1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

צעדי התייעלות כלכלית לבעלי עסקים קטנים ובינוניים

עסקים קטנים ובינוניים מתמודדים עם אתגרים רבים ומורכבים. כדי להצליח ולשרוד במציאות הכלכלית המורכבת ובתחרות הגבוהה הקיימת, כיום כל עסק חייב להתייעל ולהקפיד על ניהול מקצועי, הטמעת טכנולוגיות מתקדמות לשיפור ביצועים ועליו גם לספק שירות איכותי וחדשני ללקוחות, להקפיד על גביה בזמן, לנהל פיננסית נכון את העסק ועוד. למעשה, התייעלות כלכלית מכתיבה את התנהלות העסק וביצועיו, לכן אין זה פלא כי רבים מבעלי העסקים הקטנים והבינוניים פונים לעזרת אנשי מקצוע מנוסים לצורכי ייעוץ, שימוש בטכנולוגיות חדשות, הטמעת תהליכים לצורך ייעול העבודה והתפוקה וכדומה.

בניית תכנית עסקית

השלב הראשון בכל התייעלות כלכלית של עסק קטן או בינוני מתחילה בבניית תכנית עסקית מפורטת. התכנית העסקית נועדה להתוות את דרכו של העסק ולסייע לבעלים ולמנהלים הבכירים לקבל החלטות נכונות. תכנית עסקית כוללת סקירה קצרה על הענף, אפיון התחרות, תזרים מזומנים, צפי הכנסות מול הוצאות, שיווק, מימון ועוד.

את התכנית העסקית מומלץ לבנות יחד עם יועץ עסקי מנוסה, כדאי לבחון אפשרות לקבלת סיוע בסניפי מעוף או לפנות לחברה מקצועית ואמינה המתמחה בייעוץ עסקי ופיננסי לעסקים.

ספקים ומלאי

כאשר בוחנים את מצבו של העסק ומעוניינים להתייעל, חשוב לבחון את ההתקשרות שיש לארגון עם ספקים שונים. לעתים, אפשר להחליף את הספקים כדי לשפר ביצועים, לחסוך עלויות, ליהנות מתנאי תשלום טובים יותר ועוד.

כמו כן, התייעלות כלכלית מחייבת את בעלי העסק והעובדים לשפר את ניהול המלאי. כדאי לבדוק האם יש מוצרים הנמצאים במלאי תקופה ארוכה ומעלים אבק על המדפים, וחשוב להטמיע תוכנה בעסק לניהול יעיל ואפקטיבי של המלאי.

רכישת קופות רושמות מתקדמות וחדשניות לעסק

אם יש בעסק קופות רושמות ישנות כדאי להחליפן בדור החדש והעדכני של הקופות הרושמות. כדאי לדעת כי קופה רושמת המותאמת באופן מושלם לצורכי העסק תורמת רבות לייעול העבודה, לשיפור השירות ללקוחות, לחיסכון בזמן ובעלויות ולניהול מתקדם יותר של החברה. הקופות החכמות והחדשניות מצוידות בתוכנת ניהול מתקדמת עם מסך גדול ונוח, מערכת אבטחה ברמה הגבוהה ביותר לסליקת כרטיסי אשראי ושלל תכונות ופונקציות המסייעות לניהול תקין ויעיל של העסק.

בדור החדש של הקופות הרושמות יש תכונות חשובות כגון ניהול עובדים, מערכת לרישום שעות עבודה ונוכחות, ממשק הנחות ומבצעים וכדומה.

ניהול לקוחות

התייעלות כלכלית כרוכה גם בשיפור השירות ללקוחות העסק, לכן מומלץ להטמיע במערכת המחשוב של החברה מערכת CRM לניהול לקוחות. מערכת CRM מאפשרת להציג את נתוני הלקוח והעסקאות שביצע בקליק מהיר, לשפר את השירות ללקוח, להתייחס לכל ליד המגיע למערכת, לשמור על לקוחות העסק בצורה מיטבית, לשלוח הודעות והטבות לרשימת דיוור ועוד.

הפקת חשבוניות באינטרנט

כיום, בעידן האינטרנט המהיר, כדאי לעדכן את מערכת המחשוב בעסק באמצעות תוכנות מתקדמות המבוססות על האינטרנט, למשל תוכנה ייעודית להפקת חשבונית און ליין וקבלות, הנהלת חשבונות באינטרנט ותוכנות ייעודיות נוספות.