמות עד ה-15 בכל חודש עבור ההכנסות מהחודש הקודם. עסקים עם מחזור עסקאות נמוך עשויים לקבל ממס הכנסה אישור לשלם את המקדמות אחת לחודשיים.
ניתן לשלם את המקדמות באופן מקוון באזור האישי של אתר רשות המיסים, לפי מספר התיק ומספר הזיהוי עד ל-19 בכל חודש, באמצעות כרטיס אשראי או העברה בנקאית. תשלום בכרטיס אשראי אפשרי כשגובה התשלומים החודשי לא עולה על 35,000 ₪ (נכון לשנת 2024). ניתן לשלם את המקדמות בתשלום אחד או בתשלומים בעסקת קרדיט ולאחר אישור עסקת האשראי לא ניתן לבטל אותה דרך רשות המיסים. חשוב לציין כי בעל עסק שלא משלם את המקדמות בזמן מחויב בהפרשי הצמדה וריבית.
חישוב מקדמות מס הכנסה
עבור עסק קיים, סכום המקדמות למס הכנסה נקבע לפי גובה ההכנסות של העסק בשנה הקודמת. סכום המקדמות עבור עסק חדש נקבע לפי צפי ההכנסות של העסק ותחום העסק.
גובה השומה הסופית נקבע בסוף שנת המס, לאחר שבעל העסק מגיש את הגשת הדו"ח השנתי למס הכנסה. הסכומים המשולמים למס הכנסה כוללים מקדמות וניכויי מס במקור מתשלומים שהתקבלו על ידי לקוחות העסק. במידה ובעל העסק שילם מעבר לסכום המס שעליו לשלם הוא זכאי לקבלת החזר ממס הכנסה תוך 90 יום מהגשת הדו"ח השנתי. במידה והתשלומים שבעל העסק שילם נמוכים מגובה המס שעליו לשלם, בעל העסק נדרש להחזיר את ההפרש.
חשבונית דיגיטלית לניהול יעיל של העסק
חישוב סכום המקדמות למס הכנסה מתבצע על ידי פקיד השומה על סמך נתוני שנת המס החולפת. לניהול מיטבי של הכנסות העסק, מומלץ להתחבר למערכת הפקת חשבוניות דיגיטליות, המאפשרת להפיק חשבוניות מעוצבות ומאובטחות הנשלחות באופן אוטומטי למייל הלקוח. באמצעות המערכת ניתן לבצע מגוון פעולות מתקדמות כגון: ניהול הוצאות והכנסות, איתור חשבוניות, שחזור מסמכים, שכפול חשבוניות, מעקב אחר חשבוניות שלא שולמו, חישוב אוטומטי של סכום החשבונית והמע"מ, הפקת דו"חות סיכום, הפקת דו"ח מקדמות למס הכנסה ועוד. המערכת המתקדמת מתממשקת עם מערכות נוספות כמו סליקת אשראי, ניהול לקוחת CRM ומסחר אלקטרוני.
INVOICE4U – כל השירותים לעסק במקום אחד
חברת INVOICE4U אשר הוקמה בשנת 2004 על ידי משרד רו"ח זיו, שיפר ושות', מהבולטים והמצליחים בישראל, מספקת לעשרות אלפי עסקים מגוון שירותים יעילים ומתקדמים תחת גג אחד כולל: הנפקת חשבוניות דיגיטליות, סליקת אשראי באינטרנט, מערכת ניהול לקוחות CRM ועוד. אנו מתמחים בהתאמת פתרונות מדויקים לעסקים ומלווים אותם עם תמיכה טכנית מקצועית, הדרכות ללא תשלום ושירות לקוחות אדיב.
למידע נוסף לגבי מגוון השירותים המתאימים לעסק שלכם אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר