דפי נחיתה .VS דפי מכירה –
הבדלים, שימושים ומתי משתמשים בהם

מרוב דפים לא רואים את היער…
לא משנה מה אתם מוכרים או משווקים ברשת האינטרנט, אתם כבר שם – כן ?
בטוח כבר התחלתם לשמוע על סוגים שונים של דפים שתצטרכו במהלכי השיווק והפרסום שאתם עושים או עושים עבורכם אנשי מקצוע.
מטרת המאמר היא לתת היכרות בסיסית עם 2 סוגי העמודים הנפוצים, להסביר מתי ולאיזה שימוש יש להציג אותם כדי לגייס לקוחות חדשים.
דפי נחיתה מול דפי מכירה – מתחילים..

זה הזמן לחשוב –  מה בעצם המטרה שלכם ? לאן אתם מכוונים ? מה אתם רוצים שיקרה עכשיו ?

אלו סוג השאלות שאתם כמשווקים או מפרסמים ברשת, צריכים לשאול את עצמכם לפני הבחירה בסוג דף כזה או אחר.
עליכם לחדד ולהבין מה המטרה המבוקשת, מה אתם רוצים שהאדם שנחשף לאותו דף יבין מהמסרים או מה הפעולה שהוא אמור לבצע.

אז מתי משתמשים בדף נחיתה ומתי בדף מכירה ?
הנה מדריך קצר שהכנו עבורכם:

דף נחיתה או עמוד נחיתה
הוא עמוד האינטרנט השיווקי הראשון אליו מובלים לקוחות מתעניינים, בדרך כלל לקוחות חדשים.
{לעתים מופנים לעמוד נחיתה גם לקוחות קיימים שמעוניינים להציע להם רכישה נוספת/ משלימה}
למעשה זהו דף אינטרנט פרסומי – שיווקי שמטרתו ברורה:  לייצר לכם כמה שיותר פניות מלקוחות חדשים – לידים.
למה 'נחיתה'?  כי המתעניינים 'נוחתים' בעמוד זה, אחרי שנחשפו למסר פרסומי או שיווקי של העסק שלכם :
נחשפו למודעת פרסום בגוגל / פייסבוק / אינסטגרם, לחצו על כפתור בדיוור ששלחתם או בלינק שהופיע בפוסט שפרסמתם בפייסבוק, וכן הלאה.

דף נחיתה – 5 דברים שחשובים ליצירת עמוד נחיתה מוצלח :

  • אינטראקציה מהירה
    מטרת דף הנחיתה היא לייצר אינטראקציה מיידית ומהירה עם הלקוח שמעוניין בשירות או במוצר, מבלי לייגע אותו בהררי מידע תוך כדי החיפוש. הדף אמור להציג את המסרים בצורה קצרה וממוקדת – 'ישר ולעניין'.
    זה לא המקום להרחיב ולהאריך יתר על המידה.
  • מילוי פרטים מהיר ונגיש –
    מטרת דף הנחיתה ברוב המקרים היא לגרום למתעניין להשאיר את פרטי הקשר שלו כדי שתחזרו אליו למידע נוסף טלפונית.
    מילוי שדות פרטים רבים, מיקום שאלון הפרטים בתחתית העמוד לאחר גלילה ארוכה מטה, עומס תכנים ותמונות –
    כל אלו יגרמו ללקוח לנטוש את העמוד ללא מילוי פרטים
  • התאמה לדרישות מנוע החיפוש גוגל
    חשוב מאוד שדף הנחיתה  יבנה לפי כל הדרישות הטכנולוגיות של מנוע החיפוש גוגל, החל מאופן האינדוקס והקריאות של התוכן המוצג בו, התאמה למילות החיפוש הפופולריות וכו'
    ועד לבדיקה שדף הנחיתה נטען מספיק מהר בכל הדפדפנים האפשריים ,גם במשב וגם בטלפון נייד.
  • תמונה שווה אלף מילים –
    מומלץ לעצב את העמוד בצבעי המותג / עסק ולשלב תמונה מגרה ואטרקטיבית מאוד, שתמשוך את העין ותגרום סקרנות.
    במידת האפשר, ניתן ועדיף לשלב סרטון וידאו קצר ורלוונטי כדי להעביר את המסרים בצורה דינאמית ולא סטטית.

עמוד נחיתה להמחשה 

דף מכירה או עמוד מכירה 

עמוד מכירה הוא עמוד אינטרנטי שדרכו ניתן לרכוש אונליין מוצר או שירות כלשהו, בדרך כלל באמצעות כרטיס אשראי, בצורה מאובטחת.
עמוד מכירה יכול להיות סוג של עמוד נחיתה , עליו הרחבנו מעלה, אם כי המטרה כאן היא שונה :
הלקוח אמור לרכוש את המוצר / שירות אונליין ע"י מילוי פרטים שלו ושל כרטיס האשראי שלו.
חשוב להבין שמסירת פרטי כרטיס אשראי היא פעולה שחושפת את הלקוח ל'סיכון' בגלל מסירת מידע אישי כלשהו ולכן נדרשת בנייה דף ,
הוספת מלל ועיצוב שאמורים להגביר את האמון בעמוד, ובעסק העומד מאחוריו.

עמד מכירה – 4 נושאים שחשוב שתדעו לגבי דף מכירה ברשת 

  1. בהירות ושקיפות – 
    כדאי מאוד שהלקוח ירגיש אמון בעמוד ובעסק שמאחוריו – הוספת שם עסק ופרטי קשר ברורים, הוספת אייקונים וגרפיקה המעידים על רמת אבטחת המידע באתר,
    פירוט מדיניות החזרים וביטול עסקה, הם חלק מהצעדים שכדאי להקדיש להם זמן בתכנון ויישום בהקמת עמוד המכירה שלכם.
  2. אבטחת המידע הרגיש ביותר
    הקלדת כרטיס אשראי של לקוח, תתבצע אך ורק בעמוד סליקה מאובטח ותקני שקבלתם מחברת סליקת האשראי שלכם.
    אסור בתכלית האיסור לאסוף פרטי כרטיסי אשראי בעמוד אינטרנט רגיל שאינו מאובטח ברמת הגנה גבוהות. אסור גם לשמור את פרטי האשראי במחשב שלכם בקבצי אקסל, וורד וכו'.
    אתם עלולים לחשוף את עצמכם ואת הלקוחות שלכם לסכנת דליפת מידע רגיש וגניבת זהות.
  3. פשטות היא המפתח
    בקשו מהלקוח את כל הפרטים הנדרשים לביצוע הרכישה אך אל תייגעו אותו במילוי שדות רבים ומגוונים,
    בבחירת מבין אפשרויות רבות ומבלבלות, שיקשו עליו את החיים.
    תחשבו עליכם עומדים מול הקופאית בסופר ומחכים שהקניה תתקדם במהירות האפשרית – גם הלקוחות שלכם לא רוצים להתעכב ב'תור' ללא סיבה טובה.
    תנו להם את ההרגשה שמדובר בהליך קל, קצר ופשוט.
  4. אספו מידע בצורה שקופה ללקוחות
    הרוכשים של היום הם פוטנציאל גם להמשך הדרך. ניתן להציע לקוחות שרכשו מוצרים נלווים או משלימים הקשורים למה שכבר נקנה אצלכם.
    אספו את פרטי הרוכשים  ( מספרי ניידים, כתובת מייל) ברשימת רוכשים לפי סוג עמוד המכירה בו רכשו והכניסו אותם לרשימות דיוור או קבלת הודעות SMS לשליחה עתידית

 

עמוד מכירה להמחשה 

 

בהצלחה !