כל מה שצריך לדעת על הוצאה מוכרת

אם יש לכם עסק, אתם בוודאי מכירים את המושג הוצאה מוכרת. מה שכן, לא בטוח שאתם מכירים את כל העולם השלם של ההגדרות והכללים, שעל פיהם תוכלו לדעת בוודאות האם ההוצאות של העסק מוכרות או לפחות חלק מהן, במס הכנסה או במע"מ. המדריך הבא, יעשה לכם סדר בבלאגן ובאמצעותו תקבלו תשובות לכל השאלות הפופלאריות הקשורות להוצאות מוכרות.

קצת על הוצאה מוכרת

מדובר על הוצאה של העסק, שמטרתה העיקרית היא לא רק לתרום לייצור הכנסה לעסק עצמו, אלא גם זוהי הוצאה הכרחית לעבודה השוטפת של העסק. את אותה הוצאה ניתן לקזז מסך ההכנסות של העסק. הדבר גורם לכך שבסוף השנה, תצטרכו לשלם פחות מיסים. אם ננסה לפשט את הדברים, כבעלי עסקים עליכם לשלם מס על ההכנסות שלכם נטו. כך שמחשבים את ההכנסות ומפחיתים את ההוצאות, ההכנסות שנשארות לאחר החישוב הן אלו המחויבות בתשלום מיסים.
כאן חשוב להדגיש שהוצאה מוכרת היא הוצאה שמשמשת לייצור הכנסה עבור העסק. אם מדובר על הוצאה כזאת, אז רשויות המיסים מכירות בה באופן מלא. לדוגמה, נניח ויש לכם בית קפה או מסעדה בבעלותכם, אז חומרי הגלם שתקנו על מנת להכין את האוכל ובסופו של דבר הם שמייצרים את ההכנסות שלכם, אז במקרה זה ההוצאות הללו מוכרות ויהיה ניתן לקזז אותן מההכנסות.

מה נחשב כהוצאה מוכרת?

אם אתם לא בטוחים, חשוב מאוד להתייעץ עם רואה חשבון ולא לפעול לבד. זאת משום שלכל עסק יכולה להיות הכרה אחרת בהוצאותיו. יש גם לשמור ולתעד את כל הקבלות על ההוצאות למשך 7 שנים. בדוח השנתי אין לצרף את הקבלות הללו ומס הכנסה יחשב לכם את ההוצאות המוכרות ללא בעיה. מה שכן, במידה ויתעורר חשד כלשהו לגבי ההתנהלות שלכם או אם תהיה ביקורת מס הכנסה במפתיע, אז כדאי שתהיו מוכנים עם כל הקבלות של ההוצאות שדיווחתם עליהן. לדוגמה, חלק מההוצאות המוכרות הן, אחזקה שוטפת למשרד, תשלום על מנוי אינטרנט, ביטוח עסק עם הפוליסה המתאימה לעסק שלכם , ביגוד לעסק, דלק והוצאות רכב, הנהלת חשבונות, חשמל, ארנונה, שכירות משרד, משכורות לעובדים, השתלמות מקצועית ועוד.

הוצאה שוטפת או הוצאה על רכוש קבוע

יש להבדיל בין הוצאה שוטפת לבין הוצאה על רכוש קבוע. הכוונה היא, שאם יש לכם עסק של עריכת דין, ההוצאות השוטפות שלכם יהיו הוצאות על קניית ניירות, טפסים, דוחות, מחשבונים. מה שכן, אם רכשתם ריהוט למשרד כמו, כיסא או מחשב, אז הדבר נחשב הוצאה על רכוש קבוע. הוצאה כזאת משמשת את העסק למספר שנים.

שורה תחתונה

בכל הקשור להתעסקות עם הוצאות, מומלץ להסתייע בשירותיו של רואה חשבון. זאת משום שיכול להיות שיש לכם הוצאות שתוכלו לקזז מההכנסות שלכם ואתם לא תהיו מודעים אליהן וכמו כן, בגלל העובדה שמס הכנסה לא מפרסם רשימה של הוצאות בצורה מפורטת ומסודרת, כך שתתאים לכל עסק. לכל עסק יכולות להיות ההוצאות שלו.